Dr. Öğr. Üyesi Serkan Gündüz Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Sualtı Arkeolojisi ABD, 16240, Görükle/Nilüfer/BURSA sgunduz@uludag.edu.tr tel. 224 2942849 fax. 224 294 1677
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Anahatlarıyla Antik çağda ticaret,ve bu bağlamda amphoraların arkeolojik öenmi üzerinde durulacaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Amphoraların arkeolojik bağlamının anlaşılması.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Antik Çağ Ticaret Rotaları hakkında bilgi sahibi olabilme;
2
Antik Çağ’da Ticareti yapılan mallar hakkında bilgi sahibi olabilme;
3
Antik Çağ Amphora mühürleri hakkında bilgi sahibi olabilme;
4
Antik Çağ Amphora tipolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme;
5
Antik Çağ’da Anadolu’nun diğer bölgelerle ticaret ilişkileri;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanımı, amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar
2
Antik Çağ’da Ticaret (Yunanistan ve Anadolu’nun ticaret yaptığı merkezler)
3
Amphoraların İşlevleri, nelerdir? Amphoraların mühürlerinin değerlendirilemesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
4
Amphoraların tipolojik değerlendirilemesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
5
Büyük Yunan Kolonizasyonu ve Emporion’lar. Metropolis-Koloni ilişkisi ve ticaret
6
Arkaik Dönem’de Milet ve kolonisi Histria’nın Amphoraları (Metropolis-koloni ilişkisine örnek
7
Fenike ve Akdeniz Dünyası
8
Yunanistan’da amphora üretimi.
9
Batı Anadolu’da Amphora Üretimi.
10
Ege Adaları’nda amphora üretimi
11
Suriye-Filistin Amphoraları
12
Karadeniz Amphoraları
13
Batıklarda ele geçen amphoraların bize anlattıkları
14
Ephesos’ta ele geçen Amphoralar ve Ephesos’un ticari ilişkileri.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
A.K. Şenol, Marmaris Müzesi Ticari Amphoralari (2003) C. G. Starr, Antik Çağda Deniz Gücü (2000) E. Doğer, Antik Çağ’da Amphoralar (1991) G. F. Bass, Sualtında Arkeoloji (2003) L. Casson, Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler (2002) Strabon, Antik Anadolu Coğrafyası (2005) Bezeczky et al. 2013 T. Bezecky, P. Scherrer – R. Sauer, The Amphorae of Roman Ephesus. Fie 15/1. Wien 2013. Bezeczky 2004 T. Bezeczky, “Early Roman Food Import in Ephesus: Amphorae from the Tetragonon Agora”. Eds. J. Eiring – J. Lund, Transport Amphorae and Trade in the Eastern Mediterrrannean (2004) 85- 98. Bezeczky 2005 T. Bezecky, “Late Roman Amphorae from the Tetragonos-Agora in Ephesus”. Ed. F. Krinzinger, Spätantike und Mittelalterliche Keramik aus Ephesus. DenkschrWien 332. Vienna (2005) 203–223.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
0
30
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
148
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,93
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU