Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KURAN OKUMA ve TECVİD VII(TİLÂVETÜ'L-KUR'ANİ'L-KERÎM ve TECVÎDÜHÛ VII) (MESLEKİ HİTABET)
1 Dersin Adı: KURAN OKUMA ve TECVİD VII(TİLÂVETÜ'L-KUR'ANİ'L-KERÎM ve TECVÎDÜHÛ VII) (MESLEKİ HİTABET)
2 Dersin Kodu: İLA4015
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Abdülhalim Başal
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Remzi KAYA, Dr. Mehmet EFE, Dr.
Ömer TÜRKMEN, Öğr. Gör. Mahmud Şevket ÖZTÜRK, Öğr. Gör. Abdulhalim BAŞAL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Abdulhalim BAŞAL
halimbasal@uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60279, B.U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilme; toplum karşısında düzgün konuşma yapabilm;, vaaz, hutbe, imamlık, müezzinlik gibi dinî hizmetleri îfâ edebilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: yok
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din eğitimi ve din hizmeti veren kurumlarda Kur’an öğretmenliği ve din görevliliği yapabilme;
2 Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme;
3 Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme;
4 Kıraat ilminin literatürü, şâz kıraatlar ve hükümleri, kıraatların tedvini konuları;
5 Tecvid ve Kıraat ilminin ilgili kavramlarını (ıstılahlarını) öğretebilme;
6 Hucurat, Al-i İmran suresi144-148, 189-194. Ayetleri ezbere okuyabilme;
7 Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak doğru kullanabilme, düzgün konuşabilme;
8 Din hizmetlerinde gerekli olan âyet, hadis ve duaları doğru telaffuz edebilme.;
9 Vaizlik, imamlık, hatiplik, müezzinlik vb. din hizmetlerini îfâda yeterli donanıma sahip olabilme;
10 Kur’an Kurslarında öğretmenlik yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Din Hizmetleri ve Din Eğitiminde Kur’an’ın yeri,
2 Hucurat suresinin ezbere okunması
3 Hucurat suresinin ezbere okunması
4 Mahreç ve Sıfatların öğretilmesi konusu,
5 Al-i İmran suresi 144-148. Ayetlerin ezbere okunması
6 Kıraat ilminin literatürü, şâz kıraatlar ve hükümleri,kıraatların tedvini konuları
7 Al-i İmran suresi 189-194. Ayetlerin ezbere okunması
8 Cami ve Kuran Kursu hizmetleri
9 Hitabet konusu ve çeşitleri
10 Vaizlik, imamlık, hatiplik, müezzinlik, Kur’an kursuöğretmenliği
11 Hutbe ve Vaaz dualarının ezbere okunması
12 Ezan ve Tesbihat dualarının okunması
13 Hatim duasının ezbere okunması
14 Ezan ve Nikah dualarının ezbere okunması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları
İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraatı
Abdurrahman Çetin, Hitabet ve İrşad / Din
Hizmetlerinde İletişim ve Güzel Konuşma,
İsmail Lütfi Çakan, Dini Hitabet
Nihat Sami Banarlı, Türkçenin Sırları,
Diyanet İslam Ansiklopedisi Hitabet maddesi,
Diyanet İlmihal I-II, (ilgili bölümler).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları yok
Açıklama yok
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5 0 0
OK2 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK9 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr