Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MODERN KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI
1 Dersin Adı: MODERN KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI
2 Dersin Kodu: MIM5067
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİGEN KIVILCIM ÇORAKBAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: figenkivilcim@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ders, modern mimari mirasın korunmasının tartışılmasını hedeflemektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders, öğrencilerin modern kültürel miras ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modern mimari mirasın koruma yöntemleri ve kuramları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri koruma uygulamalarında kullanabilmek.;
2 Koruma mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku ve peyzaj alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak.;
3 Tarihi çevrelerle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız, sorumluluk alarak yönetebilme becerisi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modern Mimari Mirası Korunmanın Tarihi
2 Koruma Sorunları
3 Tipolojiler ve İdeolojiler
4 Malzeme ve Özgünlük
5 İç Mekanlar, Mobilya ve Renk
6 Endüstriyel Mirasın Korunması
7 Modern Kamu Yerleşkelerinin Korunması
8 Kamu Yapılarının Korunması
9 Modern Konut
10 Modern Kültürel Mirasın Korunmasının Paydaşları
11 Paydaşların Koruma Süreçlerine Katılımları
12 Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler
13 Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler
14 Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Güner, Deniz, 2010, “’Şimdi’nin Restorasyonu”, Mimari Korumada Güncel Konular, Editörler: Nuray Özaslan ve Deniz Özkut, Anadolu Üniversitesi, 135-152.
Omay Polat, Elvan Ebru ve Cengiz Can, 2008, “Modern Mimarlık Mirası Kavramı: Tanım ve Kapsam”, Megaron Cilt:3 Sayı:2.
Madran, Emre, 2006, “Modern Mimarlık Ürünlerinin Korunması ve Belgelenmesi Süreci için Bazı Notlar”, Mimarlık 332 Kasım-Aralık 2006.
The Challenge of Change. Dealing with the Legacy of the Modern Movement. Proceedings of the 10th International Docomomo Conference, (2008), W. Quist and B. Lemmens (eds), Amsterdam, IOS Press.
Identification and Documentation of Modern Heritage, (2003), R. van Oers and S. Haraguchi (eds), World Heritage Papers 5, UNESCO World Heritage Center, Paris.
Modern Movement Heritage, (1998), A. Cunningham (ed.), E & FN Spon, London.
Preserving Post-War Heritage: The Care and Conservation of Mid-Twentieth-Century Architecture, (2001), S. Macdonald (ed), Donhead and English Heritage, UK.
Prudon, T.H.M., (2008), Preservation of Modern Architecture, Wiley, U.S.A., (ISBN 978-0471662945).
Akbar, Omar, 2006, “Bauhaus and Heritage”, Heritage at Risk - Special Edition 2006: The Soviet Heritage and European Modernism, ICOMOS.
Markgraf, Monika, 2006, ”Conservation and Preservation of the Bauhaus Building in Dessau”, Heritage at Risk - Special Edition 2006: The Soviet Heritage and European Modernism, ICOMOS.
Kıraç, A. Binnur, 2010, “Endüstri Mirasının Korunması ve Yeniden Değerlendirilmesi”, Mimari Korumada Güncel Konular, Editörler: Nuray Özaslan ve Deniz Özkut, Anadolu Üniversitesi, 115-134.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 3 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 1 8 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 3 3 9
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 4 4 5 2 4 3 0 4 0
OK2 4 1 2 3 1 2 3 0 2 0
OK3 4 3 2 3 1 3 3 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr