1 | Dersin Adı: | FİZİKSEL MATEMATİK I |
2 | Dersin Kodu: | FZK2003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 5 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ AKAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğretim Üyesi Cengiz AKAY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cenay@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi, Fizik Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Matematik yaklaşımlarla fiziğin temel kavram ve prensiplerini işlemek ve öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Matematik bir dildir ve fizik bilimi bu dili en üst seviyede kullanır. Fizik ve matematik bilimlerinin kaynaşması olan bu derste öğrenci fiziğin temel prensiplerini matematik diliyle ifade etmeyi öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Vektörler, Koordinat sistemleri, Vektör ve skaler nicelikler, Vektörlerin bazı özellikleri, Vektör bileşenleri ve birim vektörler | |
2 | Vektörel Analiz | |
3 | Vektörel Analiz (devam) | |
4 | Eğrisel koordinatlar | |
5 | Eğrisel koordinatlar (devam) | |
6 | İntegral İşareti altında Vektörler | |
7 | Genel Tekrar | |
8 | Karmaşık Sayılar | |
9 | Karmaşık Analiz | |
10 | Karmaşık İntegral | |
11 | Rezidü teoremi | |
12 | Rezidü teoremi (devam) | |
13 | Soyut Vektör Uzayları | |
14 | Genel Tekrar ve Problem Çözümleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
* Engineering Mathematics, Anthony Croft • Robert Davison Martin Hargreaves • James Flint, Fifth edition published 2017, Pearson. *Introductory Mathematical Analysis, Errıest F. Haeussler, Jr. Richard S. Paul, Richard J. Wood, Prentice Hall * MMathematical Methods in The Physical Sciences, Mary L. Boas, Wiley. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste sorulan kısa sorular. | |
Açıklama | Derste sorulan kısa sorulara verilen cevaplar ile dersin içeriği netleştirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 5 | 70 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 4 | 16 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |