Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
1 Dersin Adı: İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
2 Dersin Kodu: SIN1001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YELİZ YAZGAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr.Yeliz YAZGAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 16059
Görükle / Bursa
E-Mail:dsmemnun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem, ispatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri –geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenin matematik okur-yazarı olmasına katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematiğin konusu, ilkeleri, temel kavramları ve diğer bilimler içindeki yeri ile tarihi gelişimini kavrama;
2 Matematik öğretiminin amaçlarını kavrama;
3 İlkokul programında yer alan matematik konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanlarını kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematiğin tanımı Matematiğin doğası Matematiğin amacı ve önemi
2 Matematik ve hayat İlkokulda matematiğin amacı ve önemi Matematiğin temel ilkeleri Matematik ve ders programları Matematik ve diğer bilimler
3 Sayı kavramı Sayıların tarihçesi Doğal sayılar Sayı sistemleri Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli
4 Sayı sistemi kurma ve işlemler Sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri Bir sayının farklı tabanlarda yazılması 10luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma Başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10luk tabana çevirme
5 10luk taban dışındaki tabanlarda dört işlem Taban aritmetiği ve basamak değeri Tam sayılar ve bölünebilme İspatlarıyla birlikte 2,3,4,5 ve 10 için bölünebilme kuralları 7, 11 gibi farklı sayılar için bölünebilme kuralları
6 En küçük ortak kat En büyük ortak bölen Örnek çözümlemeler
7 Örüntünün tanımı Örüntünün önemi Örüntü türleri Örüntü ve dizi
8 İlkokul matematik programı Programda yer alan konuların sınıf düzeylerine göre dağılımı Matematiksel modelleme Problem ve problem çözme nedir?
9 Problem ve problem çözme Problem çözme aşamaları Dört işlem içeren problem kurma ve çözme
10 Örnek dört işlem problemleri ve çözümleri Rasyonel Sayılar ve Kesirler
11 Kesirlerde dört işlem Ondalık kesirde sayıların yazılması Ondalık kesirlerde dört işlem Kesir ve oran ilişkisi
12 Geometrik kavramlar Temel uzay geometrisi Geometrik cisimler
13 Ölçme Açınımları ile ölçme kavramı Ölçme kavram ve becerilerinin geliştirilmesi
14 Ölçü kavramı Temel ölçü birimleri Ölçmede tahmin etmenin önemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kaçar, A. (2018). İlkokulda temal matematik. Pegem Yayınları
Toptaş, V. (2020). İlkokulda temel matematik. Vizetek yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli testler
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 170
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 3 2 2 1 1 1 2 3 4 2 2 3 3 2 1
OK2 3 2 3 4 1 2 3 2 4 4 2 3 1 2 1 4
OK3 1 1 2 3 4 4 5 1 1 2 3 3 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr