Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: YTO5102
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MİNARA ALİYEVA ÇINAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Minara ALİYEVA ÇINAR
e-posta: minara@uludag.edu.tr
Tel: 02242942164
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Görükle Merkez Kampüs 16059 Nilüfer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yabancı dil olarak Türkçe dilbilgisi konularını öğrencilerin dil seviyelerine göre dağılımını yapabilmek. Temel, orta ve yüksek seviyede alfabe öğretimi, şahıs zamirlerinin öğretimini kavrayıp etkinlikler geliştirebilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, yabancılara Türkçe dilbilgisi konularının öğretiminde etkinlik geliştirmesini bilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, yabancılara Türkçe öğretimine yönelik yaklaşımları, Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır.;
2 Öğrenci yabancılara Türkçe öğretiminde dilbilgisi konuların öğrenci seviyesine uygun gruplandırır, kolaydan zora ilkesine göre sıralar.;
3 Yabancılara Türkçe öğretimi için geliştirilmiş malzemeleri değerlendirebilir.;
4 Biçimbirim, sözcük birimi, söz dizimi gibi alanlara yönelik araştırmalar yaparak uygun metin hazırlama yöntemleri kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kaynak kitapların tanıtımı, dersin içeriği ve amaçları.
2 A1-A2 seviyede etkinlik geliştirme
3 A1-A2 seviyede etkinlik geliştirme
4 A1-A2 seviyede etkinlik geliştirme
5 B1-B2 seviyede etkinlik geliştirme
6 B1-B2 seviyede etkinlik geliştirme
7 B1-B2 seviyede etkinlik geliştirme
8 C1-C2 seviyede etkinlik geliştirme
9 C1-C2 seviyede etkinlik geliştirme
10 C1-C2 seviyede etkinlik geliştirme
11 Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu
12 Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu
13 Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu
14 Öğrencilerin geliştirdiği etkinliklerin sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Güzel, Abdurrahman (2010). İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi (Almanya örneği). Ankara: Akçağ Yayınları. (3. Baskı)
Güzel, Abdurrahman (Ed.) (2017). Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları.
Güzel, Abdurrahman ve Barın, Erol (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ Yayınları. (2. Baskı)
Yıldırım, Faruk ve Tüfekçioğlu, Burak (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar – Yöntemler – Beceriler – Uygulamalar, Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
Aslan, Mustafa (2011). Yabancılara Türkçe Öğretim Kılavuzu Temel Seviye, Ankara: Nobel Yayınları.
Polat, Hüseyin (2017). Anadili Arapça Olanlara Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi (2. Baskı)
Durmuş, Mustafa (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi, Ankara: Grafiker Yayınları. (2. Baskı)
Durmuş, Mustafa ve Okur, Alparslan (Ed.) (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
Şahin Abdullah (Ed.) (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Develi, Hayati vd. (Ed.) (2017). Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı, İstanbul: Kesit Yayınları, I-II Cilt.
Ersen-Rasch, Margarete ve Onası, Erdoğan (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi, İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
Cem Değer, Ayşen; Çetin, Betül ve Oflaz Köleci, Emine (2017). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Dilbilgisi Öğretimi – Etkinlik Örnekleriyle, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Yaylı, Derya ve Bayyurt, Yasemin (Ed.) (2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler, Ankara: Anı Yayıncılık. (2. Baskı)
Alyılmaz, Semra ve Şengül, Kübra (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Öğrenme Stratejileri, İstanbul: Kesit Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları -
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 25 50
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1
OK2 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1
OK3 1 2 3 3 3 3 2 3 4 2
OK4 1 1 2 2 4 3 2 4 5 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr