Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Karşılaştırmalı Eğitim ve Yönetimi
1 Dersin Adı: Karşılaştırmalı Eğitim ve Yönetimi
2 Dersin Kodu: EYT5118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Şükrü ADA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. şükrü ADA
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 21 92
sukruada@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çeşitli ülkelerin eğitim ve okul yönetimi sistemlerini, süreçlerini ve sonuçlarını tanımlamak, farklı ülkelerden yararlanarak eğitim yönetimi uygulamalarını ve kurumların yönetimini geliştirmeye katkı sağlamak,
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Eğitim ve okul yönetimi, alanına uygulamada yaşanan sorunlar, eğitim örgütlerini yapısal ve işlevleri, Eğitim alanında alınan stratejik kararlar ve eğitim politikaları, Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamaları konularında algı ve anlayış geliştirme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim yönetimi alanında kullanılan teori ve uygulamaları öğrenebilecektir.;
2 Eğitim yönetimi alanında üretilen ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilecektir.;
3 Bilimsel araştırma sürecinin temel özelliklerini kavrayabilecektir.;
4 Eğitim ve okul yönetimi, alanına uygulamada yaşanan sorunların farkına varabilecektir. ;
5 Eğitim örgütlerini yapısal ve işlevsel açıdan analiz edebilecektir.;
6 Eğitim alanında alınan stratejik kararlar ve eğitim politikalarını, politika yapıcılar, araştırmacılar ve uygulayıcılar açısından analiz edebilecektir.;
7 Türkiye Eğitim Sistemine egemen olan siyasal, sosyal, tarihsel, kültürel, ekonomik ve uluslararası gelişmeleri bilebilecektir.;
8 Eğitim örgütlerine liderlik edebilecek yönetici yeterliliklerini tartışabilecektir.;
9 Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.;
10 Alanda var olan bir sorunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak değerlendirebilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim yönetimi ve karşılaştırmalı eğitim ile ilgili temel kaynakların incelenmesi
2 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesinde göz önünde tutulacak hususlar
3 Karşılaştırmalı eğitimin yönetimi tanımı ve komsu eğitimbilim dallarından farkı
4 Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin tarihsel süreci
5 Karşılaştırmalı eğitim yönetiminde araştırma yaklaşımları, yöntemleri ve türleri
6 Türk Eğitim Sistemi ile Almanya eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
7 Türk Eğitim Sistemi ile Finlandiya eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
8 Türk Eğitim Sistemi ile Güney Kore eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
9 Ara sınav olarak değerlendirilecek Türk Eğitim Sistemi ile bir Avrupa/Asya ülkesinin eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesinin bildiri olarak sunulması
10 Türk Eğitim Sistemi ile bir Kanada eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
11 Türk Eğitim Sistemi ile Japonya eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
12 Türk Eğitim Sistemi ile bir Uzakdoğu ülkesinin eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
13 Türk Eğitim Sistemi ile bir İngiltere eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14 Final sınavı olarak değerlendirilecek Türk Eğitim Sistemi ile bir Avrupa/Asya ülkesinin eğitim sisteminin karşılaştırmalı olarak incelenmesinin bildiri olarak sunulması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ada, Ş., Küçükali, R. (2016). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
ADİL TÜRKOĞLU (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Dünya Ülkelerinden Örneklerle
Ankara: Anı Yayıncılık
Aynal, Songül (Editör).( 2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. Ankara: Pegem Akademi
Balcı, Ali (Editör) (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. (5. Baskı). Pegem Akademi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara ve yarıyıl sonu sınavlarında çoktan seçmeli sınavlar yapılacaktır.
Açıklama Bağıl değerlendirme yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,77
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OK1 5 4 1 1 1 1 1 1
OK2 5 4 3 1 1 1 1 1
OK3 2 2 3 2 3 3 2 2
OK4 2 2 4 3 3 2 2 2
OK5 5 4 4 2 2 3 3 1
OK6 2 2 3 3 3 3 4 2
OK7 4 4 4 3 2 2 4 4
OK8 2 2 3 3 3 3 2 4
OK9 2 3 3 3 3 2 4 4
OK10 5 4 4 2 2 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr