1 | Dersin Adı: | Büyük hayvanların sindirim sistemi hastalıkları |
2 | Dersin Kodu: | VİH6002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN BATMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Uludağ Üniversitesi veteriner Fakültesi İç Hastalıkları AD, hbatmaz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.veteriner.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Sığır, koyun, keçi, at ve domuzların sindirim sistemi hastalıkları hakkında ileri düzeyde teorik bilgi kazandırmak ve bu hastalıklarla ilgili tanı koyabilmek, sağaltımlarını ve profilaksilerini yapabilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Başlıca sığır, koyun, keçi olmak üzere at ve domuzların en sık rastlanılan sindirim sistemi hastalıkları konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ağız boşluğu hastalıkları; stomatitis, alveolar periostitis, BLAD | |
2 | Farenks ve özofagus hastalıkları, rumen hastalıklarına yaklaşım | |
3 | Basit gıdai indigesyon, akut rumen asidosisi | |
4 | Kronik rumen asidosisi, rumen alkalosisi ve kokuşması, rumenitis, rumen konstipasyonu | |
5 | Primer ve sekonder timpani, akut abdomen (akut abdominal ağrı), RPT, diafram fıtkı | |
6 | Vagus indigesyonu, ruminal kollaps, ostium retikuloomasikumun tıkanması, omasum konstipasyonu, ruminal drinking | |
7 | Abomasitis, abomasum timpanisi, abomasumun sola deplasmanı | |
8 | Abomasumun sağa deplasmanı, abomasum torsiyonu, abomasum ülseri | |
9 | Abomasum konstipasyonu, koyun ve keçilerde abomasumun genişlemesi ve boşalma yetersizliği, Sekum dilatasyonu ve torsiyonu | |
10 | Enteritis ve ishal, neonatal ishaller, | |
11 | Gıda kaynaklı ishaller, hemorajik barsak sendromu, | |
12 | Barsak tıkanmaları, paralitik ileus, pneumorektum, pneumoperitoneum, peritonitis | |
13 | Karaciğer hastalıkları; hepatitis ve hepatopati, karaciğer apseleri, beyaz karaciğer hastalığı, atlarda theiler’s disease, tyzzer’s disease | |
14 | Atların sancı ile seyreden hastalıkları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Sığırların İç Hastalıkları-Semptomdan Tanıya, Tanıdan Sağaltıma, Batmaz H., Özhan Matbaası, 3. Baskı, Bursa, 2016 2- Koyun ve Keçilerin İç Hastalıkları-Semptomdan Tanıya, Tanıdan Sağaltıma, Batmaz, H., Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2.Baskı, Ankara, 2019 3- Buzağı Hastalıkları, Şentürk, S. Özhan Matbaası, 3.Baskı, Bursa, 2018 4- Veterinary Medicine, Blood D.C., Radostitis O.M., X. ed., London, 2007 5- Sheep and Goat Medicine- Pugh, D.G., Philadelphia, 2002 6- Bovine Medicine-Diseases and Husbandry of Cattle, Andrews A.H., London, 2004 7- Large animal Internal Medicine-Smith BP, Philadelphia, 2009 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 2 | 3 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |