Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜNÜMÜZ SOSYOLOJİSİNDE DİN
1 Dersin Adı: GÜNÜMÜZ SOSYOLOJİSİNDE DİN
2 Dersin Kodu: FDB5138
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. VEJDI BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa
vbilgin@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60342
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Günümüz sosyologlarının dine yaklaşımı ele alınarak öğrencinin din sosyolojisindeki formasyonunun tamamlanması, ayrıca güncel tartışma ve kaynaklara vakıf olması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler günümüz sosyolojisi konusundaki formasyonlarını geliştirirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Günümüz bilim felsefesindeki yaklaşım farklılığını öğrenir;
2 Klasik sosyolojinin eleştirisini yapabilir;
3 Din sosyolojisinin konusunun dönüşümüne etki eden düşünsel faktörleri kavrar;
4 Günümüz sosyolojisine ait kuramları öğrenir;
5 Din sosyolojisi alanında yazılan günümüz kaynaklarını tanır;
6 Günümüz sosyologlarının din konusundaki açıklama ve yaklaşımlarını detaylı olarak bilir;
7 Modern toplumda dinin temel işlevlerini kavrar;
8 Modern toplumda dinin durumu ve değişimi konusunda değerlendirme yapabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modern bilim anlayışındaki değişim ve sosyal bilimlere etkisi
2 Objektif bir gerçeklik olarak toplum
3 Sübjektif gerçeklik olarak toplum
4 Bilgi sosyolojisi ve sosyolojik teori
5 Din ve dünya-kurma
6 Din ve dünya-koruma
7 Din ve yabancılaşma
8 Sekülerleşme süreci
9 Sekülerleşmenin toplumsal, kurumsal ve bireysel boyutları
10 Modern toplumda dinin toplumsal formları
11 Modern toplumda bireysel dindarlık
12 Modern toplumda din ve kimlik
13 Günümüz din sosyolojisinin problemleri
14 Sekülerleşme bağlamında Türkiye’de din ve modernleşme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alan Chalmers, Bilim Dedikleri, Çev. Hüsamettin Arslan, Ankara, 1994.
Ali Köse (ed.), Laik Ama Kutsal, İstanbul, 2006.
Peter L. Berger, Thomas Luckmann, Gerçekliğin Sosyal İnşası, Çev. V. Saygın Öğütle, İstanbul, 2008.
Thomas Luckmann, Görünmeyen Din, Çev. Fuat Aydın, Ali Coşkun, İstanbul, 2003
Peter L. Berger, Dinin Sosyal Gerçekliği, Çev. Ali Coşkun, İstanbul, 1993
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 4 5 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK8 0 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr