Dr. Öğr. Üyesi Elvan Şahin Zeteroğlu Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Okulöncesi Eğitimi ABD A Blok No: 209 Dahili: 42219 Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa eszeteroglu@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
0-36 ay çocukların gelişimine ilişkin kavram ve ilkeler, 0-36 ay çocukların gelişim özellikleri, 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Bebeklerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bebeklerin gelişimine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrayabilme;
2
Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemini açıklayabilme;
3
yeni doğanın sağlık, bakım, beslenme vs özelliklerini açıklayabilme;
4
Bebeklik döneminin gelişim özelliklerini tartışabilme;
5
Bebeği değerlendirme yöntem ve tekniklerini sıralayabilme;
6
Bebeklerin gelişim sürecini izleyebilme ve değerlendirebilme;
0-36 ay çocuğunun gelişim alanlarını (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özelliklerini , özbakım becerilerini açıklayabilme;
9
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesini hazırlayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bebeklerin gelişimine ilişkin kavramlar ve ilkeler
2
Bebeklerin gelişimine ilişkin kavramlar ve ilkeler
3
Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemi
4
Bebeklik döneminde sağlıklı bakım ve beslenme
5
Bebeğin gelişiminde sağlıklı bakım ve beslenme
6
0-36 aylık çocuklarda motor gelişim
7
0-36 aylık çocuklarda bilişsel gelişim
8
0-36 aylık çocuklarda bilişsel gelişim
9
0-36 aylık çocuklarda dil gelişim
10
0-36 aylık çocuklarda sosyal-duygusal gelişim
11
0-36 aylık çocuklarda özbakım
12
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
13
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
14
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Berk, E. L. (2015). Bebekler ve Çocuklar: Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Güven, G. (2019). Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim, Eğiten Kitap, Ankara. Ünüvar, P. (2018). Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara. Köksal Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I., Anı Yayıncılık, Ankara. Avcı, N. (2003). Gelişimde 0-3 Yaş Yaşama Merhaba, Morpa Kültür Yayınları, Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, Beyin fırtınası, grup çalışması
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
6
9
54
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,07
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU