1 | Dersin Adı: | ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ÖZE2305-BH |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mustafakurt@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel gereksinimli öğrencilerin okuma-yazma becerilerinin değerlendirilmesi; okumaya hazırlık becerileri; harf öğretimi aşaması; hece öğretimi aşaması, metin okuma aşaması, okuma akıcılığı |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler özel gereksinimli öğrencilere okuma yazma öğretiminde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve kanıt temelli öğretim uygulaması olan doğrudan öğretim modeline göre okuma yazma öğretimi tasarlama hususlarında bilgi ve beceri edineceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Okuma-yazma öğretimi; yapısı ve temel ilkeler | |
2 | Okuma yazma becerisinin değerlendirilmesi | |
3 | Okuma-yazmaya hazırlık becerileri | |
4 | Harf öğretimi aşaması | |
5 | Harf öğretimi aşaması | |
6 | Harf öğretimi aşaması | |
7 | Hece öğretimi aşaması | |
8 | Hece öğretimi aşaması | |
9 | Hece öğretimi aşaması | |
10 | Metin okuma aşaması | |
11 | Metin okuma aşaması | |
12 | Okuma akıcılığı | |
13 | Okuma akıcılığı | |
14 | Okuma akıcılığı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Engelmann, S & Carnine, D. (1982). Thory of istruction: Principles and aplications. Irvington Publishers. Kameenui, E. J. & Simmons, D. C. (1990). Designing instructional strategies: The prevention of academic learning problems. Merill Publishing Company Carnine, D. W., Silbert, J., Kame’enui, E., & Tarver, S. G. (2010). Direct instruction reading. Merrill. Patching, W., Kameenui, E. J., Carnine, D., Gersten, R. M., & Colvin, G. (1983). Direct instruction in critical reading skills. Reading Research Quarterly, 18(4), 406–18. https://doi.org/10.2307/747376 Kame’enui, E., Carnine, D. W., Dixon, R. C., Simmons D. C., & Coyne, M. D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd Editio). Merill/Prentice Hall. Gunning, T. G.(2014). Assessing & correcting reading and writing difficulties: A Student-centered approach.Pearson Schumm, J. S. (2006). Reading aassessment and instruction for all learner. The Guilford Press |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |