Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: FRN6101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERDOĞAN KARTAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Erdoğan KARTAL
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa -Türkiye
E-posta: ekartal@uludag.edu.tr / Tel: 00.90.224.294 22 45
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Fransız dili eğitimi alanında doktora eğitimi gören öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanıması, kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarında geçerlik ve güvenirliği sağlama yöntemlerini öğrenmesi, dil öğretimi /öğrenimi alanında kullanılabilecek ölçme araçları geliştirebilmesi, ölçme sonuçlarını çözümleyerek yorumlama ve değerlendirme yapabilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Doktora öğrencisinin genelde yabancı dil öğretimi, özelde ise Fransız dili eğitimiyle ilgili ölçme ve değerlendirme konusunda yurt içinde ve yurt dışında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmesi, alanla ilgili sorunları belirleyebilmesi ve söz konusu sorunların çözümüne ilişkin araştırma önerileri/ projeleri hazırlayabilmesi.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları edinebilme;
2 Temel istatistik tekniklerini kullanabilme;
3 Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilme;
4 Yabancı dil öğretimi alanında kullanılan nitel ve nicel ölçme yaklaşımlarını edinebilme;
5 Veri toplama araçları geliştirme aşamalarını edinebilme ;
6 Uygulama (veri toplama) sonuçları üzerinden çözümlemeler yapabilme ;
7 Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları benimseyebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2 Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar
3 Ölçümlerin güvenirliği
4 Ölçümlerin geçerliği
5 Temel istatistik teknikleri
6 Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu
7 Yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları
8 Yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları (devam)
9 Çoktan seçmeli testler (madde çeşitleri ve maddelerin yazımı)
10 Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama
11 Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama (devam)
12 Öğrenci ürün dosyası ve diğer tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri
13 Projelerin (ödevlerin) sunumu ve genel değerlendirilme
14 Yarıyıl sonu sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: [1] BOLTON, S. (1991). Évaluation de la compétence communicative en langue étrangère. Paris : Hatier.
[2] HUVER, E., & SPRINGER, C. (2011). L´évaluation en langues. Paris : Didier.
[3] LUSSIER, D. (1992). Évaluer les apprentissages. Paris : Hachette.
[4] MOTHE, J-C. (1975). L’évaluation par les tests dans la classe de français. Paris : Hachette.
[5] TAGLIANTE, C. [1991]. L’évaluation. Paris : CLE International.
[6] VELTCHEFF, C, & HILTON, S. (2003). L’évaluation en FLE. Paris : Hachette.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Süreç ve araştırma projesi/ ödevi değerlendirme
Açıklama Yarıyıl sonu sınavı, araştırma projesinin sözlü sunumu ve dosya (yazılı) teslimi şeklinde yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 50 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 70 70
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 30 saat 8,2
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 4 3 3 3 0 3 4 4 4
OK2 4 0 2 3 3 3 0 0 3 0 4 4
OK3 4 0 2 4 3 3 0 3 4 0 3 3
OK4 4 0 2 3 3 3 4 3 2 3 3 3
OK5 3 0 4 3 3 2 4 4 3 3 4 4
OK6 3 0 3 2 3 3 3 4 3 4 4 4
OK7 4 2 3 2 2 3 4 4 4 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr