Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM
1 Dersin Adı: BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM
2 Dersin Kodu: OKU1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELVAN ŞAHİN ZETEROĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Elvan Şahin Zeteroğlu
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Okulöncesi Eğitimi ABD A Blok No: 209 Dahili: 42219 Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa
eszeteroglu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 0-36 ay çocukların gelişimine ilişkin kavram ve ilkeler, 0-36 ay çocukların gelişim özellikleri, 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Bebeklerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bebeklerin gelişimine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrayabilme;
2 Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemini açıklayabilme;
3 yeni doğanın sağlık, bakım, beslenme vs özelliklerini açıklayabilme;
4 Bebeklik döneminin gelişim özelliklerini tartışabilme;
5 Bebeği değerlendirme yöntem ve tekniklerini sıralayabilme;
6 Bebeklerin gelişim sürecini izleyebilme ve değerlendirebilme;
7 Bebeklerin gelişim sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme;
8 0-36 ay çocuğunun gelişim alanlarını (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özelliklerini , özbakım becerilerini açıklayabilme;
9 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesini hazırlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bebeklerin gelişimine ilişkin kavramlar ve ilkeler
2 Bebeklerin gelişimine ilişkin kavramlar ve ilkeler
3 Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemi
4 Bebeklik döneminde sağlıklı bakım ve beslenme
5 Bebeğin gelişiminde sağlıklı bakım ve beslenme
6 0-36 aylık çocuklarda motor gelişim
7 0-36 aylık çocuklarda bilişsel gelişim
8 0-36 aylık çocuklarda bilişsel gelişim
9 0-36 aylık çocuklarda dil gelişim
10 0-36 aylık çocuklarda sosyal-duygusal gelişim
11 0-36 aylık çocuklarda özbakım
12 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
13 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
14 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Berk, E. L. (2015). Bebekler ve Çocuklar: Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Güven, G. (2019). Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim, Eğiten Kitap, Ankara.
Ünüvar, P. (2018). Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara.
Köksal Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I., Anı Yayıncılık, Ankara.
Avcı, N. (2003). Gelişimde 0-3 Yaş Yaşama Merhaba, Morpa Kültür Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, Beyin fırtınası, grup çalışması
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 9 54
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,07
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 3 2 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2 1 2 1 1
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr