1 | Dersin Adı: | PİYANO PEDAGOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MUZ6110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATICE ONURAY EĞİLMEZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Hatice Onuray Eğilmez |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: hegilmez@uludag.edu.tr tel: + 90 224 294 09 48 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders müzik öğretmeni adaylarının piyano çalgısını öğretebilme becerilerini geliştirebilmeye yönelik piyano öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin tanınması doğrultusunda bir derstir. Müzik öğretmeni adaylarında piyano öğretiminde öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırılması, çağdaş piyano eğitimine yönelik farklı düşünme yollarının keşfedilmesine olanak sağlanması amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Piyano öğretimi ile ilgili yöntemleri kazandırmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. Piyano eğitimi ile ilgili belirlenecek konular üzerine araştırma yapılmasına yönelik ödev dağılımının yapılması. | |
2 | Dünyada piyano pedagojisinin gelişiminin tarihsel sürecinin gözden geçirilmesi. | |
3 | Tarihsel süreç içerisinde ülkemizde piyano pedagojisinin gelişiminin gözden geçirilmesi ve piyano eğitimi veren kurumların ve tanıtılması. | |
4 | İyi bir piyano eğitmeninin özelliklerinin tartışılması, görevlerinin, amaçlarının neler olduğunun kavranması | |
5 | Piyano başlangıç aşamasına yönelik 6-8 yaş çocukların bilişsel, bedensel, psikolojik gelişimlerinin neler olduğunun tartışılması. | |
6 | Piyano başlangıç aşamasında doğru bedensel duruşun (oturuş, el, kol, bilek, parmak) nasıl olduğu, başlangıç yaşına göre izlenecek yolların neler olduğunun tartışılması | |
7 | Piyano başlangıç aşamasında nota okuma becerisini kazandırabilmede izlenecek yolların ve deşifre becerisinin geliştirilebilmesi için kullanılabilecek yöntemlerin neler olduğunun tartışılması | |
8 | Piyano başlangıç aşamasında piyano öğretiminde kullanılabilecek görsel materyaller geliştirilmesi. | |
9 | Piyano başlangıç aşamasında klavyenin tanınması. Klavyeye bakmadan çalabilmek için uygulanabilecek yöntemlerin neler olduğunun tartışılması. | |
10 | Piyano başlangıç aşamasında kullanılabilecek başlangıç metotlarının neler olduğunun incelenmesi. Metotların başlangıç yaşına ve belirli özelliklerine göre gruplandırılması | |
11 | Orta Do ile ve Do-Sol pozisyonuyla konumlanarak çalmaya başlanılan metotların incelenmesi. | |
12 | Farklı pozisyonlar ile başlayan metotların incelenmesi. | |
13 | Yarıyıl başında verilen ödevlerin sunulması. | |
14 | Dönem tekrarı ve değerlendirme. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Gültek, B. (2017) Piyano Nasıl Öğretilir? Epilog yayıncılık. 2.Karakelle, S. (2013 ) Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar. Pegem yayıncılık 3.Waterman, F. (1983) On Piano Teaching and Performing. Faber Music LTD. 4.Baştuğ Şen, S. (1999) Piyano Tekniğinin BiyoMekanik Temeli. Pan Yayıncılık 5.Maydwell, F. (2007) Piano Teaching- A guide for Nuturing Musical Independence. New Arts Press of Perth 6.Agay, G. (2004) The Art of Teaching Piano. York Town Music Press 7.Leonard, H. (2001). Hal Leonard Student Piano Library- Teacher’s Guide. Hal Leonard Coorporation 8.Cortot, A. Le Petit Clavier. Salabert Editions 9.Agay, D. Learning to Play Piano I, II, III, IV 10.Thompson, J. Thopmson’s Piano Course I II III IV 11.Eğilmez, H.O (2013) Soli ve Fadi İle Piyano Öğreniyorum 12.Burkard J, A Neue Anleitung Für Das Klavierspiel 13.Beyer F. Piyano Metodu 14.Ereren S. Kolay Piyano I II 15.Tufan, S. & Tufan, E. Piyano Metodu I, II 16.Burnam, E. M. Step by Step Piano Course 17.Çağlak, T & Ercan N (2017). Başlangıç Piyano Metotlarının İncelenmesi. Turkish StudiesInternational Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 12/6, p. 123-136 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | açık uçlu sorular ile değerlendirme | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |