Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SERAMİK ve CAM TARİHİ
1 Dersin Adı: SERAMİK ve CAM TARİHİ
2 Dersin Kodu: SRCT111
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
Mail : senanur@uludag.edu.tr
Tel : 0 224 - 757 61 63
Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mezuniyet sonrası Seramik - Cam Tasarımı Programı mezunu olarak, kamu veya özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda görev alacak öğrenciye, aldığı mesleki eğitim ile örtüşecek şekilde; tarih sürecinden günümüze seramik ve camı üreten, kullanan farklı toplum, kültür ve uygarlıklara ait yapıtların, ayırt edici temel özelliklerini vermek, bunların form, işlev, teknik ve bezeme özelliklerini tanıtmak dersin amacını oluşturur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tarih öncesi ve Tarih sonrası Anadolu ve Avrupa'da seramik ve cam sanatının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Bilimsel yöntemlere dayalı araştırma, analiz, değerlendirme, yorumlama ve bu yöntemleri oluşturma ve geliştirme becerisi kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anadolu seramik ve cam sanatında tarihi süreci kültürlere göre açıklayabilecektir.;
2 Anadolu'da neolitik çağın seramikli olarak tanımlanan evresinden Tunç Çağı seramik üreten merkezler örneklerle incelenecektir.;
3 Anadolu'da varlık gösteren Hitit, Troya, Ege kültürleri Helenistik dönem seramikleri ve camları ile Roma ve Bizans kültürlerinin seramik ve cam örneklerini karşılaştırmalı olarak inceleyabilecektir.;
4 Anadolu uygarlıklarının seramik örnekleri Mezopotamya, Ege ve Akdeniz bölgelerinin örnekleri ile karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir.;
5 Anadolu seramik sanatı örneklerini malzeme-teknik, süsleme, form ve terminoloji açısından açıklayabilir.;
6 Anadolu seramik ve cam sanatından günümüze ulaşan seramik eserlerin bulunduğu yer, müzeler ve koleksiyonlar hakkında bilgi sahibi olabilir.;
7 Anadolu seramik sanatında siyasi olayları sosyo-kültürel yapının ve inançların etkilerini inceleyebilecek, örnekler üzerinden tartışabilecektir.;
8 Dünya genelinde ve bulunduğumuz coğrafyada seramik üretiminin geçirdiği teknik evrim hakkında genel bilgi sahibi olması;
9 Seramiğin toplumsal yaşamla olan ilişkisinin kavraması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ana başlıkları ile genel uygarlık ve sanat tarihi aşamaları. Temel kavram ve terimlerin açıklanması.
2 Tarih öncesi Paleolitik, Neolitik dönem seramik özellikleri
3 Tarih öncesi Kalkolitik dönem seramik özellikleri
4 Tunç çağı seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları
5 Asur Ticaret Kolonileri dönemi seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları
6 Eski Hitit ve Hitit İmparatorluğu çağı seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları
7 Geç Hitit seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları
8 Frig seramik ve cam özellikleri, kullanım alanları. Urartu seramik ve cam özellikleri, kullanım alanları.
9 Lidya dönemi seramik özellikleri, kullanım alanları.
10 Mısır, Minos , Miken, Helenistik dönem seramik, cam özellikleri ve kullanım alanları.
11 Roma, Yunan seramik ve cam özellikleri, kullanım alanları. Bizans seramik ve cam özellikleri, kullanım alanları
12 Avrupa da Porselenin doğuşu
13 Meissen Porselenleri, Wedgwood porselenleri Sevres Porselenleri Höchst porselenleri, Huctschenreuther porselenleri
14 Cam Sanatının Doğuşu ve Osmanlı Dönemine Kadar Olan Süreçte, Dünyada Cam Sanatında Yaşanan Gelişmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Coşkun, Y., “Cam Hamuru Fayans”, Archivum Anatolicum-Anadolu. Arşivleri, Ankara Üniversitesi DTCF Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri Dergisi (Emin Bilgiç Anı Kitabı) 3, Ankara, 1997
2- Dardeniz, G., “Cam Üretmek ve/veya Cam İşlemek: Anadolu’da Geç Tunç Çağı Verilerinin Bilimsel ve Arkeolojik Olarak Gözden Geçirilmesi”, 31. Arkeometri Toplantısı, 2016
3-, İ.Ö. İkinci Binde Anadoluda Cam”, OLBA, I, 1998, 44- “Anadolu’da Roma Camcılığında Küresel Gövdeli Sürahiler”,OLBA, III, 2000
4- Arslan, N., Arkeolojik Kazılarda Ele Geçen Seramikler: Kronoloji ve Sosyal Yaşamın Aydınlatılması, TSE Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl: 51,Sayı: 598, Mart 2012.
5- Çam, A. Terrakotta Figürinler, Bilim, Teknik ve Endüstri Dergisi, Seramik, Sektörel: 39 Mart - Mayıs 2012.
6- Karasu, B., Türkiye’de Cam ve Cam-Seramikler, TSE Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl: 51,Sayı: 598, Mart 2012.
7- Yıldızhan, H., Antik Çağda Seramiğin Bir Yazı Aracı Olarak Kullanılması, III. Uluslararası Katılımlı Seramik, Cam, Emaye, Sır ve Boya Semineri, Eskişehir, 17-19 Ekim 2005.
8- Kırmızı Figürlü Atina Vazoları-Jhon Boardman,
9- Siyah Figürlü Atina Vazoları-Jhon Boardman,
Seramik alanında süreli yayınlar
Diğer ders materyalleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla %20 ara sınav , % 20 ödev ve % 60 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama Sonuçlar mutlak değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Ödevler 1 2 2
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 3 1 2 4 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 2 1 3 5 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 2 1 3 4 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr