1 | Dersin Adı: | GÜNÜMÜZ SOSYOLOJİSİNDE DİN |
2 | Dersin Kodu: | FDB5138 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. VEJDI BİLGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa vbilgin@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60342 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Günümüz sosyologlarının dine yaklaşımı ele alınarak öğrencinin din sosyolojisindeki formasyonunun tamamlanması, ayrıca güncel tartışma ve kaynaklara vakıf olması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler günümüz sosyolojisi konusundaki formasyonlarını geliştirirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Modern bilim anlayışındaki değişim ve sosyal bilimlere etkisi | |
2 | Objektif bir gerçeklik olarak toplum | |
3 | Sübjektif gerçeklik olarak toplum | |
4 | Bilgi sosyolojisi ve sosyolojik teori | |
5 | Din ve dünya-kurma | |
6 | Din ve dünya-koruma | |
7 | Din ve yabancılaşma | |
8 | Sekülerleşme süreci | |
9 | Sekülerleşmenin toplumsal, kurumsal ve bireysel boyutları | |
10 | Modern toplumda dinin toplumsal formları | |
11 | Modern toplumda bireysel dindarlık | |
12 | Modern toplumda din ve kimlik | |
13 | Günümüz din sosyolojisinin problemleri | |
14 | Sekülerleşme bağlamında Türkiye’de din ve modernleşme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Alan Chalmers, Bilim Dedikleri, Çev. Hüsamettin Arslan, Ankara, 1994. Ali Köse (ed.), Laik Ama Kutsal, İstanbul, 2006. Peter L. Berger, Thomas Luckmann, Gerçekliğin Sosyal İnşası, Çev. V. Saygın Öğütle, İstanbul, 2008. Thomas Luckmann, Görünmeyen Din, Çev. Fuat Aydın, Ali Coşkun, İstanbul, 2003 Peter L. Berger, Dinin Sosyal Gerçekliği, Çev. Ali Coşkun, İstanbul, 1993 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |