Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİM VE KÜLTÜR ANTROPOLOJİSİ
1 Dersin Adı: EĞİTİM VE KÜLTÜR ANTROPOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SOS6104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: akdemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Eğitim, kültür, antropoloji ve kültürel antropoloji kavramlarını analiz ederek, akademik düzeyde eğitim ve kültürel antropolojiye dair temel kavram ve kuramları kavratmak ve kültürel farklılıkları bireysel farklılıklar ile birlikte eğitim alanındaki çalışmalarında zenginlikler olarak ele alabilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Genel kültür ve mesleki uzmanlık alanına katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim ve Kültürel antropoloji ile ilgili kavramları doğru kullanma.;
2 Farklı kültürlerde eğitimin nasıl algılandığını kavrar.;
3 Toplumsal yaşam biçimlerini kültürel kuramları kullanarak değerlendirme.;
4 Türkiye'deki kültürel çalışmaların tarihsel gelişimini açıklar.;
5 Toplumlardaki kültürel değişimlerin farklı yansımalarının değerlendirilmesi.;
6 Kültürel antropolojinin gelişimini takip eder. ;
7 Kültür kavramını ve kültürel kuramları eğitime katkısı açısından tanımlar. ;
8 İnsanın bugünkü kültürel birikimine ve çeşitliliğine binlerce yıl içinde sahip olduğunu keşfeder. ;
9 Kültürün bireylerin eğitimi üzerindeki etkilerini tartışır. ;
10 Kültürel antropoloji kavramlarını günümüz eğitim kuramlarına uygulayabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim ve kültürel antropolojinin temel kavramları.
2 Antropolojinin bilim olarak ortaya çıkışı.
3 Antropolojinin türleri.
4 Antropoloji eğitim ilişkisi.
5 Antropolojik kuramlar ve eğitime bakışı.
6 İlkel toplum ve ilkel düşünce.
7 İlkel toplum ve kültürde eğitim.
8 Ekonomik Antropoloji ve eğitim.
9 Eğitim ve aile, evlilik ve akrabalık sistemleri.
10 Eğitim Antropolojisi.
11 Eğitim ve Dini antropoloji.
12 Eğitim, kültür ve kişilik.
13 Eğitim ve Çokkültürlülük.
14 Eğitim ve iletişim kültürü.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bock, Philip K. (2001). İnsan Davranışının Kültürel Temelleri Psikolojik Antropoloji, Çev. N.Serpil Ankara: İmge Kitabevi.
Challaye, Felicien. (1963). Dinler Tarihi. Çev. Semih Tiryakioğlu. İstanbul: Ekin
Basımevi.
Eliade, Mircea. (1991). Kutsal ve Dindışı. Çev. Mehmet Ali Kılıçbay. Ankara, [b.y.].
Freud, Sigmund. (1971). Totem ve Tabu. Çev: Niyazi Berkes, İstanbul: Yükselen
Matbaacılık Ltd. S¸ti.
Güvenç, B. (1994). İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi.
Havıland, W. A. (2002). Kültürel Antropoloji (H. İnaç & S. Çiftçi Çev.). İstanbul: Kaknüs.
Kottak C. P. (2002) Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ankara: Ütopya.
Lavenda,Robert H. Schultz,Emily A. (2001) Kültürel Antropoloji, çev. Dilek İşler Onur Hayırlı, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
Levi-Strauss, Claude. (1984). Yaban Du¨şu¨nce. Çev. Tahsin Yücel. İstanbul: Kent
Basımevi.
Malinowski, Bronislaw. (1989). İlkel Toplumlarda Cinsellik ve Baskı. Çev. H. Portakal.
İstanbul: Tuba Matbaası.
Ögel, Bahaeddin. (1971). Tu¨rk Mitolojisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
Özbudun, Sibel. (2012), Antropoloji Kuramlar Kuramcılar. Ankara: Dipnot Yayınları.
Tezcan, Mahmut (2011). Kültürel Antropoloji: Maya Akademi.
Wulf Christoph. (2015). Tarihsel Kültürel Antropoloji, Çev. Özgür Dünya Sarısoy, Ankara: Dipnot Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları _
Açıklama _
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 4 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 198
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK2 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK3 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK4 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK5 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK6 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK7 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK8 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK9 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
OK10 4 3 3 1 1 3 1 1 1 3 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr