Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TIP BİLİMLERİ I
1 Dersin Adı: TIP BİLİMLERİ I
2 Dersin Kodu: DHF102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 17
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 12
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU YILMAZTEPE ORAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Diş Hekimliği ve Tıp Fakültesi, Temel Bilimler Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arzuy@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders 4 kurul şeklinde işlenmektedir. Birinci kurulda hücrenin ve hücre oluşumunda yer alan temel yapı taşlarının, atom ve molekül düzeyinden başlayarak tüm organelleri ile ve bakteri, mantar, virüs ve parazitlerin genel özellikleri tanımlanır. İkinci Kurulda Hücreden organ ve sistemlere geçişi sağlamak için; temel embriyolojik, histolojik tanım ve terminolojiyi açıklayarak, vücuttaki tüm epitel bağ ve kas doku tiplerinin histolojik, fizyolojik, biyokimyasal özelliklerinin öğretilmesi amaçlanır. Üçüncü kurulda topografik vücut bölgelerinde sırası ile kemik ve kas ve eklemler, eklem hareketleri değerlendirilerek genel olarak vücudun organ sistemleri dışında kalan yapıların kavratılması amaçlanır. Dördüncü Kurulda ise Baş boyun ve dişe ait yapıların anatomik, histolojik ve fizyolojik özellikleri, fonksiyonları ve gelişimi kavratılır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sistemlere giriş niteliğinde, insan vücuduna ait temel bilgilere sahip olunur
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Canlı organizmalarda bulunan makromoleküllerin yapılarını tanımlayabilmeleri;
2 Çözelti, asit-baz ve tampon sistemleri kavramlarını açıklayabilmeleri;
3 Hücre içi ve hücreler arası sıvılar ve suyun canlılar için önemini tanımlayabilmeleri;
4 Bakteri, mantar, virüs ve parazitlerin genel özellikleri tanımlayabilmeleri;
5 Hücrede biyomoleküllerin kimyasal tepkimelerdeki rolleri; sentez, metabolik süreç ve ilişkili olan vitaminlerin işlev ve fonksiyonlarının tanımlayabilmesi;
6 Genetik bilgi ve aktarılmasında rol oynayan moleküllerin yapısal ve işlevsel özellikleri, moleküller arası etkileşim ve bu moleküllerin tıpta ve diş hekimliğinde kullanım alanlarını bilmesi.;
7 İnsan vücudunu oluşturan temel sistemlerdeki organları ve oluşumların histolojik yapısını ve embriyolojik gelişimini tanımlayabilmesi.;
8 İnsan anatomisi ile ilgili temel kavramları öğrenmesi, ve bu bölgelerde yer alan kemik, eklem ve kasları tanıyabilmesi, lokalizasyonlarını ve birbirleri ile olan fonksiyonel ilişkilerini kavraması.;
9 Çiğneme fonksiyonu ile ilişkili temel yapıları ve fizyolojisinin kavranması.;
10 Diş gelişimi ve yapısı ile temel kavramların öğrenilmesi.;
22 Dersin İçeriği
Teori Uygulama
https://uludag.edu.tr/dis/konu/view?id=5828&title=ders-programlari
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kaynaklarına "ukey.uludag.edu.tr" adresinden ulaşılabilir.
İnsan Fizyolojisi ISBN 978-605-7607-79-9
Patrick R Murray, Ken S Rosenthal, Michael A Pfaller Medical Microbiology 8th Ed. Elsevier USA 2015.
Manuel of Clinical Microbiology ,Murrey P .R.
Genel Viroloji,Dürdal Us,
Temel Tıbbi parazitoloji,
Gürdöl, Tıbbi Biyokimya. Nobel Tıp Kitabevi, 2017.
Lippincott's Biyokimya
Ayşe Başaran-Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı-6. Baskı-Güneş&Nobel Tıp Kitap Evleri
Alberts B. Molecular biology of the cell. 5. baskı. Garland Science
Cooper GM. Hücre Moleküler Yaklaşım 7. baskı türkçe çevirisi. İzmir Kitapevi
The Developing Human, 10th edition, 2016. Langman Medical Embryology, 13th edition, 2015
Arıncı Kaplan, Anatomi
Ross, M. H., & Pawlina, W. (2011). Histology a text and atlas: With correlated cell and molecular biology. In 6th Edition. (pp. 158-197). Phileladelphia: Wolters Kulwer Lippincott Williams & Wilkins.
M.H. Ross, W. Pawlina: Histology. Text and Atlas. 7th Ed. Wolters Kluwer, Philadelphia, 2016. p:6.
VASUDEVAN, Textbook of for Dental Students. 2017
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 4 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan Seçmeli Test Sınavı
Açıklama Ham başarı notu o derse ait ara sınavlar ve yılsonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Ara sınavların ortalamasının %60’ı ile yarıyıl/yılsonu sınav notunun %40’ının toplanması sonucu elde edilir. Final sınavında 100 üzerinden 60 ham puan barajı uygulanır. Ham notu en az 60 olan öğrenciler başarılı sayılır. Ham başarı notu bağıl değerlendirme sistemine göre harf notuna çevrilir. Ara sınavlarda %50 oranında anabilim dalı barajı uygulanır. Öğrenci sınava katılan anabilim dallarından bir veya daha fazlasından %50’nin altında puan alırsa, o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı sınav toplam puanından düşülür. Bu kural uygulama sınavlarında geçerli değildir. Öğrencinin uygulama sınavından aldığı not dönem başlangıcında bildirilen etki oranında teorik sınavlara eklenir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 28 12 336
Uygulamalı Dersler 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 57 57
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 4 1 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 510
Toplam İş Yükü / 30 saat 17
Dersin AKTS Kredisi 17
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK2 4 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK3 4 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK4 4 1 2 1 3 4 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK5 4 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK6 4 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK7 4 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK8 1 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK9 5 3 2 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK10 5 3 2 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr