1 | Dersin Adı: | SCIENTIFIC ENGLİSH |
2 | Dersin Kodu: | KIM1007 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MESUT GÖRÜR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Mesut GÖRÜR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Mesut GÖRÜR mesutgorur@uludag.edu.tr 0 224 275 5094 Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin İngilizce dilinde bilimsel terminolojiye sahip olmasını ve bilimsel süreçleri net ve akıcı bir şekilde ifade edebilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler alanları ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilecekler ve bilimsel konularda basit İngilizce cümlelerle yazılı/sözlü olarak bilgi aktarabilecekler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel İngilizceye Giriş, Dersin Temel Kavram ve Hedefleri, Bilimsel Yöntem | |
2 | Özellikler ve Şekiller, Konum | |
3 | Yapı | |
4 | Ölçümler (1) | |
5 | Süreç (1) Fonksiyonlar ve yetenek | |
6 | Süreç (2) olaylar dizisi | |
7 | Düzeltmeler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ölçüler (2) Miktar | |
10 | süreç (3) Sebep ve sonuç | |
11 | Ölçüm (3) oran | |
12 | Düzeltmeler | |
13 | Ölçüm (4), Frekans, Eğilim, Olasılık | |
14 | Süreç (4) Metod |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | NUCLEUS, ENGLISH FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY, GENERAL SCIENCE, Matthew Bates, Prentice Hall Press |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli ve/veya açık uçlu sorular içeren klasik sınavlar | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 4 | 56 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |