1 |
Dersin Adı: |
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK |
2 |
Dersin Kodu: |
SIN1001 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. YELİZ YAZGAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr.Yeliz YAZGAN |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 16059 Görükle / Bursa E-Mail:dsmemnun@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem, ispatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri –geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisi. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğretmenin matematik okur-yazarı olmasına katkı sağlar. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Matematiğin tanımı Matematiğin doğası Matematiğin amacı ve önemi |
|
2 |
Matematik ve hayat İlkokulda matematiğin amacı ve önemi Matematiğin temel ilkeleri Matematik ve ders programları Matematik ve diğer bilimler |
|
3 |
Sayı kavramı Sayıların tarihçesi Doğal sayılar Sayı sistemleri Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli |
|
4 |
Sayı sistemi kurma ve işlemler Sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri Bir sayının farklı tabanlarda yazılması 10luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma Başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10luk tabana çevirme |
|
5 |
10luk taban dışındaki tabanlarda dört işlem Taban aritmetiği ve basamak değeri Tam sayılar ve bölünebilme İspatlarıyla birlikte 2,3,4,5 ve 10 için bölünebilme kuralları 7, 11 gibi farklı sayılar için bölünebilme kuralları |
|
6 |
En küçük ortak kat En büyük ortak bölen Örnek çözümlemeler |
|
7 |
Örüntünün tanımı Örüntünün önemi Örüntü türleri Örüntü ve dizi |
|
8 |
İlkokul matematik programı Programda yer alan konuların sınıf düzeylerine göre dağılımı Matematiksel modelleme Problem ve problem çözme nedir? |
|
9 |
Problem ve problem çözme Problem çözme aşamaları Dört işlem içeren problem kurma ve çözme |
|
10 |
Örnek dört işlem problemleri ve çözümleri Rasyonel Sayılar ve Kesirler |
|
11 |
Kesirlerde dört işlem Ondalık kesirde sayıların yazılması Ondalık kesirlerde dört işlem Kesir ve oran ilişkisi |
|
12 |
Geometrik kavramlar Temel uzay geometrisi Geometrik cisimler |
|
13 |
Ölçme Açınımları ile ölçme kavramı Ölçme kavram ve becerilerinin geliştirilmesi |
|
14 |
Ölçü kavramı Temel ölçü birimleri Ölçmede tahmin etmenin önemi |
|