Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MEŞHUR KIRAATLARIN TEFSİRE ETKİSİ
1 Dersin Adı: MEŞHUR KIRAATLARIN TEFSİRE ETKİSİ
2 Dersin Kodu: TIB6165
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MEHMET EFE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet EFE
mehmetefe@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kıraat ilminde Ferşi farklılıklar ve Meşhur kıraatların tefsire etkisini bazı sure örnekleri üzerinde göstermek suretiyle, konu ile ilgili literatür hakkında doktora düzeyinde katkı sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci bu ders sayesinde, Kıraat ilminde Ferşi farklılıklar ve Meşhur kıraatların tefsire etkisini bazı sure örnekleri üzerinde göstermek suretiyle, konu ile ilgili literatür hakkında doktora düzeyinde alanında bilimsel yeterlilik ve analitik düşünme yeteneği kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Usuli ve Ferşi Kıraat farklılıkları;
2 Kıraatların Menşei ve tarihçesi;
3 Kıraat farklılıklarının tefsire etkisini ihtiva eden tefsir kaynakları;
4 Tefsire etkisi yönüyle Şaz Kıraatlar;
5 Tefsire etkisi yönüyle Meşhur Kıraatlar: Sure örnekleri;
6 Hadid Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi;
7 Furkan Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi;
8 İnsan Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi;
9 Nebe' Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi;
10 Naziat ve Abese Surelerindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Usuli ve Ferşi Kıraat farklılıkları
2 Kıraatların Menşei ve tarihçesi
3 Kıraat İmamları ve ravileri
4 Kıraat farklılıklarının tefsire etkisini ihtiva eden tefsir kaynakları
5 Yedi harf konusundaki görüşler
6 Tefsire etkisi yönüyle Şaz Kıraatlar
7 Tefsire etkisi yönüyle Meşhur Kıraatlar: Sure örnekleri
8 Vakıa Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
9 Hadid Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
10 Furkan Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
11 Haşr Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
12 İnsan Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
13 Nebe' Suresindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
14 Naziat ve Abese Surelerindeki kıraat faklılıkları Tefsire etkisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çetin, Abdurrahman, Kıraatların Tefsire Etkisi, Ensar neşriyat, İstanbul 2012, 1. baskı.
Çetin, Abdurrahman, Yedi Harf ve Kıraatlar, 3. b., İstanbul: Ensar Neşriyat, 2005.
EFE, Mehmet, “Hadîd Sûresindeki Kıraat Farlılıkları ve Manaya Etkisi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28/2 (Aralık 2019): ss. 415-435.
Beydâvî, Kâdî, Nâsiruddîn Ebi’l-Hayr Abdullah ibn Ömer,(ö. 682/1283) Envâru’t-Tenzîl ve Esrâru’t-Te’vîl, İstanbul 1314.
Ferrâ, Ebu Zekeriyyâ Yahyâ b. Ziyâd, (ö. 207/822) Meâni’l-Kur’ân, Beyrut 1980, 2. baskı.
İbnü’l-Cevzî, Ebu’l-Ferec Cemâlüddîn Abdurrahman b. Ali, (ö. 297/1200) Zâdü’l-Mesîr, Beyrut 1987, 4. baskı.
Râzî, Fahruddîn Muhammed b. Ömer, (ö. 606/1209) Mefâtihu’l-Gayb, (et-Tefsîru’l-Kebîr), Mısır ts; -trc. Suat Yıdırım, Lütfullah Cebeci, Sadık Kılıç, C. Sadık Doğru, Ankara 1988.
Zemahşerî, Cârullah Mahmud b. Ömer el-Havârizmî, (ö. 538/1143) el-Keşşâf an Hakâikı’t-Tenzîl ve Uyûni’l-Ekâvîl, Beyrut ts.
Taberî, Muhammed b. Cerîr, (ö. 310/922) Câmiu’l-Beyân an Te’vîl-i Âyi’l-Kur’an, Mısır 1954, 2. Baskı.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin akademik kazanımları, onların bilgi, çözümleme, anlama, açıklama, yorumlama ve bilimsel değerlendirme yapma düzeylerini ölçen ara sınav ve final şeklindeki klasik sınavlarla tespit edilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,07
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 0 4 0 4 0 5 0 3 2 0 0
OK2 0 3 0 3 0 0 4 0 0 0 5 0
OK3 3 0 3 0 5 4 0 5 0 0 0 3
OK4 0 4 0 4 0 0 2 0 4 0 2 0
OK5 4 0 5 0 2 0 0 0 0 4 0 5
OK6 0 5 0 0 3 0 4 2 0 0 3 0
OK7 5 0 2 0 0 5 0 0 0 3 0 4
OK8 0 2 0 5 0 0 0 3 0 5 0 0
OK9 0 4 0 1 0 0 3 0 5 0 4 0
OK10 4 0 3 0 5 0 0 4 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr