1 | Dersin Adı: | DESEN III |
2 | Dersin Kodu: | GSR2003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Nuri YAVUZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. A. Şinasi İŞLER Doç. Meryem UZUNOĞLU Doç. Tolga ŞENOL Doç. Gülser AKTAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Nuri YAVUZ nuriyavuz@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Parça- Bütün ilişkisini ayırt etmeyi katkı sağlar. Malzemeyi etkili kullanma becerisini öğretir. El ve göz koordinasyonunu geliştirir. sanatsal kişilik oluşumuna katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yerleştirme, Oran-Orantı Farklı Malzemelerin Çizgisel Anlatıma Katkısı | Canlı modelden farklı malzemelerle taslaklar. |
2 | İç Form- Dış Form. Işık-Gölgenin Form Anlatımına Katkısı | Canlı Modelden Karakalem Tekniğinde Desen Çalışması |
3 | İç Form- Dış Form. Işık-Gölgenin Form Anlatımına Katkısı | Canlı Modelden Karakalem Tekniğinde Desen Çalışması |
4 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas (derinlik yanılsaması ) oluşturma. Teknik ve Malzeme bilgisi: Füzen( kömür kalem) . Sanat Tarihinden Örnekler | Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması. |
5 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Teknik ve Malzeme bilgisi: Füzen. Sanat Tarihinden Örnekler | Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması. |
6 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Malzeme ve Teknik bilgi: Füzen. Sanat Tarihinden Örnekler | Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması. |
7 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Malzeme ve Teknik bilgi: Füzen. Sanat Tarihinden Örnekler | Mekan içerisinde canlı modelden füzen tekniğinde çizgisel desen çalışması. |
8 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında espas oluşturma. Malzeme ve Teknik bilgi: Sangin. Sanat Tarihinden Örnekler | Organik ve İnorganik (yapay ve doğal) objelerden oluşan kurgudan sangin kalemle desen çalışması |
9 | Doku Bilgisi, Doku Çeşitleri. Farklı dokuların çizgisel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerinin analizi. | Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan sangin kalemle desen çalışması |
10 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında açık-koyunun kompozisyona etkisi. Sanat Tarihinden Örnekler.Teknik ve Malzeme Bilgisi: Lavi | Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan lavi çalışması. |
11 | Farklı dokuların lekesel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerinin çözümlenmesi. | Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan lavi çalışması |
12 | Farklı dokuların lekesel anlatımında ışığın yüzey üzerindeki etkilerinin çözümlenmesi. | Organik ve İnorganik objelerden oluşan kurgudan lavi çalışması |
13 | Figür, obje, mekan ilişkileri bağlamında açık-koyunun kompozisyona etkisi. | Mekan İçersinde Canlı Modelden Lavi tekniğinde Figür Çalışması. |
14 | İnsan bedenindeki geometrik formların lekesel ifadesinde ışığın etkisi. | Mekan İçerisinde Canlı Modelden Lavi tekniğinde Figür Çalışması. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dodson, Bert, “Keys to Drawing”, North Light – FW Publications, USA, 1990 Hale, Robert, “Drawing Lessons from Great Masters”, Watson Guptill Publications, New York, 1989 Richer, Paul, “Artistic Anatomy”, Watson Guptill Publications, New York, 1986 Tut, Barış, “Çizgi ve Eller (Osman Hamdi Bey’den Günümüze Desen)”Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001 Goldfinger, Eliot, “Human Anatomy for Artists”, Oxford University Press, New York, 1991 Stanyer, Peter – Gürtuna, Rana (editorler), “Anatomi İnsan Formunun Dinamikleri” Alfa Yayınları, İstanbul, 2008 Civardi, Givonni; “Drawing Portraits”, English Taranslation by Julie Carbonara, English taranslation copyright, Search Press Limited 2002. Dauber, Wolfgang; “Feneis'in Sistematik Resimli Anatomi Sözlüğü”, çeviri: Tania Marur, Mehmet Yıldırım, Yüce yayınları, İstanbul 2007. Berry, William A. Drawing the Human Form: Methods, Sources, Concepts. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1994. Betti, Claudia, and Teel Sale. Drawing: A Contemporary Approach. 3rd ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992. Brommer, Gerald F. Understanding Transparent Watercolor. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1993. Chaet, Bernard. An Artist’s Notebook. New York: Harcourt Brace, 1979. Chaet, Bernard. The Art of Drawing. 3rd ed. New York: Harcourt Brace, 1983. Cody, John. Atlas of Foreshortening: The Human Figure in Deep Perspective. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001. Enstice, Wayne, and Melody Peters. Drawing: Space, Form, Expression. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996. Goldstein, Nathan. The Art of Responsive Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999. Goldstein, Nathan. Figure Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999. Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill, 1989. Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001. Mendelowitz, Daniel M. Drawing. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1980. Mendelowitz, Daniel M., and Duane Wakeham. Guide to Drawing. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich, 1993. Mittler, Gene A., and James D. Howze. Creating and Understanding Drawings. 3rd ed. New York: Glencoe, 2001. Montague, John. Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1998. Nicolaides, Kimon. The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. London: Deutsch, 1988. Purser, Stuart. The Drawing Handbook. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1976. Rawson, Philip S. The Art of Drawing. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1984. Ruby, Erik. The Human Figure: A Photographic Reference for Artists. New York: Van Nostrand Reinhold, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin ders kapsamında öğrendikleri teorik bilgiler değerlendirilir. Öğrencilerin ders kapsamında ürettikleri uygulama çalışmaları değerlendirilir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 2 | 18 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 13 | 52 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |