1 | Dersin Adı: | SEÇMELİ(SİNİR BİLİMLERİ VE PSİKİYATRİ) |
2 | Dersin Kodu: | TIP6066 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 6 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 11 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Tıp fakültesi 6. sınıf öğrencisi olmak |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ŞAFAK ERAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Selçuk Kırlı(Psikiyatri AD. Öğreti Üyesi) Dr. Aslı Sarandöl (Psikiyatri AD. Öğreti Üyesi) Dr. Cengiz Akkaya (Psikiyatri AD. Öğreti Üyesi) Dr.Saygın Eker (Psikiyatri AD. Öğreti Üyesi) Dr. Yusuf Sivrioğlu (Psikiyatri AD. Öğreti Üyesi) Dr. Şafak ERAY(Ç. Psikiyatri AD.Öğreti Üyesi) Dr.Mehmet ZARİFOĞLU (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr. İbrahim BORA (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr. Mustafa BAKAR (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr. Ömer Faruk TURAN (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr. Necdet KARLI (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr.Sevda ERER ÖZBEK (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr.Aylin BİCAN DEMİR (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr.Emine Rabia KOÇ (Nöroloji AD. Öğreti Üyesi) Dr. Selçuk YILMAZLAR (Beyin ve Sinir Cerrahisi AD. Öğreti Üyesi) Dr. Ahmet BEKAR (Beyin ve Sinir Cerrahisi AD. Öğreti Üyesi) Dr. Şeref DOĞAN (Beyin ve Sinir Cerrahisi AD. Öğreti Üyesi) Dr. Hasan KOCAELİ (Beyin ve Sinir Cerrahisi AD. Öğreti Üyesi) Dr. M.Özgür TAŞKAPILIOĞLU (Beyin ve Sinir Cerrahisi AD. Öğreti Üyesi) |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
BUÜ.Tıp Fakültesi Dahili Bilimler Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları AD. drsafakeray@gmail.com safakeray@uludag.edu.tr 0 (0224) 295 18 80 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1142903 |
19 | Dersin Amacı | Çocuk ve ergenlerde ruhsal sağlıklılık durumu ile patolojik ruhsal durum arasındaki farkları kavrama, nörogelilşimsel hastalıklar, çocuk ve ergenlikte görülen ruhsal hastalıklar, çocuklarda cinsel istismar ve ihmali tanımı konusunda farkındalığı artırma için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. Sık görülen nörolojik hastalıklara birinci basamak düzeyinde tanı koymak ve tedavi etmek,cerrahi veya girişimsel tedavi gerektiren hastalıkları/durumları tanımak ve tedavi yöntemlerini açıklamak,acil nörolojik durumları tanımak, ilk müdahaleyi yapmak ve uygun koşullarda sevk etmek,bazı kronik nörolojik hastalıkların birinci basamak koşullarında izlemini üstlenmek ve korunma önlemlerini uygulamak,nörolojik belirti ve bulguları tanımak ve ilgili olabilecek hastalık ön tanısıyla uygun koşullarda sevk etmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. Öğrencilerin genel nöroşirurji bilgilerine sahip olması, nöroşirurji hasta profilini değerlendirebilmesi, nöroşirurji hastalarında takip yapabilmesi, nöroşirurjik acil hastalıkları tanıması ve genel tedavi prensiplerine, bu durumlara birinci basamakta yapılabilecek müdahalelere hakim olmalarını amaçlar |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ruhsal sağlıklılık durumu ile patolojik ruhsal durum arasındaki farkları kavrama, acil psikiyatrik durumlar ve depresyon tanı ve tedavisi, toplum sağlığı açısından önem taşıyan alkol ve madde kullanımı konusunda farkındalığı artırma için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
Psikiyatri; Psikiyatriye Giriş, Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması, Psikiyatrik Görüşme ve Değerlendirme 1-2 Kişilik Bozuklukları, Duygu Durumu Bozuklukları -İki Uçlu Bozukluk Majör Depresyon, Psikotik Bozukluklar, Alkol ve Madde Bağımlılığı Psikiyatrik Aciller ve İntihar Anksiyete Bozuklukları (YAB, PB, TSSB, FB, OKB) Kognitif Bozukluklar Çocuk Psikiyatri; Erken Çocukluk Dönemi Ruhsal Özellikleri Dışa atım bozuklukları, Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları,Obsesif Kompulsif Bozukluklar ve İlişkili Hastalıklar Cinsel İstismar ve İhmal, Çocuk ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları 1-2 Nöroloji; Nörolojik Muayene ve Yardımcı Tanı Yöntemleri MS-Demiyelinizan Hastalıklar, Nöromusküler hastalıklar, Tıkayıcı Beyin Damar Hastalığı, Beyin Damar Hastalığı, Başağrıları, Uyku ve Uyku Bozuklukları, Epilepsi, Davraniş Nörolojisi Ve Demans, Ekspiramidal Sistem Hastalıkları, Nöroşurji; Kafa Travmalarında Temel Tedavi Prensipleri, İnfratentoryel ve Supratentoryel Patolojiler, Beyin Kanamaları, Fizyopatolojisi ve Tedavisi, Ağrı Epilepsi ve Fonksiyonel Nöroşirürji, Kafa Travmaları Radyolojik Tanı ve Tedavi Prensipleri, Acil Hastaların Nöroşirürji Yönünden İncelenmesi, Omurga ve Spinal Cord Yaralanmaları, Beyin ve Omurilik Anomalileri, Hidrosefali, |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ruh Sağlığı: 1. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Halise Devrimci Özgüven (Editör); Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları. 2. Kaplan & Sadock’s Synopsis of Psychiatry, Benjamin J. Sadock, Virginia A. Sadock (Editors); Lippincott Williams & Wilkins. 3. Textbook of Psychosomatic Medicine: Psychiatric Care of the Medically Ill. James L. Levenson (Editor); The American Psychiatric Publishing. 4. UpToDate (http://www.uptodate.com) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı: 1. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları • Kaplan & Sadock’s Comprehensive Textbook of Psychiatry (Türkçe çeviri) Editörler: Aydın H, Bozkurt A 2. Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği) 3. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları .1,2. Cilt (Orhan Öztürk, Aylin Uluşahin) 4. Hastalıkların Psikososyal Yönü (Dr. Ümran Tüzün & Dr. Sabri Hergüner) 5. Lewis Child and Adolescent Psychiatry Comprehensive Textbook 6. Temel Psikiyatri (Cengiz Güleç & Ertuğrul Köroğlu) 7. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları (Dr.Ayla Aysev & Dr. Yaşemen Işık Taner) 8. Ben Hasta Değilim (Aysel Ekşi) 9. Stahl – Temel Psikofarmakoloji Nöroşirurji: 1. Temel Nöroşirurji, Ender Korfalı, Mehmet Zileli (Editörler); Habitat Yayıncılık 2. Handbook of Neurosurgery 8th Edition. Editor Mark S. Greenberg March 13, 2019. 3. Neurology and Neurosurgery Illustrated. by Lindsay PhD FRCS et al., 5th Edition, Churchill Livingstone, 2010 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 100 |
Yıl sonu Sınavı | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 100 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 0 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler stajlardaki devamlarına göre başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilirler. | |
Açıklama | Değerlendirme Başarılı/Başarısız Şeklindedir |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 0 | 0 | 0 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 150 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |