Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANTİK ÇAĞDA AMPHORALAR ve EKONOMİ
1 Dersin Adı: ANTİK ÇAĞDA AMPHORALAR ve EKONOMİ
2 Dersin Kodu: SUA5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SERKAN GÜNDÜZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Reyhan Şahin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Serkan Gündüz
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Sualtı Arkeolojisi ABD, 16240, Görükle/Nilüfer/BURSA
sgunduz@uludag.edu.tr
tel. 224 2942849 fax. 224 294 1677
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anahatlarıyla Antik çağda ticaret,ve bu bağlamda amphoraların arkeolojik öenmi üzerinde durulacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Amphoraların arkeolojik bağlamının anlaşılması.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Antik Çağ Ticaret Rotaları hakkında bilgi sahibi olabilme;
2 Antik Çağ’da Ticareti yapılan mallar hakkında bilgi sahibi olabilme;
3 Antik Çağ Amphora mühürleri hakkında bilgi sahibi olabilme;
4 Antik Çağ Amphora tipolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme;
5 Antik Çağ’da Anadolu’nun diğer bölgelerle ticaret ilişkileri;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanımı, amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar
2 Antik Çağ’da Ticaret (Yunanistan ve Anadolu’nun ticaret yaptığı merkezler)
3 Amphoraların İşlevleri, nelerdir? Amphoraların mühürlerinin değerlendirilemesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
4 Amphoraların tipolojik değerlendirilemesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
5 Büyük Yunan Kolonizasyonu ve Emporion’lar. Metropolis-Koloni ilişkisi ve ticaret
6 Arkaik Dönem’de Milet ve kolonisi Histria’nın Amphoraları (Metropolis-koloni ilişkisine örnek
7 Fenike ve Akdeniz Dünyası
8 Yunanistan’da amphora üretimi.
9 Batı Anadolu’da Amphora Üretimi.
10 Ege Adaları’nda amphora üretimi
11 Suriye-Filistin Amphoraları
12 Karadeniz Amphoraları
13 Batıklarda ele geçen amphoraların bize anlattıkları
14 Ephesos’ta ele geçen Amphoralar ve Ephesos’un ticari ilişkileri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A.K. Şenol, Marmaris Müzesi Ticari Amphoralari (2003) C. G. Starr, Antik Çağda Deniz Gücü (2000)
E. Doğer, Antik Çağ’da Amphoralar (1991)
G. F. Bass, Sualtında Arkeoloji (2003)
L. Casson, Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler (2002)
Strabon, Antik Anadolu Coğrafyası (2005)
Bezeczky et al. 2013 T. Bezecky, P. Scherrer – R. Sauer, The Amphorae of Roman Ephesus. Fie 15/1. Wien 2013.
Bezeczky 2004 T. Bezeczky, “Early Roman Food Import in Ephesus: Amphorae from the Tetragonon Agora”. Eds. J. Eiring – J. Lund, Transport Amphorae and Trade in the Eastern Mediterrrannean (2004) 85- 98.
Bezeczky 2005 T. Bezecky, “Late Roman Amphorae from the Tetragonos-Agora in Ephesus”. Ed. F. Krinzinger, Spätantike und Mittelalterliche Keramik aus Ephesus. DenkschrWien 332. Vienna (2005) 203–223.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,93
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 1 1 1 1 3 2 1 1 1 1 1
OK2 4 1 1 1 1 3 2 1 1 1 1 1
OK3 4 1 1 1 1 2 2 2 1 1 1 1
OK4 5 1 1 1 1 3 2 4 1 1 1 0
OK5 4 1 1 1 1 2 2 2 1 1 1 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr