1 | Dersin Adı: | EĞİTİM VE KÜLTÜR ANTROPOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS6104 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | akdemir@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Eğitim, kültür, antropoloji ve kültürel antropoloji kavramlarını analiz ederek, akademik düzeyde eğitim ve kültürel antropolojiye dair temel kavram ve kuramları kavratmak ve kültürel farklılıkları bireysel farklılıklar ile birlikte eğitim alanındaki çalışmalarında zenginlikler olarak ele alabilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Genel kültür ve mesleki uzmanlık alanına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitim ve kültürel antropolojinin temel kavramları. | |
2 | Antropolojinin bilim olarak ortaya çıkışı. | |
3 | Antropolojinin türleri. | |
4 | Antropoloji eğitim ilişkisi. | |
5 | Antropolojik kuramlar ve eğitime bakışı. | |
6 | İlkel toplum ve ilkel düşünce. | |
7 | İlkel toplum ve kültürde eğitim. | |
8 | Ekonomik Antropoloji ve eğitim. | |
9 | Eğitim ve aile, evlilik ve akrabalık sistemleri. | |
10 | Eğitim Antropolojisi. | |
11 | Eğitim ve Dini antropoloji. | |
12 | Eğitim, kültür ve kişilik. | |
13 | Eğitim ve Çokkültürlülük. | |
14 | Eğitim ve iletişim kültürü. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bock, Philip K. (2001). İnsan Davranışının Kültürel Temelleri Psikolojik Antropoloji, Çev. N.Serpil Ankara: İmge Kitabevi. Challaye, Felicien. (1963). Dinler Tarihi. Çev. Semih Tiryakioğlu. İstanbul: Ekin Basımevi. Eliade, Mircea. (1991). Kutsal ve Dindışı. Çev. Mehmet Ali Kılıçbay. Ankara, [b.y.]. Freud, Sigmund. (1971). Totem ve Tabu. Çev: Niyazi Berkes, İstanbul: Yükselen Matbaacılık Ltd. S¸ti. Güvenç, B. (1994). İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi. Havıland, W. A. (2002). Kültürel Antropoloji (H. İnaç & S. Çiftçi Çev.). İstanbul: Kaknüs. Kottak C. P. (2002) Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ankara: Ütopya. Lavenda,Robert H. Schultz,Emily A. (2001) Kültürel Antropoloji, çev. Dilek İşler Onur Hayırlı, Ankara: Doğu Batı Yayınları. Levi-Strauss, Claude. (1984). Yaban Du¨şu¨nce. Çev. Tahsin Yücel. İstanbul: Kent Basımevi. Malinowski, Bronislaw. (1989). İlkel Toplumlarda Cinsellik ve Baskı. Çev. H. Portakal. İstanbul: Tuba Matbaası. Ögel, Bahaeddin. (1971). Tu¨rk Mitolojisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Özbudun, Sibel. (2012), Antropoloji Kuramlar Kuramcılar. Ankara: Dipnot Yayınları. Tezcan, Mahmut (2011). Kültürel Antropoloji: Maya Akademi. Wulf Christoph. (2015). Tarihsel Kültürel Antropoloji, Çev. Özgür Dünya Sarısoy, Ankara: Dipnot Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | _ | |
Açıklama | _ |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 4 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |