Ders Öğretim Planı
Medikal önemi olan bakteriler
1 |
Dersin Adı: |
Medikal önemi olan bakteriler |
2 |
Dersin Kodu: |
TMK6002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Cüneyt ÖZAKIN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof Dr Beyza Ener, Doç Dr Melda Payaslıoğlu |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ozakin@uludag.edu.tr 0224 295 4115 Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim dalı 16059 Görükle Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Tıbbi açıdan önemli olan bakterileri, neden oldukları hastalıkları, tanı yöntemlerini öğretmektir |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Medikal önemi olan bakteriler ve oluşturdukları hastalıkların tanısı için kavramsal bilgi edinmek ve tanısal yaklaşımları sıraya koyabilmek. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Tıbbi açıdan önemli bakterileri sıralar;
|
2 |
Bakteriyel hastalıkların patogenezlerini açıklar;
|
3 |
Bakterilerin tanımlanmasında kullanılan laboratuvar metotlarını seçebilir ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Stafilokok, Streptokok, Enterokok ve diğer Gram pozitif koklar
|
|
2 |
Bacillus, Listeria, Erysipelothrix, Corynebacterium ve diğer Gram pozitif basiller
|
|
3 |
Nocardia ve benzer bakteriler
Neisseria ve benzer bakteriler
|
|
4 |
Mikobakteriler
|
|
5 |
Enterobacteriaceae
|
|
6 |
Vibrio, Aeromonas, Campylobacter ve Helicobacter
|
|
7 |
Pseudomonas ve benzer bakteriler |
|
8 |
Haemophilus, Bordotella, Brucella, Francisella ve Legionella
|
|
9 |
Anaerobic sporlu Gram positif basiller
|
|
10 |
Anaerobic sporsuz Gram positif bakteriler
|
|
11 |
Anaerobic Gram negatif bakteriler |
|
12 |
Treponema, Borrelia ve Leptospira
|
|
13 |
Mycoplasma and Ureaplasma
|
|
14 |
Rickettsia, Orientia, Ehrlichia, Anaplasma, Coxiella ve Chlamydiaceae
|
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (Eds). Manual of Clinical Microbiology 8th Edition ASM Press Washington DC (2003) 2- Topcu AW, Söyletir G, Doğanay M (editörler). Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul (2008) 3- Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse SA. Jawetz, Melnick & Adelberg’s Medical Microbiology 24th Edition McGraw-Hill Comp. USA, (2007) |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bir ödev ve klasik sınav yapılmaktadır. |
Açıklama |
Bir klasik final sınavı yapılmaktadır. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
163 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,93 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
2
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
5
|
0
|
3
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
1
|
3
|
2
|
1
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |