1 | Dersin Adı: | PORTRE SANATI II |
2 | Dersin Kodu: | ARK4002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. DERYA ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Derya Şahin |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941891/ e-mail:dsahin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Geç Roma İmparatorlar sülalelerinin portreleri anlatılacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Cumhuriyet döneminde Roma heykeltraşlığının gelişimini ve genel özelliklerini bilir. İmparatorluk döneminde heykeltraşlıktaki teknik ve stilistik gelişmeleri bilir. Roma heykeltraşlık eserlerini sosyal, kültürel ve siyasi çerçevede değerlendirir. Roma portreciliğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Antoninler dönemi portre sanatı ve imparatoriçe portreleri. | |
2 | Antoninler Dönemi Kabartma Sanatı. | |
3 | Antoninus Pius Portreleri. | |
4 | Marcus Aurelius Portreleri. | |
5 | Lucius Verus Portreleri. | |
6 | Commodus Portreleri. | |
7 | Severuslar Dönemi Portre Sanatı | |
8 | Septımus Severus Portreleri. | |
9 | Septımus Severus Portreleri. | |
10 | Caracalla Portreleri. | |
11 | Geta, Macrinus, Diadumenianus Portreleri. | |
12 | Elegabalus Portreleri. | |
13 | Alexander Severus Portreleri. | |
14 | Geç Roma Dönemi İmparator Portreleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
J. İnan – E. Alföldi-Rosenbaum, Römische und frühbyzantinische Porträtplastik aus der Türkei. Neue Funde (Mainz 1979) -M . Wegner, Das römische Herrscherbild, 2, 3. Hadrian. (Berlin 1956) -G. Daltrop – U. Hausmann – M. Wegner, Das römische Herrscherbild, 2, 1. Die Flavier. Vespasian, Titus, Domitian, Nerva, Julia Titi, Domitilla, Domitia (Berlin 1966) -H. B. Wiggers – M. Wegner, Das römische Herrscherbild, 3, 1. Caracalla, Geta, Plautilla, Macrinus bis Balbinus (Berlin 1971) -M. Wegner – J. Bracker – W. Real, Das römische Herrscherbild, 3, 3. Gordianus III. bis Carinus (Berlin 1979) -T. Pekáry, Die griechische Plastik in den römischen Rhetorenschulen, Boreas 12 (1989) -E. Alföldi – K. Erim- J. Inan, Roman and Early Byzantine portrait sculpture in Asia Minor. Supplement 1. - Belleten 32 (1968) 1-24 -O. Pelikán, Römisches Porträt und Struktur der Kunst des römischen Imperiums. WissZBerl 31 (1982) 259-260. -M. Wegner, Bildnisbüsten im 3. Jahrhundert n.Chr. in: Festschrift für Gerhard Kleiner (Tübingen 1976) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |