1 | Dersin Adı: | TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ UYGULAMALARI |
2 | Dersin Kodu: | YTO5102 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MİNARA ALİYEVA ÇINAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Minara ALİYEVA ÇINAR e-posta: minara@uludag.edu.tr Tel: 02242942164 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Görükle Merkez Kampüs 16059 Nilüfer / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yabancı dil olarak Türkçe dilbilgisi konularını öğrencilerin dil seviyelerine göre dağılımını yapabilmek. Temel, orta ve yüksek seviyede alfabe öğretimi, şahıs zamirlerinin öğretimini kavrayıp etkinlikler geliştirebilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, yabancılara Türkçe dilbilgisi konularının öğretiminde etkinlik geliştirmesini bilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kaynak kitapların tanıtımı, dersin içeriği ve amaçları. | |
2 | A1-A2 seviyede etkinlik geliştirme | |
3 | A1-A2 seviyede etkinlik geliştirme | |
4 | A1-A2 seviyede etkinlik geliştirme | |
5 | B1-B2 seviyede etkinlik geliştirme | |
6 | B1-B2 seviyede etkinlik geliştirme | |
7 | B1-B2 seviyede etkinlik geliştirme | |
8 | C1-C2 seviyede etkinlik geliştirme | |
9 | C1-C2 seviyede etkinlik geliştirme | |
10 | C1-C2 seviyede etkinlik geliştirme | |
11 | Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu | |
12 | Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu | |
13 | Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu | |
14 | Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Güzel, Abdurrahman (2010). İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi (Almanya örneği). Ankara: Akçağ Yayınları. (3. Baskı) Güzel, Abdurrahman (Ed.) (2017). Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları. Güzel, Abdurrahman ve Barın, Erol (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ Yayınları. (2. Baskı) Yıldırım, Faruk ve Tüfekçioğlu, Burak (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar – Yöntemler – Beceriler – Uygulamalar, Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Aslan, Mustafa (2011). Yabancılara Türkçe Öğretim Kılavuzu Temel Seviye, Ankara: Nobel Yayınları. Polat, Hüseyin (2017). Anadili Arapça Olanlara Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi (2. Baskı) Durmuş, Mustafa (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi, Ankara: Grafiker Yayınları. (2. Baskı) Durmuş, Mustafa ve Okur, Alparslan (Ed.) (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları. Şahin Abdullah (Ed.) (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Develi, Hayati vd. (Ed.) (2017). Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı, İstanbul: Kesit Yayınları, I-II Cilt. Ersen-Rasch, Margarete ve Onası, Erdoğan (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi, İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim. Cem Değer, Ayşen; Çetin, Betül ve Oflaz Köleci, Emine (2017). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Dilbilgisi Öğretimi – Etkinlik Örnekleriyle, Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Yaylı, Derya ve Bayyurt, Yasemin (Ed.) (2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler, Ankara: Anı Yayıncılık. (2. Baskı) Alyılmaz, Semra ve Şengül, Kübra (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Öğrenme Stratejileri, İstanbul: Kesit Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | - | |
Açıklama | - |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 25 | 50 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |