Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANADOLUDA SUFİ GELENEK
1 Dersin Adı: ANADOLUDA SUFİ GELENEK
2 Dersin Kodu: TIB6148
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDURREZZAK TEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Abdurrezzak Tek
atek@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60162, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anadolu’da Selçuklulardan itibaren başlayan tasavvufi geleneği öğrenciye tanıtmak ve söz konusu geleneğin günümüzdeki dini anlayışa katkısını kavratmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alanında bilimsel yeterlilik
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anadolu’da tasavvufi hayatı oluşturan temel unsurlar değerlendirebilme.;
2 Anadolu’daki diğer inanç yapıların tarihçesini inceleyebilme. ;
3 Anadolu’daki tasavvuf müesseselerini ve temsilcilerini tanıyabilme.;
4 Tasavvufî müesselerin Anadolu’daki sosyal ve kültürel hayatına katkıları tanıyabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anadolu’ya tasavvufi kültürün gelişi
2 XV. yüzyılda Anadolu’da sufi geleneğin temsilcileri
3 Anadolu’da Horasan kaynaklı tarikatlar
4 Kuzey Afrika ve Mağrib bölgesindeki sufi anlayışın Anadolu’ya etkisi
5 Anadolu kaynaklı tasavvuf mektepleri
6 Bektaşiliğin Anadolu’da oluşturduğu kültür
7 Mevleviliğin Osmanlı toplumundaki etkisi
8 Bayramiye kültürünün teşekkülü
9 Celveti dervişlerin tasavvufi geleneğe katkısı
10 Tekke-medrese arasında tasavvufi gelenek
11 Sufilerin devlet ricaliyle münasebetleri
12 Anadolu’daki tasavvufi kurumların işlevi
13 Tasavvuf edebiyatı ve şiirinin Osmanlı dönemi sufi gelenekteki yeri
14 Anadolu halkı ve tasavvuf kültürü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Mustafa Kara, Tekkeler ve Zaviyeler, Bursa 1990.
2. Reşat Öngören, Osmanlılarda Tasavvuf, İstanbul 2000.
3. Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, İstanbul 1980.
4. Necdet Yılmaz, Osmanlı Toplumunda Sufiler, Devlet ve Ulema, İstanbul 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme için final sınavı yapılmakta olup bağıl değerlendirme uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 65 2 130
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 173
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,77
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr