1 | Dersin Adı: | İNFERTİLİTE HEMŞİRELİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM3224 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Doğum Kadın hastalıkları ve Hemşireliği dersini almış olmak |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. GONCA BURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | YOK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Gonca BURAN gburan@uludag.edu.tr, 0224 294 24 81 Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Merkez kampus Nilüfer BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere infertilitenin nedenleri, infertil çiftlerin yaşadıkları psikososyal sorunlar, hemşirelik bakımına ilişkin hemşirelik rol ve işlevleri ile bütünleştiren hemşireler yetiştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İnfertilite birimlerinde çalışma potansiyeli olan öğrencilerin daha nitelikli ve donamlı mezun olmasını sağlamak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İnfertilitenin tanımı, Dünyada ve Türkiyede infertilite | |
2 | Kadın infertilitesinin nedenleri | |
3 | Erkek infertilitesinin nedenleri | |
4 | İnfertilite tanılanmasında kadınlara uygulanan yöntemler ve hemşirenin rolü | |
5 | İnfertilite tanılanmasında erkekte uygulanan yöntemler ve hemşirenin rolü | |
6 | Dünyada ve Ülkemizde İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumlulukları | |
7 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikolojik etkileri | |
8 | Yardımcı üreme teknikleri ( Aşılama) ve hemşirelik bakımı | |
9 | Yardımcı üreme teknikleri (İVF-ET) ve hemşirelik bakımı | |
10 | Yardımcı üreme teknikleri (ICSI) ve hemşirelik bakımı | |
11 | Yardımcı üreme tekniklerinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler | |
12 | Yardımcı Üreme teknikleri ve tedavi sürecinde ortaya çıkan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı | |
13 | Yardımcı üreme tekniklerinde tedavi ve bakımda hasta güvenliği ve hemşirenin sorumlulukları | |
14 | Yardımcı üreme tekniklerinde tedavi ve bakımda hasta güvenliği ve hemşirenin sorumlulukları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Taşkın L. Doğum Ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş Baskı 17. ,2021, Ankara. 2. Vefikuluçay Yılmaz D , Güner Emül T. İnfertilite Hemşireliği Akademisyen Kitabevi.2021 ISBN: 9786257496582 3-Kızılkaya Beji N. Demirci N. İnfertilite Hemşireliği El Kitabı. Nobel Tıp, 2017 4- Şirin A.,(ed.)Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, İstanbul, 2008. 5- Kızılkaya Beji N. İnfertilite Hemşireliği, , İstanbul, 2009. 6-Kızılkaya Beji N. Yavan T. Dikencik B. Akın N. Dinç A. Oksay Ü. Demirci H. Reis N. İnfertilite Sorunu, Yardımcı Üreme Teknikleri ve Hemşirelik Yaklaşımı İstanbul 2001 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınavla değerlendirilecektir. | |
Açıklama | One midterm exam and one final exam will be held. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |