Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HADİS ŞERH METİNLERİ
1 Dersin Adı: HADİS ŞERH METİNLERİ
2 Dersin Kodu: TIB6112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Mutlu GÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mutlu Gül
mutlugul@uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60 286
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersten okunan bir hadis şerhi metninden hareketle, öğrencinin hadis şerh usûlünü okuyup analiz edebilme becerisinin kazanılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çalıştığı alan ile ilgili bilgilere ulaşma ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hadis şerhi kaynaklarını tanıyabilme.;
2 Hadis şerhçiliğinin temel meselelerini kavrayabilme.;
3 Hadis şerh geleneğinin doğuşunu kavrayabilme.;
4 Çağdaş hadis şerh eserlerini analiz edebilme. ;
5 Hadislerdeki ihtilaflı konuları analiz edebilme.;
6 Hadis şerhçiliğinin imkan ve sınırlılıklarının farkında olma.;
7 Hadis şerh geleneğini analiz edebilme.;
8 Hadis şerhinin günümüzdeki konumunu kavrayabilme.;
9 Hadis şerh kaynaklarının gelişimini değerlendirebilme.;
10 Konuyla ilgili çağdaş çalışmaları tanıyabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hadis şerhinin başlangıcı
2 Şerh literatürünü tanıma
3 İbn Battal'ın Buhari şerhi
4 Muvatta'ın İbn Abdilber Şerhi: el-İstizkar
5 Muvatta'ın İbn Abdilber Şerhi: et-Temhîd
6 Hattabi'nin Buhari şerhi
7 İbn Hacer'in Buhari Şerhi: Fethu'l-bârî
8 Ayni'nin Buhari Şerhi: Umdetü'l-kâri
9 Nevevî'nin Müslim şerhi el-Minhâc
10 Osmanlı hadis şerh geleneği
11 İbn Meleh ve Mebâriku'l-ezhâr'ı
12 Molla Gürânî'nin Buhari şerhi: el-Kevseru'l-cârî
13 Cumhuriyet dönemi hadis şerh geleneği
14 Babanzâde Ahmed Naim ve Tecrîd-i sarîh
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Buhârî, el-Câmi‘u’s-Sahîh, (Kütüb-ü Sitte içerisinde I-III. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
2. Müslim, Sahîh, (Kütüb-ü Sitte içerisinde IV-VI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
3. Ebu Davud, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde VII-XI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
4. Tirmizî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XII-XIV. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
5. Nesâî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XV-XVI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
6. İbn Mâce, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XVII-XVIII. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
7. Dârimî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XIX. cilt) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
8. Malik b. Enes, Muvatta, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XX. cilt) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
9. Ahmed b. Hanbel, Müsned, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XXI-XXIII. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
10. İbn Hacer el-Askalânî, Fethu’l-Bârî bi Şerhi Sahîhi’l-Buhârî, Dâru’l-Marife, I-XIII, Beyrut ty.
11. Bedruddîn el-Aynî, Umdetu’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, I-XV, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 49 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 2 0 3 0 4 0 0 5 0 0
OK2 0 1 0 2 0 4 0 0 5 0 0 4
OK3 3 0 0 3 0 0 5 0 0 0 4 0
OK4 0 4 0 0 0 5 0 0 0 2 0 0
OK5 0 0 4 0 0 0 0 4 0 0 2 1
OK6 5 0 0 4 0 0 3 0 0 2 0 0
OK7 0 2 0 0 0 3 0 0 4 0 5 0
OK8 0 0 5 0 4 0 0 2 0 0 0 4
OK9 5 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0 5
OK10 0 3 0 4 0 0 5 0 0 0 1 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr