Prof. Dr. şükrü ADA Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 21 92 sukruada@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Çeşitli ülkelerin eğitim ve okul yönetimi sistemlerini, süreçlerini ve
sonuçlarını tanımlamak,
farklı ülkelerden yararlanarak eğitim yönetimi uygulamalarını ve kurumların yönetimini
geliştirmeye katkı sağlamak,
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Eğitim ve okul yönetimi, alanına uygulamada yaşanan sorunlar, eğitim örgütlerini yapısal ve işlevleri, Eğitim alanında alınan stratejik kararlar ve eğitim politikaları, Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamaları konularında algı ve anlayış geliştirme.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim yönetimi alanında kullanılan teori ve uygulamaları öğrenebilecektir.;
2
Eğitim yönetimi alanında üretilen ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilecektir.;
3
Bilimsel araştırma sürecinin temel özelliklerini kavrayabilecektir.;
4
Eğitim ve okul yönetimi, alanına uygulamada yaşanan sorunların farkına varabilecektir. ;
5
Eğitim örgütlerini yapısal ve işlevsel açıdan analiz edebilecektir.;
6
Eğitim alanında alınan stratejik kararlar ve eğitim politikalarını, politika yapıcılar, araştırmacılar ve uygulayıcılar açısından analiz edebilecektir.;
7
Türkiye Eğitim Sistemine egemen olan siyasal, sosyal, tarihsel, kültürel, ekonomik ve uluslararası gelişmeleri bilebilecektir.;
8
Eğitim örgütlerine liderlik edebilecek yönetici yeterliliklerini tartışabilecektir.;
9
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.;
10
Alanda var olan bir sorunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak değerlendirebilecektir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitim yönetimi ve karşılaştırmalı eğitim ile ilgili temel kaynakların incelenmesi
2
Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesinde göz önünde tutulacak hususlar
3
Karşılaştırmalı eğitimin yönetimi tanımı ve komsu eğitimbilim dallarından farkı
4
Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin tarihsel süreci
5
Karşılaştırmalı eğitim yönetiminde araştırma yaklaşımları, yöntemleri ve türleri
6
Türk Eğitim Sistemi ile Almanya eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
7
Türk Eğitim Sistemi ile Finlandiya eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
8
Türk Eğitim Sistemi ile Güney Kore eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
9
Ara sınav olarak değerlendirilecek Türk Eğitim Sistemi ile bir Avrupa/Asya ülkesinin eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesinin bildiri olarak sunulması
10
Türk Eğitim Sistemi ile bir Kanada eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
11
Türk Eğitim Sistemi ile Japonya eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
12
Türk Eğitim Sistemi ile bir Uzakdoğu ülkesinin eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
13
Türk Eğitim Sistemi ile bir İngiltere eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14
Final sınavı olarak değerlendirilecek Türk Eğitim Sistemi ile bir Avrupa/Asya ülkesinin eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesinin bildiri olarak sunulması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Ada, Ş., Küçükali, R. (2016). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık ADİL TÜRKOĞLU (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Dünya Ülkelerinden Örneklerle Ankara: Anı Yayıncılık Aynal, Songül (Editör).( 2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. Ankara: Pegem Akademi Balcı, Ali (Editör) (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. (5. Baskı). Pegem Akademi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
30
Yıl sonu Sınavı
1
40
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
60
Finalin BAşarıya Oranı
40
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ara ve yarıyıl sonu sınavlarında çoktan seçmeli sınavlar yapılacaktır.
Açıklama
Bağıl değerlendirme yapılacaktır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
15
15
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
15
15
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
98
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,77
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU