Yazma eğitimi ve öğretimi alanında yurt içi ve yurt dışında yapılan çalışmaları incelemek. Türkçe öğretim programında yer alan yazma yöntem ve tekniklerini incelemek, Türkçe derslerinde bu yöntemlerin etkililiğini değerlendirmek ve yöntem geliştirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Yazma eğitimi dildeki anlatım berilerindendir. Kazandırılması basitten karmaşığa doğru bir çizgide zamana yayılarak öğrencilere kazandırılmalıdır. Dersi alan öğrencilerin bu bilinçle derse ait uygulama biçimlerini tanıma ve bunları başarıyla kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Yazma becerisi ve niteliği hakkında bilgi sahibi olma;
2
Öğretim programlarına yazma becerisinin ne şekilde yansıdığını öğrenme;
3
Yazma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
4
Yazma yöntem ve tekniklerini öğretim süreçler,inin özelliklerine göre seçme ve uygulayabilme becerisi kazanma;
5
Yazma becerisi hakkında öğrencilerin beklenti ve yetersizliklerini bilme;
6
Yazma becerisi yöntem ve tekniklerini öğreticilerin kullanabilme durumları hakkında bilgi sahibi olma;
7
Yazma becerisi hakkında literatür bilgisine sahip olma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bir Dil Becerisi Olarak Yazma
2
Yazmanın diğer dil becerilerinden farklı yönleri
3
Ders öğretim programlarında yazma becerisi
4
Ders öğretim programlarında yazma becerisi
5
Ders öğretim programlarında yazma becerisi
6
Yazma becerisinde yöntem ve teknikler
7
Yazma becerisinde yöntem ve teknikler
8
Yazma becerisinde yöntem ve teknikler
9
Yazma sürecinde etkili olan unsurlar
10
Yazma alanındaki literatürün incelenmesi
11
Yazma alanındaki literatürün incelenmesi
12
Yazma alanındaki literatürün incelenmesi
13
Yazma alanındaki literatürün incelenmesi
14
Yazma alanındaki literatürün incelenmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Mustafa Cemiloğlu, Dil Bilimi Açısından Türkçe Yazılı Anlatım ve Anlatım Teknikleri Öğretimi, Alfa Aktüel Yayınları. 2. Editör Prof. Dr. Murat Özbay, Yazma Eğitimi, Pegem akademi Yayınları. 3. MEB., İlköğretim Türkçe Dersi (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara 2006. 4. Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım Metin İnceleme ve Oluşturma İKAROS YAYINLARI. 5. Ali Fuat Arıcı, Suat Ungan, Yazılı Anlatım El Kitabı, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Alan hakkında araştırma ödevi
Yarıyıl sonu sınavı
Açıklama
Yarıyıl sonu sınavı klasik tarzda olacaktır
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
72
72
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
72
72
Toplam İş Yükü
186
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,2
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU