Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KUR’AN-I KERİM ve ESKİ AHİT’TE YER ALAN ORTAK KISSALARIN ANALİZİ
1 Dersin Adı: KUR’AN-I KERİM ve ESKİ AHİT’TE YER ALAN ORTAK KISSALARIN ANALİZİ
2 Dersin Kodu: TIB5105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. REMZİ KAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Remzikaya@uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60123, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ku’an-ı Kerim ve Kitab-ı Mukaddeste yer alan ortak peygamber kıssaların karşılaştırılması yapılarak, daha önce geçen peygamberlerin durumu ile son peygamber hz. Peygamber kıssalarının asrımıza yansıması üzerinde bir analiz yapılmaktadır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci bu ders sayesinde İslam dininin temel bilgi kaynağı Kur'ân'ı ve onu anlama çabası olarak oluşmuş tefsir kültürünü, dilbilimsel, tarihsel, tematik, problematik ve teorik yönlerden sistematik bir biçimde tanır ve bilimsel değerlendirme yapma yeteneği kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Vahiy Açısından Peygamber Kıssalarına Bakış;
2 Kur’an’da Yer Alan Kıssalar ;
3 Eski Ahit’te Yer Alan Kıssalar;
4 Hz. Adem Ve Şeytan;
5 İlk Suç Ve Ceza ;
6 Yahudi Ve Hıristiyanlıkta Asli Su;
7 Kur’an’da Suç ve ceza;
8 Kitaplardaki Kısas ve cezaların birleştiği ve ayrıldığı noktalar ;
9 Yasak Gıdaların Karşılaştırılması;
10 Kıssaların asrımıza yansıması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Vahiy Açısından Peygamber Kıssalarına Bakış
2 Kur’an’da Yer Alan Kıssalar
3 Eski Ahit’te Yer Alan Kıssala
4 Hz. Adem Ve Şeytan
5 İlk Suç Ve Ceza
6 Kur’an’da Suç ve ceza
7 Yahudi Ve Hıristiyanlıkta Asli Suç
8 Kitaplardaki Kısas ve cezaların birleştiği ve ayrıldığı noktala
9 Yasak Gıdaların Karşılaştırılmas
10 Kıssaların asrımıza yansıması
11 Helal Gıdaların Karşılaştırılması
12 Yasak Gıdaların Karşılaştırılması
13 Helal ve Yasakların Hikmeti
14 Ehl-i Kitap’a yasak edilenler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Rabinson, David, Concordance to the Good News Bible, B.F.B.S., 1983.
2.Shaller, Mathews, A Dictionary of Religion and Ethics, D.D.U.D., London, 1921.
3.Smith, Percy, Did Jesus Foretell Ahmed?, M.W. (XXV) 1922.
4.Widyarthi, A.H.- U. Ali, Muhammed in the Parsi, Hindoo and Buddhist Scriptures, New Delhi, 1983.
5.James, Robson, Does the Bible Speak of Muhammed, M.W. (XXV), 1935.
5.Taberî, Câmiu’l-Beyân fî Tefsîri’l-Kur’ân, Mısır, 1903.
6.İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, İstanbul, 1984.
7.Ahmed, İbrahim Halil, Muhammed fi’t-Tevrât ve’l-İncîl ve’l-Kur’ân, yrs., trs.
7.Örs, Hayrullah, Musa ve Yahudilik, İstanbul, 1978.
8.Şengül, İdris, Kur’an Kıssaları Üzerine, İzmir, 1994.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin akademik kazanımları, onların bilgi, çözümleme, anlama, açıklama, yorumlama ve bilimsel değerlendirme yapma düzeylerini ölçen ara sınav ve final şeklindeki klasik sınavlarla tespit edilmektedir.
Açıklama .
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 3 4 2 2 3 2 2 2 1
OK2 3 3 3 3 3 2 2 2 2 2 3 3
OK3 2 2 3 3 2 2 3 4 2 4 3 2
OK4 1 2 3 3 2 2 4 2 3 4 3 1
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 3 3 3 0 2 0 2 2 0 0
OK7 3 3 3 3 3 0 2 0 2 2 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 3 3 3 3 3 0 2 0 2 2 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr