1 | Dersin Adı: | KUR’AN-I KERİM ve ESKİ AHİT’TE YER ALAN ORTAK KISSALARIN ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB5105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. REMZİ KAYA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Remzikaya@uludag.edu.tr 0224 243 10 66-60123, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ku’an-ı Kerim ve Kitab-ı Mukaddeste yer alan ortak peygamber kıssaların karşılaştırılması yapılarak, daha önce geçen peygamberlerin durumu ile son peygamber hz. Peygamber kıssalarının asrımıza yansıması üzerinde bir analiz yapılmaktadır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci bu ders sayesinde İslam dininin temel bilgi kaynağı Kur'ân'ı ve onu anlama çabası olarak oluşmuş tefsir kültürünü, dilbilimsel, tarihsel, tematik, problematik ve teorik yönlerden sistematik bir biçimde tanır ve bilimsel değerlendirme yapma yeteneği kazanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Vahiy Açısından Peygamber Kıssalarına Bakış | |
2 | Kur’an’da Yer Alan Kıssalar | |
3 | Eski Ahit’te Yer Alan Kıssala | |
4 | Hz. Adem Ve Şeytan | |
5 | İlk Suç Ve Ceza | |
6 | Kur’an’da Suç ve ceza | |
7 | Yahudi Ve Hıristiyanlıkta Asli Suç | |
8 | Kitaplardaki Kısas ve cezaların birleştiği ve ayrıldığı noktala | |
9 | Yasak Gıdaların Karşılaştırılmas | |
10 | Kıssaların asrımıza yansıması | |
11 | Helal Gıdaların Karşılaştırılması | |
12 | Yasak Gıdaların Karşılaştırılması | |
13 | Helal ve Yasakların Hikmeti | |
14 | Ehl-i Kitap’a yasak edilenler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Rabinson, David, Concordance to the Good News Bible, B.F.B.S., 1983. 2.Shaller, Mathews, A Dictionary of Religion and Ethics, D.D.U.D., London, 1921. 3.Smith, Percy, Did Jesus Foretell Ahmed?, M.W. (XXV) 1922. 4.Widyarthi, A.H.- U. Ali, Muhammed in the Parsi, Hindoo and Buddhist Scriptures, New Delhi, 1983. 5.James, Robson, Does the Bible Speak of Muhammed, M.W. (XXV), 1935. 5.Taberî, Câmiu’l-Beyân fî Tefsîri’l-Kur’ân, Mısır, 1903. 6.İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, İstanbul, 1984. 7.Ahmed, İbrahim Halil, Muhammed fi’t-Tevrât ve’l-İncîl ve’l-Kur’ân, yrs., trs. 7.Örs, Hayrullah, Musa ve Yahudilik, İstanbul, 1978. 8.Şengül, İdris, Kur’an Kıssaları Üzerine, İzmir, 1994. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin akademik kazanımları, onların bilgi, çözümleme, anlama, açıklama, yorumlama ve bilimsel değerlendirme yapma düzeylerini ölçen ara sınav ve final şeklindeki klasik sınavlarla tespit edilmektedir. | |
Açıklama | . |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |