1 | Dersin Adı: | MODERN KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI |
2 | Dersin Kodu: | MIM5067 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİGEN KIVILCIM ÇORAKBAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | figenkivilcim@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ders, modern mimari mirasın korunmasının tartışılmasını hedeflemektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, öğrencilerin modern kültürel miras ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Modern Mimari Mirası Korunmanın Tarihi | |
2 | Koruma Sorunları | |
3 | Tipolojiler ve İdeolojiler | |
4 | Malzeme ve Özgünlük | |
5 | İç Mekanlar, Mobilya ve Renk | |
6 | Endüstriyel Mirasın Korunması | |
7 | Modern Kamu Yerleşkelerinin Korunması | |
8 | Kamu Yapılarının Korunması | |
9 | Modern Konut | |
10 | Modern Kültürel Mirasın Korunmasının Paydaşları | |
11 | Paydaşların Koruma Süreçlerine Katılımları | |
12 | Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler | |
13 | Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler | |
14 | Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Güner, Deniz, 2010, “’Şimdi’nin Restorasyonu”, Mimari Korumada Güncel Konular, Editörler: Nuray Özaslan ve Deniz Özkut, Anadolu Üniversitesi, 135-152. Omay Polat, Elvan Ebru ve Cengiz Can, 2008, “Modern Mimarlık Mirası Kavramı: Tanım ve Kapsam”, Megaron Cilt:3 Sayı:2. Madran, Emre, 2006, “Modern Mimarlık Ürünlerinin Korunması ve Belgelenmesi Süreci için Bazı Notlar”, Mimarlık 332 Kasım-Aralık 2006. The Challenge of Change. Dealing with the Legacy of the Modern Movement. Proceedings of the 10th International Docomomo Conference, (2008), W. Quist and B. Lemmens (eds), Amsterdam, IOS Press. Identification and Documentation of Modern Heritage, (2003), R. van Oers and S. Haraguchi (eds), World Heritage Papers 5, UNESCO World Heritage Center, Paris. Modern Movement Heritage, (1998), A. Cunningham (ed.), E & FN Spon, London. Preserving Post-War Heritage: The Care and Conservation of Mid-Twentieth-Century Architecture, (2001), S. Macdonald (ed), Donhead and English Heritage, UK. Prudon, T.H.M., (2008), Preservation of Modern Architecture, Wiley, U.S.A., (ISBN 978-0471662945). Akbar, Omar, 2006, “Bauhaus and Heritage”, Heritage at Risk - Special Edition 2006: The Soviet Heritage and European Modernism, ICOMOS. Markgraf, Monika, 2006, ”Conservation and Preservation of the Bauhaus Building in Dessau”, Heritage at Risk - Special Edition 2006: The Soviet Heritage and European Modernism, ICOMOS. Kıraç, A. Binnur, 2010, “Endüstri Mirasının Korunması ve Yeniden Değerlendirilmesi”, Mimari Korumada Güncel Konular, Editörler: Nuray Özaslan ve Deniz Özkut, Anadolu Üniversitesi, 115-134. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 3 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 8 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |