1 | Dersin Adı: | YENİ ve YAKINÇAĞ TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS3203 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖMER DÜZBAKAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ömer Düzbakar Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok +90 (224) 2942250 oduzbakar@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yeni ve Yakınçağ'da Türk, Avrupa ve Dünya Tarihi'ni incelemek, Batı medeniyetinin oluşum sürecini incelemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adayları Yeni ve Yakınçağ siyasi olaylarını kavrayarak, kendi yüzyılını daha iyi kavrayacak ve gelecek vizyonunu çizebilecektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dönem planlamasının öğrenciye tanıtımı, Tarih ve çağ kavramları | |
2 | Coğrafi keşifler ve Avrupa Tarihi'ne Etkisi | |
3 | Rönesans ve Reform Hareketleri | |
4 | Avrupa'da ulusal monarşilerin oluşumu | |
5 | Amerikan ve Fransız Devrimleri | |
6 | Sanayi Devrimi ve Emperyalizm | |
7 | Alman ve İtalyan siyasal birliğinin oluşumu | |
8 | Genel Değerlendirme | |
9 | Emperyalist Devletler arasında bloklaşma | |
10 | Batı karşıtı dünyanın oluşumu | |
11 | Yeni ve Yakınçağlarda Uzak Doğudaki Gelişmeler | |
12 | Yeni ve Yakınçağlarda Türk Dünyasındaki Gelişmeler I | |
13 | Yeni ve Yakınçağlarda Türk Dünyasındaki Gelişmeler II | |
14 | Yeni ve Yakınçağlarda Türk Dünyasındaki Gelişmeler III |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-A.Kürşat Gökkaya, Cemil Cahit Yeşilbursa, Yeni ve Yakınçağ Tarihi, 2. baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara 2010. -Oral Sander, Siyasi Tarih (İlkçağlardan 1918’e), 2. baskı, İmge Kitabevi, Ankara 1992. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara Sınav ve Dönem Sonu Sınavları test olarak yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sınavlarda yapılan testlerde sorular zor, orta düzey ve kolay olmak üzere sınıflandırılmaktadır. Öğrencilerin başarıları bağıl değerlendirmeye göre hesaplanmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 4 | 4 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |