Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Medikal önemi olan bakteriler
1 Dersin Adı: Medikal önemi olan bakteriler
2 Dersin Kodu: TMK6002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Cüneyt ÖZAKIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof Dr Beyza Ener, Doç Dr Melda Payaslıoğlu
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ozakin@uludag.edu.tr
0224 295 4115
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim dalı 16059 Görükle Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tıbbi açıdan önemli olan bakterileri, neden oldukları hastalıkları, tanı yöntemlerini öğretmektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Medikal önemi olan bakteriler ve oluşturdukları hastalıkların tanısı için kavramsal bilgi edinmek ve tanısal yaklaşımları sıraya koyabilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tıbbi açıdan önemli bakterileri sıralar;
2 Bakteriyel hastalıkların patogenezlerini açıklar;
3 Bakterilerin tanımlanmasında kullanılan laboratuvar metotlarını seçebilir ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Stafilokok, Streptokok, Enterokok ve diğer Gram pozitif koklar
2 Bacillus, Listeria, Erysipelothrix, Corynebacterium ve diğer Gram pozitif basiller
3 Nocardia ve benzer bakteriler Neisseria ve benzer bakteriler
4 Mikobakteriler
5 Enterobacteriaceae
6 Vibrio, Aeromonas, Campylobacter ve Helicobacter
7 Pseudomonas ve benzer bakteriler
8 Haemophilus, Bordotella, Brucella, Francisella ve Legionella
9 Anaerobic sporlu Gram positif basiller
10 Anaerobic sporsuz Gram positif bakteriler
11 Anaerobic Gram negatif bakteriler
12 Treponema, Borrelia ve Leptospira
13 Mycoplasma and Ureaplasma
14 Rickettsia, Orientia, Ehrlichia, Anaplasma, Coxiella ve Chlamydiaceae
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (Eds). Manual of Clinical Microbiology 8th Edition ASM Press Washington DC (2003)
2- Topcu AW, Söyletir G, Doğanay M (editörler). Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi Nobel Tıp Kitapevi,
İstanbul (2008)
3- Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse SA. Jawetz, Melnick & Adelberg’s Medical Microbiology 24th Edition McGraw-Hill Comp. USA, (2007)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ödev ve klasik sınav yapılmaktadır.
Açıklama Bir klasik final sınavı yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 163
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,93
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 3 4 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 2 1 3 2 1 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr