| 1 | Dersin Adı: | FİZİKSEL MATEMATİK I |
| 2 | Dersin Kodu: | FZK2003 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 5 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ AKAY |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğretim Üyesi Cengiz AKAY |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cenay@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi, Fizik Bölümü |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Matematik yaklaşımlarla fiziğin temel kavram ve prensiplerini işlemek ve öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Matematik bir dildir ve fizik bilimi bu dili en üst seviyede kullanır. Fizik ve matematik bilimlerinin kaynaşması olan bu derste öğrenci fiziğin temel prensiplerini matematik diliyle ifade etmeyi öğrenir. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Vektörler, Koordinat sistemleri, Vektör ve skaler nicelikler, Vektörlerin bazı özellikleri, Vektör bileşenleri ve birim vektörler | |
| 2 | Vektörel Analiz | |
| 3 | Vektörel Analiz (devam) | |
| 4 | Eğrisel koordinatlar | |
| 5 | Eğrisel koordinatlar (devam) | |
| 6 | İntegral İşareti altında Vektörler | |
| 7 | Genel Tekrar | |
| 8 | Karmaşık Sayılar | |
| 9 | Karmaşık Analiz | |
| 10 | Karmaşık İntegral | |
| 11 | Rezidü teoremi | |
| 12 | Rezidü teoremi (devam) | |
| 13 | Soyut Vektör Uzayları | |
| 14 | Genel Tekrar ve Problem Çözümleri |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
* Engineering Mathematics, Anthony Croft • Robert Davison Martin Hargreaves • James Flint, Fifth edition published 2017, Pearson. *Introductory Mathematical Analysis, Errıest F. Haeussler, Jr. Richard S. Paul, Richard J. Wood, Prentice Hall * MMathematical Methods in The Physical Sciences, Mary L. Boas, Wiley. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste sorulan kısa sorular. | |
| Açıklama | Derste sorulan kısa sorulara verilen cevaplar ile dersin içeriği netleştirilir. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 5 | 70 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 4 | 4 | 16 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 212 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 7 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |