1 | Dersin Adı: | SPOR TARİHİ VE OLİMPİYATLAR |
2 | Dersin Kodu: | BED5113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SALİH ERDEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
DR.öĞR.ÜYESİ SALİH ERDEN 2942161 saliher@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çağlar boyunca sporun gelişimi, spor olaylarının toplumlar arasındaki siyasal etkileşimi, eski olimpiyat oyunlarındaki siyasal gelişmeler, Olimpizm ruhunun toplumlara yayılması ve centilmenlik, barış kardeşlik ruhu içerisinde spor yapma alışkanlığının öğrencilere kazandırılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | beden eğitiminin tarihsel gelişiminde mesleki bilinçlenmenin kazanılması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedefleri. Genel bilgiler. | |
2 | Eski Çağlarda Spor | |
3 | Orta Çağlarda Spor | |
4 | Yeni Çağlarda Spor | |
5 | Baron Pierre De Coubertien | |
6 | Olimpik Hareket ve Amaçları. | |
7 | CIO | |
8 | TMOK | |
9 | Genel Tekrar | |
10 | Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Vizyonu | |
11 | İstanbul’da Olimpiyat Oyunlarının Düzenlenmesi | |
12 | Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanları | |
13 | Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Faaliyetleri | |
14 | Modern Olimpiyat Oyunları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-. T.M.O K.yayını Olimpik Hareket, Hürriyet Yayınevi. 1988.İstanbul 2- T.M.O K.yayını Olimpiyat Dünyası 3- Spor Ansiklopedisi Tercüman yayınları 4. AÇIKADA, C. ,ERGEN,E.: “Bilim ve Spor”, Büro-tek Ofset Matbaacılık, Ankara, 1990. 5. ALPMAN, C. : Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca gelişimi. İstanbul, 1972 6. B.T.G.M. : “Sporda İnsan Gücü Geliştirme Sempozyumu”, Güven Matbaası, Ankara, 1972. 7. BLUCHEL, K. : Das Grosse Sport Buch . Münih. 1983 8. FİŞEK, K. : “Spor Yönetimi”, A.Ü.S.B.F.B.Y.Y.O. Basımevi, Ankara, 1980. 9. JONATH, U. , KREMPEL, R. : “Konditionstraining Training Tecknik Taktik”, Hambuız-Rowohlt Verlag, 1981. 10. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997. 11. ÖZMEN, Ö. : “Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni”, Yılmaz Matbaası, İstanbul,1976. 12.GİLLET, B : “Spor Tarihi” çev. M.Durak Gelişim yayınları.1975 İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | klasik sınav | |
Açıklama | ara sınav %40 final %60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 5 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |