1 | Dersin Adı: | DİL EĞİTİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI METİNLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TUR5108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KELİME ERDAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Kelime Erdal |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
kelime@uludag.edu.tr 0224 294 22 25 B. U.Ü. Eğitim Fak. Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çocuk edebiyatının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmesini öğrenme. Alan metinleri doğrultusunda çocuğa yönelik metinlerin özelliklerini tanıtma. Çocuk için yazılmış eserleri dil eğitimi açısından değerlendirme. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çocuğun ve çocuk edebiyatının tanımını ve kapsamını kavrama. Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişmesini ve bu alanda tanınmış eserleri tanıma. Çocuk edebiyatının temel eserlerini tarihi akış içerisinde inceleme ve bunları yorumlayarak sonuçlara gitme. Dilin ve edebiyatın eğitim-öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma. Türk dilinin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini edinebilme ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme. Şiirle eğitimi kavrama. Masalla eğitimi kavrama. Fabl ile eğitimi kavrama. Öykü ile eğitimi kavrama. Çocuklar için yazılan eserlerle ilgili değerlendirme yapma. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çocuğun ve Çocuk Edebiyatının Tanımı ve Kapsamı | |
2 | Dünyada Çocuk Edebiyatının Gelişmesi | |
3 | Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Gelişmesi | |
4 | Dil Eğitimi Açısından Şiir İnceleme | |
5 | Örnek Şiirlerle Dil Eğitimi | |
6 | Masallar Yoluyla Dil Eğitimi | |
7 | Masallar Yoluyla Dil Eğitimi | |
8 | Tekerlemelerle Dil Eğitimi | |
9 | Tekerlemelerle Dil Eğitimi | |
10 | Bilmecelerle Dil Eğitimi | |
11 | Dil Eğitimi Açısından Öykü Örnekleri | |
12 | Dil Eğitimi Açısından Öykü Örnekleri | |
13 | Dil Eğitimi Açısından Çocuk Dergileri | |
14 | Dil Eğitimi Açısından Çocuk Dergileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Sınar, Alev, Çocuk Edebiyatı, Alfa Yay., İstanbul, 2007. 2) Yalçın, Alemdar-Aytaş, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, 2. Baskı, Ankara. 2003. 3) Sever, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara, 2003. 4) Ay, Arif, Türk Edebiyatından Çocuklara Şiirler Antolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. 5) Fuat, Mehmet, Türk Yazınından Seçilmiş Çocuklar İçin Şiirler, Adam Yayınları, İstanbul, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |