Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİÇAĞ TARİHİ(Mezopotamya,Mısır,Anadolu)
1 Dersin Adı: ESKİÇAĞ TARİHİ(Mezopotamya,Mısır,Anadolu)
2 Dersin Kodu: TRH1005 BH
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Önkoşulu Yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. KAMİL DOĞANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Kamil Doğancı
e-mail: kamil@uludag.edu.tr
Tel: (224) 2941864
Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36
16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Prehistorik dönemden Demir Çağı Sonuna (M.Ö. 330) kadar olan süreçte Antik Yakın Doğu’nun siyasi, sosyal ve kültürel tarihi hakkında bilgi vermektir. Burada “Yakındoğu” teriminden Mezopotamya, İran, Suriye ve Anadolu’yu içine alan geniş bir coğrafya anlaşılmalıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders ile öğrenci Mezopotamya, Mısır, Anadolu uygarlıkları hakkında bilgi edinir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eskiçağ tarihinin temel kaynaklarını kullanabilir.;
2 Antik Yakındoğu devletlerinin yükseliş ve çöküş süreçlerini kavrayabilme.;
3 Geçmişin günümüz siyasi ve sosyal kurumlarını nasıl etkilediğini açıklayabilir.;
4 Tarihsel bir zaman dilimindeki önemli olayları ana hatlarıyla anlatabilir ve bunları coğrafi bir çerçeve içine yerleştirebilir.;
5 Antik Anadolu uygarlıklarından günümüze kalan görsel malzemeyi tanımlayabilir.;
6 Eski Doğu tarihinin tarihsel ve coğrafi sınırlarını tanımlayabilme.;
7 Eski Mezopotamya devletlerinin kültürel, sosyal ve ekonomik yapılarını tanımlayabilir.;
8 Eski Doğu Uygarlıklarıyla ilgili önemli koleksiyonların bulunduğu müzeleri tanımlayabilme.;
9 Tarihsel olayları objektif bir bakış açısıyla inceleyebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yakın Doğu’nun Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik Dönemleri
2 Eski Mısır: İklim ve Coğrafya’nın Mısır Medeniyeti üzerindeki etkisi. Mısır’ın Doğal Kaynakları. Nil’in Taşkınları. Mısır’a komşu bölgeler.
3 Eski Mısır Siyasi Tarihi: Hanedanlık Öncesi Mısır. Arkaik Dönem. Eski Krallık. Birinci Ara Dönem. Orta Krallık. İkinci Ara Dönem
4 Eski Mısır Siyasi Tarihi: Yeni Krallık. Üçüncü Ara Dönem. Geç Dönem. Ptolemaioslar Dönemi. Roma Dönemi
5 Eski Mısır Dini Yaşamı: Tanrılar ve Tanrıçalar. Tapınaklar. Rahipler. Dini Ritüeller
6 Eski Mısır'da Gündelik Yaşam: Yerleşim ve Nüfus. Aile ve ev yaşamı. Gıda ve içecekler. Tıp.
7 Eski Mezopotamya: Üçüncü Binyıl: Erken Hanedanlık ve Sargonitler Dönemi. Yeni Sümer dönemi.
8 Eski Mezopotamya: İkinci Binyıl: Eski Babil, Eski Asur, Orta Babil, Orta Asur Dönemleri.
9 Eski Mezopotamya Birinci Binyıl: Yeni Asur ve Yeni Babil Dönemleri
10 Eski Mezopotamya Mezopotamya Kültürü: Yazı ve Diller. Anıtlar ve Yasalar. Din ve Yönetim
11 Eski Anadolu: Hititler, Urartular, Geç Hititler
12 Eski Anadolu: Frigya, Lidya Urartu
13 Eski Anadolu Anadolu Kültürü: Yazı ve Diller. Din ve Yönetim. Anıtlar. Aile. Gündelik Hayat
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: M. Mieroop, Antik Yakındoğu’nun Tarihi, çev: Sinem Gül, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2006.
Amelie Khurt, Eski Çağ’da Yakındoğu, cilt:1-2, çev: Dilek Şendil, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2010.
Michael Roaf, Mezopotamya ve Eski Yakındoğu: Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi, Cilt: 9, İletişim Yayınları, İstanbul, 1996.
Jaromir Malek-John Baines, Eski Mısır: Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi, Cilt: 2, İletişim Yayınları, İstanbul, 1986.
Kemalettin Köroğlu, Eski Mezopotamya Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Her dönem bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı.
Açıklama Ayrıca verilen ödev ve yapılan sunumlar göz önünde bulundurulur.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 13 13
Diğer 1 18 18
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr