Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilme; toplum karşısında düzgün konuşma yapabilm;, vaaz, hutbe, imamlık, müezzinlik gibi dinî hizmetleri îfâ edebilmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
yok
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Din eğitimi ve din hizmeti veren kurumlarda
Kur’an öğretmenliği ve din görevliliği
yapabilme;
2
Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun
bir şekilde telaffuz edebilme;
3
Harfleri telaffuz ederken mahreç ve
sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel
hataları fark edebilme;
4
Kıraat ilminin literatürü, şâz kıraatlar ve
hükümleri, kıraatların tedvini konuları;
5
Tecvid ve Kıraat ilminin ilgili kavramlarını
(ıstılahlarını) öğretebilme;
Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraatı Abdurrahman Çetin, Hitabet ve İrşad / Din Hizmetlerinde İletişim ve Güzel Konuşma, İsmail Lütfi Çakan, Dini Hitabet Nihat Sami Banarlı, Türkçenin Sırları, Diyanet İslam Ansiklopedisi Hitabet maddesi, Diyanet İlmihal I-II, (ilgili bölümler).
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
yok
Açıklama
yok
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
0
0
0
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
6
6
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU