1 | Dersin Adı: | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI |
2 | Dersin Kodu: | OKU0001 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PINAR BAĞÇELİ KAHRAMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Pınar Bağçeli Kahraman pinarbag@uludag.edu.tr 2755057 Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Temel Eğitim Böl. Okul Öncesi Eğitimi ABD. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ailenin önemini kavrayabilir, aile eğitim programları hakkında bilgi sahibi olur, aile eğitim kuramlarını öğrenir. Aile katılımı hakkında bilgi sahibi olur. Aile katılım programı hazırlayabilir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ailelere yönelik eğitim planı hazırlamayı ve aile katılım çalışmaları yapmayı öğreneceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması | |
2 | Çocuk gelişiminde ailenin önemi | |
3 | Aile kuramları. | |
4 | Aile eğitim modelleri | |
5 | Aileyi etkileyen faktörler | |
6 | Aileyi etkileyen faktörler | |
7 | Aile katılım etkinlikleri | |
8 | Nasıl bir aile katılım programı hazırlanmalıdır? | |
9 | Aile katılımı örnekleri | |
10 | Aile eğitim programı hazırlama | |
11 | Aile katılım çalışmalarına örnekler | |
12 | Aile katılım çalışmalarına örnekler | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ömeroğlu, E., Kandır, A. Ve Ersoy, Ö. (2006). Yıllık Plan Örnekleri ve Aile Katılımı Çalışmaları, Morpa Kültür Yayınları Temel, Fulya,Z., Aksoy, Ayşe, B. ve Kurtulmuş, Zeynep (2010). Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları İçinde (Ed. Z. Fulya Temel). Ankara: Anı Yayıncılık. Tezel-Şahin, F. Özyürek, A. (2010) Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesi Aile Katılımı, Morpa Kültür Yayınları Aile Katılımı Boyutu Zenginleştirilmiş Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Çocukların İlköğretime Hazırbulunuşluklarına Etkisi Proje Örnekleri, HDP(E)-2011/29 no’lu devam eden proje, Uludağ Üniversitesi Proje Merkezi Çağdaş, Aysel ve Seçer, Zarife. 2008. Anne Baba Eğitimi, Kök Yayıncılık, Ankara.R. Güler, Güler, Tülin. 2010. Anne Baba Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Vize klasik sınav, ödev performans değerlendirme ve final çoktan seçmeli olarak yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Arasınavlar | 1 | 9 | 9 |
Diğer | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |