1 | Dersin Adı: | LATİNCE III |
2 | Dersin Kodu: | FLS4069 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Latince I ve Latince II derslerinde başarılı olmak. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF BURCU ÖZKAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Elif Burcu Özkan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Elif Burcu Özkan Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2942850/ e-mail: eburcuozkan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Latin dilinin gramer yapısını anlamak ve bu dilde yazılmış ileri düzeydeki ifadeleri çözümlemektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Latince felsefi terimleri etimolojik özellikleriyle öğrenme, temel düzeyde Latince kolay metin ve özdeyişlerin çevirisini yapabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Genel Tekrar | |
2 | Deponens fiiller | |
3 | Soru cümleleri | |
4 | Metin Çözümleme | |
5 | Praeposito (I. quiz) | |
6 | Sıfatların dereceleri | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
8 | Subiunctivus | |
9 | Emir Kipi | |
10 | Metin Çözümleme | |
11 | Takvim, Günler, Aylar, Saatler (II. quiz) | |
12 | Para ve ölçü birimleri, Sayılar | |
13 | Participium | |
14 | Metin Çözümleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Latince Grameri, Prof. Dr. Faruk Zeki Perez, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1968. -Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınları, 1996. -Latince-Türkçe Sözlük, Erdal Alova, Sina Kabaağaç, Sosyal Yayınları, 1995. -Elementary Latin Exercises, A. E. Hillard, Duckworth Publish, 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama | Gramer, Mesleki Latince, etimoloji, sentaks |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 3 | 21 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 13 | 1 | 13 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |