Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÜREME BİYOLOJİSİNDE İMMÜNOHİSTOKİMYA
1 Dersin Adı: ÜREME BİYOLOJİSİNDE İMMÜNOHİSTOKİMYA
2 Dersin Kodu: TÜB5016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEHRA MİNBAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Zehra MİNBAY
Prof. Dr. Özhan EYİGÖR
Dr. Öğr. Üyesi Duygu GÖK YURTSEVEN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zminbay@uludag.edu.tr
(224) 295 40 64
Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı, 16059 Nilüfer, BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı immünohistokimyanın temel prensipleri ve kullanım alanlarını açıklamak ve immünohistokimyasal tekniklerin kullanılmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders yüksek lisans eğitimi kapsamında temel bilgi ve beceriyi kazandırması açısından önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İmmunohistokimyasal işaretleme tekniğindeki tüm basamakları kavrar;
2 İmmunohistokimyasal işaretlemelerde kullancağı uygun antikorları seçer ve gerekli solüsyonları hazırlar. ;
3 İmmunohistokimyasal tekniklerin tüm basamaklarını uygular;
4 Deneysel bir araştırmada kullanacağı immunohistokimyasal yöntemi seçer ;
5 Sonuçları ışık mikroskopik seviyede değerlendirir ve kantitatif analiz yapar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Protein belirlemede kullanılan yöntemler, benzerlik ve farklılıkları İmmunohistokimya nedir? Uygulama alanları, avantaj ve dezavantajları İmmunohistokimya laboratuvarı tanıtımı
2 İmmünoglobulinler: tipleri ve yapısal özellikleri İmmunohistokimyada kullanılan ekipman ve çalışma prensipleri
3 İmmünohistokimyada dokunun hazırlanması I – Fiksayon ve fiksatifler Fiksasyon uygulaması
4 İmmünohistokimyada dokunun hazırlanması II – Doku takibi ve kesit alma Mikrotomda kesit alma
5 İmmünohistokimyada dokunun hazırlanması III – Ön uygulamalar Kriyostatta kesit alma
6 İmmünohistokimyada kullanılan ajanlar I- Tamponlar, dilüentler, kapatma materyalleri Antijen retrieval
7 İmmünohistokimyada kullanılan ajanlar II - Primer antikor, optimizasyonu ve seçimi Yıkama tamponları, bloklayıcı tamponlar ve kriyoprotektan hazırlama
8 İmmünohistokimyada kullanılan ajanlar III - Sekonder antikor, özellikleri ve seçimi Vibratomda kesit alma
9 İşaretleme yöntemleri I – Kromojenik metotlar, enzimler, kromojenik substratları Lam üzerinde immunohistokimya
10 İşaretleme yöntemleri II – Kromojenik metotlar, enzimler, kromojenik substratları Yüzen kesit immünohistokimyası
11 İşaretleme yöntemleri I - Floresan işaretleyiciler ve immünofloresan işaretleme İkili immunoflouresans işaretleme uygulaması
12 IHK’da kontroller Kesitlerin ışık mikroskobik analizi
13 IHK’da sık karşılaşılan sorunlar ve çözümleri Kesitlerin floresan mikroskobik analizi
14 İmmünohistokimyada örneklerin incelenmesi ve kantitatif değerlendirmesi Örneklerin kantitatif değerlendirmesi uygulaması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Kalyuzhny AE. Immunohistochemistry. Essential Elements and Beyond. Switzerland: Springer International Publishing; 2016.
2. Renshaw S.Immunohistochemistry and Immunocytochemistry_ Essential Methods. 2nd edition. West Sussex:Wiley-Blackwell; 2017.
3. Lin F, Prichard J. Handbook of Practical Immunohistochemistry_ Frequently Asked Questions. 2nd edition. New York: Springer-Verlag; 2015.
4. Buchwalow IB, Böcker W. Immunohistochemistry_ Basics and Methods. Berlin Heidelberg: Springer-Verlag; 2010.
5. Burns R. Immunohistochemical Protocols. 3rd edition. Totowa: Humana Press; 2005.
6. Kumar GL. Education Guide – Immunohistochemical (IHC) Staining Methods. 5th edition. California: DAKO, 2009.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 3 4 12
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 0 0 5 3 3 0 0 2 0 3
OK2 3 0 0 5 3 3 0 0 2 0 3
OK3 3 0 0 5 3 3 0 0 2 0 3
OK4 3 0 0 5 3 3 0 0 2 0 3
OK5 3 0 0 5 3 3 0 0 2 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr