1 | Dersin Adı: | ESKİÇAĞ TARİHİ(Mezopotamya,Mısır,Anadolu) |
2 | Dersin Kodu: | TRH1005 BH |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Önkoşulu Yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Kamil Doğancı e-mail: kamil@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941864 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Prehistorik dönemden Demir Çağı Sonuna (M.Ö. 330) kadar olan süreçte Antik Yakın Doğu’nun siyasi, sosyal ve kültürel tarihi hakkında bilgi vermektir. Burada “Yakındoğu” teriminden Mezopotamya, İran, Suriye ve Anadolu’yu içine alan geniş bir coğrafya anlaşılmalıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders ile öğrenci Mezopotamya, Mısır, Anadolu uygarlıkları hakkında bilgi edinir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yakın Doğu’nun Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik Dönemleri | |
2 | Eski Mısır: İklim ve Coğrafya’nın Mısır Medeniyeti üzerindeki etkisi. Mısır’ın Doğal Kaynakları. Nil’in Taşkınları. Mısır’a komşu bölgeler. | |
3 | Eski Mısır Siyasi Tarihi: Hanedanlık Öncesi Mısır. Arkaik Dönem. Eski Krallık. Birinci Ara Dönem. Orta Krallık. İkinci Ara Dönem | |
4 | Eski Mısır Siyasi Tarihi: Yeni Krallık. Üçüncü Ara Dönem. Geç Dönem. Ptolemaioslar Dönemi. Roma Dönemi | |
5 | Eski Mısır Dini Yaşamı: Tanrılar ve Tanrıçalar. Tapınaklar. Rahipler. Dini Ritüeller | |
6 | Eski Mısır'da Gündelik Yaşam: Yerleşim ve Nüfus. Aile ve ev yaşamı. Gıda ve içecekler. Tıp. | |
7 | Eski Mezopotamya: Üçüncü Binyıl: Erken Hanedanlık ve Sargonitler Dönemi. Yeni Sümer dönemi. | |
8 | Eski Mezopotamya: İkinci Binyıl: Eski Babil, Eski Asur, Orta Babil, Orta Asur Dönemleri. | |
9 | Eski Mezopotamya Birinci Binyıl: Yeni Asur ve Yeni Babil Dönemleri | |
10 | Eski Mezopotamya Mezopotamya Kültürü: Yazı ve Diller. Anıtlar ve Yasalar. Din ve Yönetim | |
11 | Eski Anadolu: Hititler, Urartular, Geç Hititler | |
12 | Eski Anadolu: Frigya, Lidya Urartu | |
13 | Eski Anadolu Anadolu Kültürü: Yazı ve Diller. Din ve Yönetim. Anıtlar. Aile. Gündelik Hayat | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
M. Mieroop, Antik Yakındoğu’nun Tarihi, çev: Sinem Gül, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2006. Amelie Khurt, Eski Çağ’da Yakındoğu, cilt:1-2, çev: Dilek Şendil, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2010. Michael Roaf, Mezopotamya ve Eski Yakındoğu: Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi, Cilt: 9, İletişim Yayınları, İstanbul, 1996. Jaromir Malek-John Baines, Eski Mısır: Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi, Cilt: 2, İletişim Yayınları, İstanbul, 1986. Kemalettin Köroğlu, Eski Mezopotamya Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Her dönem bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı. | |
Açıklama | Ayrıca verilen ödev ve yapılan sunumlar göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ödevler | 0 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |