1 | Dersin Adı: | TIP BİLİMLERİ I |
2 | Dersin Kodu: | DHF102 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 17 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 12 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU YILMAZTEPE ORAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Diş Hekimliği ve Tıp Fakültesi, Temel Bilimler Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | arzuy@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders 4 kurul şeklinde işlenmektedir. Birinci kurulda hücrenin ve hücre oluşumunda yer alan temel yapı taşlarının, atom ve molekül düzeyinden başlayarak tüm organelleri ile ve bakteri, mantar, virüs ve parazitlerin genel özellikleri tanımlanır. İkinci Kurulda Hücreden organ ve sistemlere geçişi sağlamak için; temel embriyolojik, histolojik tanım ve terminolojiyi açıklayarak, vücuttaki tüm epitel bağ ve kas doku tiplerinin histolojik, fizyolojik, biyokimyasal özelliklerinin öğretilmesi amaçlanır. Üçüncü kurulda topografik vücut bölgelerinde sırası ile kemik ve kas ve eklemler, eklem hareketleri değerlendirilerek genel olarak vücudun organ sistemleri dışında kalan yapıların kavratılması amaçlanır. Dördüncü Kurulda ise Baş boyun ve dişe ait yapıların anatomik, histolojik ve fizyolojik özellikleri, fonksiyonları ve gelişimi kavratılır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sistemlere giriş niteliğinde, insan vücuduna ait temel bilgilere sahip olunur |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
https://uludag.edu.tr/dis/konu/view?id=5828&title=ders-programlari |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders Kaynaklarına "ukey.uludag.edu.tr" adresinden ulaşılabilir. İnsan Fizyolojisi ISBN 978-605-7607-79-9 Patrick R Murray, Ken S Rosenthal, Michael A Pfaller Medical Microbiology 8th Ed. Elsevier USA 2015. Manuel of Clinical Microbiology ,Murrey P .R. Genel Viroloji,Dürdal Us, Temel Tıbbi parazitoloji, Gürdöl, Tıbbi Biyokimya. Nobel Tıp Kitabevi, 2017. Lippincott's Biyokimya Ayşe Başaran-Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı-6. Baskı-Güneş&Nobel Tıp Kitap Evleri Alberts B. Molecular biology of the cell. 5. baskı. Garland Science Cooper GM. Hücre Moleküler Yaklaşım 7. baskı türkçe çevirisi. İzmir Kitapevi The Developing Human, 10th edition, 2016. Langman Medical Embryology, 13th edition, 2015 Arıncı Kaplan, Anatomi Ross, M. H., & Pawlina, W. (2011). Histology a text and atlas: With correlated cell and molecular biology. In 6th Edition. (pp. 158-197). Phileladelphia: Wolters Kulwer Lippincott Williams & Wilkins. M.H. Ross, W. Pawlina: Histology. Text and Atlas. 7th Ed. Wolters Kluwer, Philadelphia, 2016. p:6. VASUDEVAN, Textbook of for Dental Students. 2017 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 4 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan Seçmeli Test Sınavı | |
Açıklama | Ham başarı notu o derse ait ara sınavlar ve yılsonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Ara sınavların ortalamasının %60’ı ile yarıyıl/yılsonu sınav notunun %40’ının toplanması sonucu elde edilir. Final sınavında 100 üzerinden 60 ham puan barajı uygulanır. Ham notu en az 60 olan öğrenciler başarılı sayılır. Ham başarı notu bağıl değerlendirme sistemine göre harf notuna çevrilir. Ara sınavlarda %50 oranında anabilim dalı barajı uygulanır. Öğrenci sınava katılan anabilim dallarından bir veya daha fazlasından %50’nin altında puan alırsa, o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı sınav toplam puanından düşülür. Bu kural uygulama sınavlarında geçerli değildir. Öğrencinin uygulama sınavından aldığı not dönem başlangıcında bildirilen etki oranında teorik sınavlara eklenir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 28 | 12 | 336 |
Uygulamalı Dersler | 28 | 4 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 57 | 57 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 4 | 1 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 510 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 17 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |