Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KELİME BİLGİSİ
1 Dersin Adı: KELİME BİLGİSİ
2 Dersin Kodu: TUR6127
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MİNARA ALİYEVA ÇINAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Minara ALİYEVA ÇINAR
e-posta: minara@uludag.edu.tr
Tel: 02242942164
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Görükle Merkez Kampüs 16059 Nilüfer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere kelime öğretimi stratejilerini, yöntem ve teknikleri kavratıp kelime öğretimi konusunda genel bir bakış kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, kelime bilgisi öğretiminde yaşanan sorunları bilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Söz varlığı ile ilgili temel kavramları anlar.;
2 Kelime hazinesini geliştirmede kullanılacak stratejiler kavrar.;
3 Kelime öğretimi yöntem ve tekniklerini kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse ilişkin kaynakların tanıtımı ve değerlendirilmesi.
2 Dil düşünce ilişkisi, kelime öğretiminin ve kelime hazinesinin önemi.
3 Türkçenin söz varlığı, söz varlığının unsurları, temel kelimeler.
4 Kelime türleri: isim soylu kelimeler.
5 Kelime türleri: fiil soylu kelimeler.
6 Deyimler, atasözleri, kalıp sözler, terimler
7 Kelime grubu kalıbında kalıcı yapılar.
8 Kelime öğretiminin temel kavramları. Kelime sıklığı ve öğretilecek kelime listesinin oluşturulması.
9 Kelime öğrenme ve öğretmede temel ilkeler.
10 Kelime öğrenme ve öğretme stratejileri.
11 Kelime öğrenme ve öğretme stratejileri.
12 Kelime öğrenme ve öğretim yöntem ve teknikleri.
13 Kelime öğrenme ve öğretim yöntem ve teknikleri.
14 Genel değerlendirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Karadağ, O. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter Yayınları.
2. Onan, B. (2012). Dil Eğitiminin Temel Kavramları. Ankara: Nobel Yayınları.
3. Göz, İ. (2003). Yazılı Türkçenin Kullanım Sıklığı Sözlüğü. Ankara: TDK Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları -
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 3 2 2 5 4 3 3 2 3
OK2 1 5 2 3 3 3 4 4 3 1
OK3 4 4 5 5 4 4 4 3 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr