Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DESEN III
1 Dersin Adı: DESEN III
2 Dersin Kodu: GSR2003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Nuri YAVUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. A. Şinasi İŞLER
Doç. Meryem UZUNOĞLU
Doç. Tolga ŞENOL
Doç. Gülser AKTAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Nuri YAVUZ
nuriyavuz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Parça- Bütün ilişkisini ayırt etmeyi katkı sağlar. Malzemeyi etkili kullanma becerisini öğretir. El ve göz koordinasyonunu geliştirir. sanatsal kişilik oluşumuna katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı malzemelerin çizgisel anlatıma katkısını ayırt eder.;
2 Gözleme dayalı gerçekçi çalışmalarda çizgi kullanarak iç form-dış form araştırmaları yapar. ;
3 Çizgisel anlatımda figür, obje, mekan ilişkilerini ön-orta-arka plan oluşturacak şekilde düzenler. ;
4 Form araştırmalarında hacim kütle etkisi oluşturmak için ışık-gölgeyi kullanır.;
5 Farklı dokuların çizgisel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerini analiz eder.;
6 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında açık-koyunun kompozisyona etkisini ayırt eder.;
7 Farklı dokuların lekesel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerini analiz eder.;
8 Görsel anlatımda insan bedeninde geometrik formların lekesel ifadesinde ışığın etkisini ayırt eder. ;
9 Gözleme dayalı gerçekçi çalışmalarda lekesel anlatımı kullanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yerleştirme, Oran-Orantı Farklı Malzemelerin Çizgisel Anlatıma Katkısı Canlı modelden farklı malzemelerle taslaklar.
2 İç Form- Dış Form. Işık-Gölgenin Form Anlatımına Katkısı Canlı Modelden Karakalem Tekniğinde Desen Çalışması
3 İç Form- Dış Form. Işık-Gölgenin Form Anlatımına Katkısı Canlı Modelden Karakalem Tekniğinde Desen Çalışması
4 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas (derinlik yanılsaması ) oluşturma. Teknik ve Malzeme bilgisi: Füzen( kömür kalem) . Sanat Tarihinden Örnekler Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması.
5 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Teknik ve Malzeme bilgisi: Füzen. Sanat Tarihinden Örnekler Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması.
6 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Malzeme ve Teknik bilgi: Füzen. Sanat Tarihinden Örnekler Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması.
7 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Malzeme ve Teknik bilgi: Füzen. Sanat Tarihinden Örnekler Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması.
8 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Malzeme ve Teknik bilgi: Sangin. Sanat Tarihinden Örnekler Organik ve İnorganik (yapay ve doğal) objelerden oluşan kurgudan sangin kalemle desen çalışması
9 Doku Bilgisi, Doku Çeşitleri. Farklı dokuların çizgisel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerinin analizi. Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan sangin kalemle desen çalışması
10 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında açık-koyunun kompozisyona etkisi. Sanat Tarihinden Örnekler.Teknik ve Malzeme Bilgisi: Lavi Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan lavi çalışması.
11 Farklı dokuların lekesel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerinin çözümlenmesi. Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan lavi çalışması
12 Farklı dokuların lekesel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerinin çözümlenmesi. Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan lavi çalışması
13 Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında açık-koyunun kompozisyona etkisi. Mekan İçersinde Canlı Modelden Lavi tekniğinde Figür Çalışması.
14 İnsan bedenindeki geometrik formların lekesel ifadesinde ışığın etkisi. Mekan İçerisinde Canlı Modelden Lavi tekniğinde Figür Çalışması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dodson, Bert, “Keys to Drawing”, North Light – FW Publications, USA, 1990
Hale, Robert, “Drawing Lessons from Great Masters”, Watson Guptill Publications, New York, 1989
Richer, Paul, “Artistic Anatomy”, Watson Guptill Publications, New York, 1986
Tut, Barış, “Çizgi ve Eller (Osman Hamdi Bey’den Günümüze Desen)”Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001
Goldfinger, Eliot, “Human Anatomy for Artists”, Oxford University Press, New York, 1991
Stanyer, Peter – Gürtuna, Rana (editorler), “Anatomi İnsan Formunun Dinamikleri” Alfa Yayınları, İstanbul, 2008
Civardi, Givonni; “Drawing Portraits”, English Taranslation by Julie Carbonara, English taranslation copyright, Search Press Limited 2002. Dauber, Wolfgang; “Feneis'in Sistematik Resimli Anatomi Sözlüğü”, çeviri: Tania Marur, Mehmet Yıldırım, Yüce yayınları, İstanbul 2007. Berry, William A. Drawing the Human Form: Methods, Sources, Concepts. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1994.
Betti, Claudia, and Teel Sale. Drawing: A Contemporary Approach. 3rd ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992.
Brommer, Gerald F. Understanding Transparent Watercolor. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1993.
Chaet, Bernard. An Artist’s Notebook. New York: Harcourt Brace, 1979.
Chaet, Bernard. The Art of Drawing. 3rd ed. New York: Harcourt Brace, 1983.
Cody, John. Atlas of Foreshortening: The Human Figure in Deep Perspective. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001.
Enstice, Wayne, and Melody Peters. Drawing: Space, Form, Expression. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996.
Goldstein, Nathan. The Art of Responsive Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999.
Goldstein, Nathan. Figure Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999.
Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill, 1989.
Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001.
Mendelowitz, Daniel M. Drawing. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1980.
Mendelowitz, Daniel M., and Duane Wakeham. Guide to Drawing. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich, 1993.
Mittler, Gene A., and James D. Howze. Creating and Understanding Drawings. 3rd ed. New York: Glencoe, 2001.
Montague, John. Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1998.
Nicolaides, Kimon. The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. London: Deutsch, 1988.
Purser, Stuart. The Drawing Handbook. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1976.
Rawson, Philip S. The Art of Drawing. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1984.
Ruby, Erik. The Human Figure: A Photographic Reference for Artists. New York: Van Nostrand Reinhold, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin ders kapsamında öğrendikleri teorik bilgiler değerlendirilir. Öğrencilerin ders kapsamında ürettikleri uygulama çalışmaları değerlendirilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 2 18
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 13 52
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 3 3 2 1 3 2 2 1 1 2
OK2 2 3 3 3 2 1 3 2 2 1 1 2
OK3 3 3 3 4 2 1 3 2 2 1 1 2
OK4 2 3 3 3 2 1 3 2 2 1 1 2
OK5 2 3 3 3 2 1 3 2 2 1 1 2
OK6 3 3 3 4 2 1 3 2 2 1 1 2
OK7 2 3 2 3 2 1 3 2 2 1 1 2
OK8 3 3 3 4 2 1 3 2 2 1 1 2
OK9 2 3 3 3 2 1 3 2 2 1 1 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr