Dr. Öğr. Üyesi Elvan Şahin Zeteroğlu Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Okulöncesi Eğitimi ABD A Blok No: 209 Dahili: 42219 Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa eszeteroglu@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
hastanede yatan çocukların eğitimi için gereken bilgi ve becerilere sahip olmak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler. Kazanımlara uygun öğretim materyalleri hazırlar. Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler. Öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif katılımlarını sağlar. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde ilgili kişi, kurum, kuruluş ve meslektaşları ile işbirliği yapar. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini kavrayabilme
;
2
Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını tartışabilme;
3
Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi kurabilme;
4
Çocuğu tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan destekleyebilme;
5
Hastanede yatan çocuklara yönelik etkinlikler hazırlayabilme ve uygulayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Çocuk Sağlık Hizmetlerinin Geçmişi
2
Çocukların Hastanede Yatmalarına Neden Olan Kronik Hastalıklar
3
Çocukların Hastanede Yatmalarına Neden Olan Kronik Hastalıklar
4
Hastanede Yatmanın Çocuklar Açısından Gelişimsel Etkileri
5
Hastanede Yatmanın Çocuklar Açısından Gelişimsel Etkileri
6
Çocuk ve Aileyi Hastane Yaşantısına Hazırlama
7
Çocuk ve Aileyi Hastane Yaşantısına Hazırlama
8
Ölüm Kavramı İle Karşılaşan Çocuklar ve Aileler
9
Ölüm Kavramı İle Karşılaşan Çocuklar ve Aileler
10
Hastanede Oyun
11
Çocuk aile personel etkileşimi
12
uzun süreli hastalığı olan ve hastanede yatan çocuklar için Hastane Okulları (Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler)
13
uzun süreli hastalığı olan ve hastanede yatan çocuklar için Hastane Okulları (Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler)
14
Hastanede Yatan Çocuklara Destek Olmak İçin Yapılan
Gönüllü Çalışmalar -LÖSEV
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bayhan. P. Ve Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, grup çalışması
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
3
8
24
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,07
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU