1 | Dersin Adı: | BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | GKS0004 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET KILINÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Salih Çepni |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | akilinc@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | öğrencilerin bilim ve araştırma etiği hakkındaki farkındalıklarını geliştirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | öğretmen olduklarında herhangi bir bilimsel çalışmayı etik açıdan değerlendirebilir ve kendi mesleklerinde karşılaştıkları etik durumlara çözüm önerileri geliştirebilirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | zihin | |
2 | sosyal yapı | |
3 | biyolojik yapı | |
4 | ekonomik yapı | |
5 | dil yapısı | |
6 | kültürel yapı | |
7 | ahlaki yapı 1 | |
8 | ahlaki yapı 2 | |
9 | ahlaki yapı 3 | |
10 | Türkiyede akademisyen olma süreci | |
11 | ÜAK'a göre etik ihlaller | |
12 | etik vakalar 1 | |
13 | etik vakalar 2 | |
14 | etik vakalar 3 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Campbell, L., Vasquez, M., Behnke, S., & Kinscherff, R. (2010). APA Ethics Code commentary and case illustrations. American Psychological Association. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ürün odaklı sınavlar | |
Açıklama | mutlak değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |