Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
1 Dersin Adı: BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
2 Dersin Kodu: GKS0004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET KILINÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Salih Çepni
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: akilinc@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı öğrencilerin bilim ve araştırma etiği hakkındaki farkındalıklarını geliştirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: öğretmen olduklarında herhangi bir bilimsel çalışmayı etik açıdan değerlendirebilir ve kendi mesleklerinde karşılaştıkları etik durumlara çözüm önerileri geliştirebilirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 insanın zihin özellikleri üzerine değerlendirmeler yapar.;
2 insanın sosyal doğasını açıklar.;
3 insanın biyolojik doğasını açıklar.;
4 insanın ekonomik doğasını açıklar.;
5 insanın dil doğası üzerine sentezler yapar.;
6 insanın kültürel doğasını açıklar.;
7 insanın ahlaki doğasını tartışır.;
8 Türkiye'de akademisyen olma sürecini bilir.;
9 ÜAK'a göre etik ihlalleri analiz eder.;
10 Eğitimde ve diğer bilimlerdeki etik problemlere çözüm önerileri geliştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 zihin
2 sosyal yapı
3 biyolojik yapı
4 ekonomik yapı
5 dil yapısı
6 kültürel yapı
7 ahlaki yapı 1
8 ahlaki yapı 2
9 ahlaki yapı 3
10 Türkiyede akademisyen olma süreci
11 ÜAK'a göre etik ihlaller
12 etik vakalar 1
13 etik vakalar 2
14 etik vakalar 3
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Campbell, L., Vasquez, M., Behnke, S., & Kinscherff, R. (2010). APA Ethics Code commentary and case illustrations. American Psychological Association.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları ürün odaklı sınavlar
Açıklama mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 20 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK5 1 1 1 5 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5 5 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr