1 | Dersin Adı: | TÜRKİYE’DE SİYASAL AKIMLAR |
2 | Dersin Kodu: | KMY5129 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi GÜLBEYAZ KARAKUŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz Karakuş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | gkarakus@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste, ideoloji, ideolojilerin Türkiye’deki etkileri, temsilcileri ve bu ideolojilerin Türk politik hayatına yansıması değerlendirilmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Derste, Türk siyasal düşüncesini değerlendirme becerisi geliştirilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İdeoloji ve ideoloji kuramları. | |
2 | Tarihsel arka plan ve Osmanlı Modernleşmesi I | |
3 | Tarihsel arka plan ve Osmanlı Modernleşmesi I | |
4 | Osmanlıcılık ve temsilcileri | |
5 | Modernleşme anlayışında Batıcı anlayışın gelişimi ve etkileri I | |
6 | Modernleşme anlayışında Batıcı anlayışın gelişimi ve etkileri II | |
7 | İslâmcılık anlayışının tarihsel arka planı | |
8 | Modernleşme İslâmcılık ilişkisi ve temsilcileri | |
9 | Milliyetçilik | |
10 | Milliyetçilik bağlamında Türkçülük | |
11 | Sosyalizm | |
12 | Muhafazakârlık | |
13 | Liberalizm | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Terry Eagleton, İdeoloji, çev. Muttalip Özcan, Ayrıntı Yayınları, 2015. -David Mclellan, İdeoloji, çev. Barış Yıldırım, Istanbul Bilgi Ünv. Yay., 2012. -Andew Heywood, Siyasi İdeolojiler, çev. Levent Köker, BB101 Yayinlari, 2019. -Hasan Kayalı, Jön Türkler ve Araplar, Osmanlıcılık, Erken Arap Milliyetçiliği ve İslamcılık, 1908-1918, Türkiye İş Bankası Yay., 2018. -Yuriy A. Petrosyan, Sosyalist Açıdan Jöntürk Hareketi, çev Ayşe Hacıhasanoğlu, Mazlum Beyhan, Yordam Kitap, 2016. -Mete Tunçay, Osmanlı İmparatorluğu’nda Sosyalizm ve Milliyetçilik (1876-1923), İletişim Yay., 2010. -Metin Çulhaoğlu, Tarih, Türkiye Sosyalizm, Bir Mirasın Güncelliği, Yordam Kitap, 2016. - Edward Hallett Carr, Milliyetçilik ve Sonrası, çev. Osman Akınhay, İletişim Yay., 2019. -Erich Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik, çev., Osman Akınhay, İletişim, 2018. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 45 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |