Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİL EĞİTİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI METİNLERİ
1 Dersin Adı: DİL EĞİTİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI METİNLERİ
2 Dersin Kodu: TUR5108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KELİME ERDAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Kelime Erdal
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kelime@uludag.edu.tr 0224 294 22 25
B. U.Ü. Eğitim Fak. Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocuk edebiyatının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmesini öğrenme. Alan metinleri doğrultusunda çocuğa yönelik metinlerin özelliklerini tanıtma. Çocuk için yazılmış eserleri dil eğitimi açısından değerlendirme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuğun ve çocuk edebiyatının tanımını ve kapsamını kavrama. Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişmesini ve bu alanda tanınmış eserleri tanıma. Çocuk edebiyatının temel eserlerini tarihi akış içerisinde inceleme ve bunları yorumlayarak sonuçlara gitme. Dilin ve edebiyatın eğitim-öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma. Türk dilinin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini edinebilme ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme. Şiirle eğitimi kavrama. Masalla eğitimi kavrama. Fabl ile eğitimi kavrama. Öykü ile eğitimi kavrama. Çocuklar için yazılan eserlerle ilgili değerlendirme yapma.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuğun ve çocuk edebiyatının tanımını ve kapsamını kavrama;
2 Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişmesini ve bu alanda tanınmış eserleri tanıma;
3 Çocuk edebiyatının temel eserlerini tarihi akış içerisinde inceleme ve bunları yorumlayarak sonuçlara gitme;
4 Dilin ve edebiyatın eğitim-öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma;
5 Türk dilinin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini edinebilme ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme;
6 Şiirle eğitimi kavrama ;
7 Masalla eğitimi kavrama;
8 Fabl ile eğitimi kavrama;
9 Öykü ile eğitimi kavrama;
10 Çocuklar için yazılan eserlerle ilgili değerlendirme yapma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuğun ve Çocuk Edebiyatının Tanımı ve Kapsamı
2 Dünyada Çocuk Edebiyatının Gelişmesi
3 Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Gelişmesi
4 Dil Eğitimi Açısından Şiir İnceleme
5 Örnek Şiirlerle Dil Eğitimi
6 Masallar Yoluyla Dil Eğitimi
7 Masallar Yoluyla Dil Eğitimi
8 Tekerlemelerle Dil Eğitimi
9 Tekerlemelerle Dil Eğitimi
10 Bilmecelerle Dil Eğitimi
11 Dil Eğitimi Açısından Öykü Örnekleri
12 Dil Eğitimi Açısından Öykü Örnekleri
13 Dil Eğitimi Açısından Çocuk Dergileri
14 Dil Eğitimi Açısından Çocuk Dergileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Sınar, Alev, Çocuk Edebiyatı, Alfa Yay., İstanbul, 2007.
2) Yalçın, Alemdar-Aytaş, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, 2. Baskı, Ankara. 2003.
3) Sever, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara, 2003.
4) Ay, Arif, Türk Edebiyatından Çocuklara Şiirler Antolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001.
5) Fuat, Mehmet, Türk Yazınından Seçilmiş Çocuklar İçin Şiirler, Adam Yayınları, İstanbul, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5
OK3 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5
OK5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK8 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 3 5
OK9 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
OK10 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr