Prof. Dr. Erdoğan KARTAL Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa -Türkiye E-posta: ekartal@uludag.edu.tr / Tel: 00.90.224.294 22 45
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Fransız dili eğitimi alanında doktora eğitimi gören öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanıması, kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarında geçerlik ve güvenirliği sağlama yöntemlerini öğrenmesi, dil öğretimi /öğrenimi alanında kullanılabilecek ölçme araçları geliştirebilmesi, ölçme sonuçlarını çözümleyerek yorumlama ve değerlendirme yapabilmesidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Doktora öğrencisinin genelde yabancı dil öğretimi, özelde ise Fransız dili eğitimiyle ilgili ölçme ve değerlendirme konusunda yurt içinde ve yurt dışında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmesi, alanla ilgili sorunları belirleyebilmesi ve söz konusu sorunların çözümüne ilişkin araştırma önerileri/ projeleri hazırlayabilmesi.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları edinebilme;
2
Temel istatistik tekniklerini kullanabilme;
3
Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilme;
4
Yabancı dil öğretimi alanında kullanılan nitel ve nicel ölçme yaklaşımlarını edinebilme;
5
Veri toplama araçları geliştirme aşamalarını edinebilme ;
6
Uygulama (veri toplama) sonuçları üzerinden çözümlemeler yapabilme ;
7
Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları benimseyebilme ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2
Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar
3
Ölçümlerin güvenirliği
4
Ölçümlerin geçerliği
5
Temel istatistik teknikleri
6
Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu
7
Yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları
8
Yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları (devam)
9
Çoktan seçmeli testler (madde çeşitleri ve maddelerin yazımı)
10
Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama
11
Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama (devam)
12
Öğrenci ürün dosyası ve diğer tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri
13
Projelerin (ödevlerin) sunumu ve genel değerlendirilme
14
Yarıyıl sonu sınavı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
[1] BOLTON, S. (1991). Évaluation de la compétence communicative en langue étrangère. Paris : Hatier. [2] HUVER, E., & SPRINGER, C. (2011). L´évaluation en langues. Paris : Didier. [3] LUSSIER, D. (1992). Évaluer les apprentissages. Paris : Hachette. [4] MOTHE, J-C. (1975). L’évaluation par les tests dans la classe de français. Paris : Hachette. [5] TAGLIANTE, C. [1991]. L’évaluation. Paris : CLE International. [6] VELTCHEFF, C, & HILTON, S. (2003). L’évaluation en FLE. Paris : Hachette.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Süreç ve araştırma projesi/ ödevi değerlendirme
Açıklama
Yarıyıl sonu sınavı, araştırma projesinin sözlü sunumu ve dosya (yazılı) teslimi şeklinde yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
6
84
Ödevler
1
50
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
70
70
Toplam İş Yükü
246
Toplam İş Yükü / 30 saat
8,2
Dersin AKTS Kredisi
8
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU