Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SPORDA ETİK
1 Dersin Adı: SPORDA ETİK
2 Dersin Kodu: BED5116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RECEP GÖRGÜLÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Recep GÖRGÜLÜ
gorgulu@uludag.edu.tr / gorgulurecep@gmail.com
0 (224) 294 2931
B.U.Ü. Spor Bilimleri Fakültesi AD, Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Beden Eğitimi ve Sporu meslek edinen Öğretmen, Antrenör, Yönetici ve Rekreasyon Liderlerine Meslek Etiği bilinci kazandırmak, Mesleklerini yaparken Ahlaklı, üretken ve mutlu olmanın yöntemlerini öğretmek, Mesleki mensubiyet ve güven duygularıyla donatmak amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin sporda etik ile ilgili temel bilgileri öğrenmesine katkı sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Genel Etik Kavramı ve Amaçlarını açıklar;
2 Etik ve Ahlak Kavramlarını Karşılaştırılmasını yapar;
3 Eğitim ve Etik kavramını açıklar;
4 Spor ve Etik kabramını açıklar ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beden Eğitimi ve Sporun Tanımı, İçeriği ve Amaçları
2 Genel Etik Kavramı ve Amaçları
3 Etik ve Ahlak Kavramlarını Karşılaştırılması
4 Etik Türleri ve Teorileri
5 Türkiye’nin Taraf olduğu Etik ile igili Uluslararası Anlaşma ve Kararlar
6 Türkiye’de Etik Yasal Altyapı
7 Ahilik ve Amacı
8 Eğitim ve Etik
9 Bilim Etiği
10 Mesleki Etik
11 Deontolojik Teoriler
12 Sporda Etik
13 Sporda mesleki etik değerler
14 Genel tekrar ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erdoğan Arıpınar ve Dr. Bilge Donuk (2011) Fair Play Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar: Ötüken Neşriyat
Semiyha Dolaşır (2006) Antrenörlük Etiği ve İlkeleri. Gazi Kitabevi ANKARA
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları test sınav uygulaması
Açıklama ara sınav %40, final %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 3 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr