Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: SIN3306
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
mnacikula@uludag.edu.tr
0224 294 22 41
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1.Din,Kültür ve Ahlak kavramlarını tanıyabilme. 2.Din ve Kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. 3.Dinin tarihi ve kökenini açıklayabilme. 4. Dinin ayırt edici özelliklerini açıklayabilme. 5. Din insan ilişkisini açıklayabilme. 6. Dinler arasında karşılaştırmalı sınıflandırmayı yapabilme. 7. İslamın özgünlüğünü ortaya koyabilme. 8. İnanç=iman kavramını tanıyabilme. 9. İman etmenin koşullarını bilebilme 10. Müslümanlığın temel ilkelerinin neler olduğunu kavrayabilme. 11. İbadetin tanımını yapabilme ve uygulama şekillerinin öğrenme. 12. İbadetin sosyal ve psikolojik faydalarını açıklayabilme. 13. Ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esaslarını kavrayabilme. 14. Yaşamın temel değerleri ve bunların önemini bilebilme. 15. 4. ve 5. sınıflar Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programının incelenebilmesi. 16. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programına uygun yaklaşımların sunulabilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin öğretmenlik mesleğine katkısı, öğretmenin kişiliğinin ahlak ve değerler yoluyla bütünleşip gelişmesini ve bunu mesleğe yansıtmalarını sağlamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din, Kültür ve Ahlak kavramlarını bilir; Din ve Kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.;
2 Dinin tarihi ve kökenini açıklayabilir.;
3 Dinin ayırt edici özelliklerini ve Din insan ilişkisini açıklayabilir.;
4 Dinler arasında karşılaştırmalı sınıflandırmayı yapabilir; İslamın özgünlüğünü ortaya koyabilir.;
5 İnanç ve iman kavramını tanıyabilir.;
6 İman etmenin şartlarını bilebilir.;
7 Müslümanlığın temel ilkelerinin neler olduğunu bilir.;
8 İbadetin tanımını yapabilme ve uygulama şekillerini öğrenir.;
9 İbadetin sosyal ve psikolojik faydalarını açıklayabilir; Ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esaslarını bilir.;
10 Yaşamın temel değerleri ve bunların önemini bilebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacı, ilkeleri, Din eğitim ve öğretiminin tarihçesi.
2 Din eğitim ve öğretimine yeni yaklaşımlar: Nasıl bir din eğitim ve öğretimi? Niçin Din eğitim ve öğretimi?
3 Din nedir? İnsanlık ve Din. Diğer dinlerde, dillerde din. Dinler tarihi araştırıcılarına göre din. Dinin kaynağı hakkında değişik görüşler. Dinin kaynağına islamın bakışı. İlkel dinler, Milli dinler: Hinduizm-Budizm
4 İlahi dinler: Yahudilik-Hristiyanlık
5 İslamiyet, Hz. Muhammed'in (sas) hayatı. İslamı evrensel yapan nitelikler.
6 İman (inanç) nedir? İslamda inanç esasları: Allah inancı, Melek inancı, Kitap inancı.
7 Peygamber inancı, Ahiret inancı, Kader inancı.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 İnanç-İbadet ilişkisi, İslamda ibadet esasları: Namaz ibadeti.
10 Oruç ibadeti, Zekat ibadeti, Hac ibadeti ve İbadetlerin ruhsal ve bedensel yararları.
11 Din güzel ahlaktır. Ahlak nedir? Din-Ahlak ilişkisi
12 Dindar insan ahlaklı insandır.
13 İslam ahlakının dayanakları. Ahlak ile ilgili kavramlar.
14 4 ve 5. sınıf müfredatlarının incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.İlk Öğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri,Yard.Doç.Dr. Mustafa ÖCAL,Düşünce Kitabevi,Bursa
2.A.Ü. Eğitim Fakültesi,Sınıf Öğretmenliği Bölümü Din Kültürü ve Ahlak Bilsisi Dersi Öğretmen Ders Notları,Hazırlayan, Fahrettin Kerim Sarıcaoğlu, Esk.,2007
3.Nurullah ALTAŞ, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, NOBEL yayın dağıtım ANKARA 2001
4.Günay TÜMER-Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, OCAK Yayınlar ANKARA 1986
5.İbrahim ÇALIŞKAN- Mehmet GÖRMEZ-Mehmet PAÇACI, İslam Dininin Temel Kaynakları, AÜ Açık Öğ. Fak. Yay., Eskişehir
6. Kur'an-ı Kerim ve Açıklamalı Meali, Türkiye Diyanet Vakfı Yayını
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik ya da çoktan seçmeli test sınavı
Açıklama bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 11 11
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 2 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 4 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 2 4 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 1 0 3 1 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 1 0 3 4 2 2 2 2 2 1 1 0 1 1
OK8 1 3 3 3 3 4 1 1 3 4 1 2 1 1 1 1
OK9 1 3 2 3 2 3 2 3 3 4 2 1 1 1 0 1
OK10 1 3 2 3 2 2 2 3 2 3 2 1 0 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr