Ders Öğretim Planı
YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ ve DİLBİLGİSİ KURALLARI
1 |
Dersin Adı: |
YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ ve DİLBİLGİSİ KURALLARI |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY1010 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi İBRAHIM İ. ÖZTAHTALI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ibrahimoztahtali@gmail.com, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya/Bursa, 0 224 543 10 15 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencinin dilbilgisi kuralları, yazım kuralları ve noktalama işaretleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Dil, Dünya dilleri ve Türk Dilinin diller içindeki yerini bilmek;
|
2 |
Türkçede sesler ve ses olaylarını bilmek;
|
3 |
Ses, hece, vurgu, tonlama bilgisine sahip olmak;
|
4 |
Kökler, ekler ve kelime türetmeyi bilmek;
|
5 |
Kelime türlerini tanımak;
|
6 |
Kelime gruplarını öğrenmek;
|
7 |
Cümlenin öğelerini bilmek;
|
8 |
Yazım kurallarını bilmek ve bu kurallara uymak ;
|
9 |
Noktalama işaretlerini bilmek ve doğru yerde kullanmak;
|
10 |
Anlatım bozukluklarını bilmek ve anlatım bozukluğu yapmadan yazı yazabilmek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dil, dünya dilleri, Türkçenin diller içindeki yeri |
|
2 |
Sesler ve ses olayları |
|
3 |
Ses, hece, vurgu, tonlama |
|
4 |
İsim kök, fiil kök, gövde |
|
5 |
Çekim ekleri, yapım ekleri |
|
6 |
İsim, sıfat, zarf, bağlaç |
|
7 |
Zamir, fiil, edat |
|
8 |
Genel bir değerlendirme (ara sınav) |
|
9 |
Kelime grupları |
|
10 |
Cümlenin öğeleri |
|
11 |
Cümle türleri |
|
12 |
Yazım kuralları |
|
13 |
Noktalama İşaretleri |
|
14 |
Anlatım Bozuklukları |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
30 |
2 |
60 |
Ödevler |
0 |
2 |
20 |
Projeler |
4 |
2 |
8 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
2 |
2 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
1
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |