Prof.Dr. FEYYAT GÖKÇE Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 22 08 fgokce@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Eğitim sistemlerinin yönetimini eğitim ve yönetim kavramları ile açıklayabilmek, eğitim yönetiminin sorunlarını bilmek, eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilmek, eğitim yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu dersi alan öğrenciler, eğitim yönetiminde yer alan kuram ve yaklaşımları bilir. Eğitim yönetimi uygulamalarını kuram ve yaklaşımlara göre yorumlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim Yönetiminin liderlik, motivasyon, iletişim, değişme gibi alanlarını, boyutlarını bilir ve açıklar.;
2
Eğitim ve yönetimle ilgili kavramları bilir.;
3
Yönetim kuramlarını bilir ve birbirleri ile olan ilişkilerini açıklar.;
4
Eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilir ve açıklar.;
5
Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama ilişkilerini açıklar;
6
Eğitimin yönetimi ile eğitim yönetimi uygulamalarına yönelik sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirir.;
7
Türkiye’de ve dünyada eğitim yöneticisi yetiştirme uygulamalarını bilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yönetim, yönetim kuramları ve tarihsel gelişim
2
Modernizm veKlasik yönetim anlayışları
3
Neo klasik yönetim anlayışları-insan ilişkileri anlayışı
4
Çağdaş yönetim anlayışları
5
Eğitim yönetiminde yönetsel pardigmalar
6
Newtonian düşünce sistemive eğitim yönetimdeki yeri
7
Kuvantum ve eğitim yönetimi ilişkileri
8
Toplam kalite yönetimi
9
Yönetim kuramları eğitim yönetimi ilişkileri
10
Post modern dünyada eğitimyönetimi uygulamalrı
11
Eğitim yöneticilerinin yeterlikleri
12
Dünyada eğitim yöneticiliği
13
Eğitim yöneticsi yetiştirme
14
Eğitim yönetiminde çözüm önerileri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Hoy , W.K ve Muskel , C.G. (2010) “Eğitim Yönetimi“ Çev : Selahattin Turan , Nobel Yayını Ankara 5.Koçel , T. “İşletme Yöneticiliği”. Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta. Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz K. (Eds.). (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. Oktay, A. (Ed.). (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları.management. Boston: Allyn & Bacon.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
final
Çoktan seçmeli sınav
Açıklama
Bağıl değerlendirme temel alınmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
0
36
72
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU