Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BEDEN EĞİTİMİ ve SPORDA GÜNCEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ ve SPORDA GÜNCEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: BED5103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü nhasil@uludag.edu.tr
2940686
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1129753
19 Dersin Amacı Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımları, Öğretim yaklaşımlarının ilkeleri, Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rolleri, Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkileri, Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönleri, Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlama, Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenler ve bu yöntemlerin güncel olanlarını , günümüzdeki bilim ve teknolojinin gelişimine, çevresel faktörlerdeki gelişimlere paralel olarak yeni ve en kullanışlı yöntemleri keşfetme amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Beden Eğitimi ve sporda güncel öğretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımlarını açıklayabilme.;
2 Öğretim yaklaşımlarının ilkelerini açıklayabilme.;
3 Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini açıklayabilme.;
4 Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkilerini açıklayabilme;
5 Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilme;
6 Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilme;
7 Eğitim - öğretim araçlarında ve anlayışlarında yeni gelişmeleri takip edebilme,;
8 Genel öğretim yöntemleri ve beden eğitimi spor öğretiminde uygulanan öğretim yöntemleri bilgilerini öğrenme ve derslerde uygulayabilme,;
9 Genel öğretim yöntemleri ve beden eğitimi spor öğretiminde uygulanan öğretim yöntemleri bilgilerini öğrenme ve derslerde uygulayabilme, Günümüz eğitim ve öğretimine en elverişli, en güncel öğretim yöntemlerini öğrenme ve uygulayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma. Dersle İlgili Genel ve Özel Açıklamalar. Dersin Hedef/Hedefleri, Amaçları ve Öğrenci Kazanımları.
2 Eğitim- öğretim ve öğrenmenin aşamaları, alanları, ilkeleri ve teorileri
3 Günümüz teknolojik ve bilimsel gelişmelerin, eğitim ve öğretime yapabileceği katkılar. Çevresel ve eğitim – öğretim araçları gereç, tesis ve malzeme bakımından incelenmesi.
4 Eğitim-öğretimde yöntem kavramı ve çeşitleri. Yöntem Seçiminde Etkili Olan Faktörler.
5 Beden eğitiminde öğretim modellerine giriş
6 Doğrudan Öğretim Modeli Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli,
7 İşbirlikli Öğretim Model, Akran Öğretim Modeli,
8 Spora Özgü Modeller :Spor Eğitimi Modeli,Taktiksel oyun yaklaşımı
9 Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli, Araştırma Öğretim Modeli
10 Tpack Modeli Teknoloji- Pedagoji- İçerik -Bilgi
11 SAMR modeli- Eğitimde Digital Dönüşüm ile Öğrenme Yöntemleri
12 TPACK modeli uygulama Örnekleri
13 WEB 2 Araçları
14 Konuların Tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: MUSKA MOSSTON-SARA ASWORTH.(Eda TÜZEMEN-Çeviri), (Gıyasettin DEMİRHAN-Düzenleme) (2004). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ. Düzenlenmiş 3. Baskı. Bağırgan Yayınevi, ANKARA .
Ahmet ÇÖNDÜ(Ocak 2004).BEDEN EĞITIMI VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETIM YÖNTEMLERI. Nobel Yayın Dağitım. ANKARA.
İsmail Hakkı HARMANDAR(Mart 2004). BEDEN EĞITIMI VE SPOR’DA ÖZEL ÖĞRETIM YÖNTEMLERI. Nobel Yayın Dağitım. ANKARA.
Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. CHRİSTİNA, R. W., CARCOS, D. M. COACHES GUIDE TO TEACHING SPORT SKILLS. IIIinois Human Kinestetics Champaing pp.41-60.
Hüseyin ÜNLÜ, Latif AYDOS (2007).ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE, BEDENEĞİTİMİ DERSLERİNDE ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN TERCİH ETTİKLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ(Makale). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), Cilt 8, Say. 2, (71-81).
Sami Şahin, Bilal Atasoy ve Sibel Somyürek (2010). Öğretmen Eğitiminde Örnek Olay Yöntemi( Makale). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (http://sbe.gantep.edu.tr), 9(2):253 -277 ISSN: 1303-0094.
Ahmet ŞİRİNKAN, Sertaç ERCİŞ.İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE UYGULANAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME KRİTERLERİNİN ARAŞTIRILMASI(2009).Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 3.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sorular ve ödev sunumları
Açıklama Analiz ve sentez yapma kazanımını sağlar ve araştırma yapma bilinci kazanır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 20 80
Ödevler 2 45 90
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 213
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,1
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr