1 | Dersin Adı: | TIP TERMİNOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | TIP1073-BH |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEMİHA ERSOY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. İlker M. KAFA, Prof. Dr. İlknur Arı, Prof. Dr. İhsaniye COŞKUN , Prof. Dr. Erdoğan ŞENDEMİR, Doç. Dr. Senem ÖZDEMİR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
imkafa@uludag.edu.tr, Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Binası, Anatomi Anabilim Dalı |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin anatomi eğitiminin kendine özgü terminolojisi ile ilgili temel özellikleri kavramasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Doğru terminoloji kullanma |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tıp terminolojisi ile ilgili genel kavramlar | |
2 | Temel ve klinik tıpta terminoloji kullanımı | |
3 | Tıp terminolojisinin tarihsel gelişimi | |
4 | Tıp terminolojisinde Anatominin yeri | |
5 | Tıp terminolojisinde Latince ve Grekçenin yeri | |
6 | Temel Latince gramer kuralları | |
7 | Latince söyleniş, yazım ve vurgulama kuralları | |
8 | İnsan vücudunun tanımlanması | |
9 | Latincede isimler ve eponimler | |
10 | Latincede sıfatlar | |
11 | Kısaltmalar, çoğul ekleri, önek ve sonekler | |
12 | Tıp terminolojisinde Grekçenin etkisi | |
13 | Tıp terminolojisinde batı dillerinin etkisi | |
14 | Terminolojinin klinik bilimlerde uygulanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Cankur NŞ. Tıbbî Terminoloji Ders Notları. Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2010. (Fotokopi) 2- Mesut R. Tıbbi Latince. Gramer ve Sözlük. İkinci baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2011. 3- Saylam C. Medikal Terminoloji. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1999. 4- Mesut R. Tıbbi Terminoloji. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2011. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınav | |
Açıklama | Çoktan seçmeli sınav |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |