1 | Dersin Adı: | KÜLTÜR VARLIKLARINDA KORUMA |
2 | Dersin Kodu: | MRES118 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BURCU SOYKÖK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Burcu SOYKÖK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bsoykok@uludag.edu.tr BUÜ İznik Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarihi çevrelerin korunması için gerekli yöntem ve tekniklerin tanıtılması. Seçilen tarihi alan için belgeleme yöntemlerinin araştırılması. Restorasyon projesine konu olan tarihi konut yapısının bulunduğu tarihi çevrenin incelenmesi. Alanın mimari, doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin analizi. Olanaklar ve sorunların değerlendirilmesi. Koruma kararlarına yön verecek olası öneri ve tasarım ölçütlerinin tartışılması, tüm bu sorunların hukuksal boyutunun ele alınması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kültür varlıklarına ilişkin mesleki bilgi sahibi olunması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Korumaya ilişkin tanımlar ve kapsam | |
2 | Taşınır ve taşınmaz kültür ve doğa varlıkları | |
3 | Taşınır ve taşınmaz kültür ve doğa varlıkları | |
4 | Sit tanımı ve türleri | |
5 | Osmanlı Döneminde kültür varlıklarında koruma | |
6 | Osmanlı Döneminde kültür varlıklarında koruma | |
7 | Kültür varlıklarında korumanın dünyadaki gelişimi | |
8 | Kültür varlıklarında korumanın dünyadaki gelişimi | |
9 | Kültür varlıklarında korumanın Türkiye'deki gelişimi | |
10 | Kültür varlıklarında korumanın Türkiye'deki gelişimi | |
11 | Koruma planlama süreci | |
12 | Koruma planlama süreci | |
13 | Korumanın türleri ve koruma teknikleri | |
14 | Korumanın türleri ve koruma teknikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Anıtların ve Sitlerin Korunması ve Restorasyonu İçin Uluslar arası Tüzük, “Venedik Tüzüğü”, İtalya, 1964. 2. Çeçener, B., “Taşınmaz Eski Eserlerde Koruma Olayı”, Türkiye Birinci Şehircilik Kurultayı, ODTÜ, Ankara, 1981. 3. Zeren, N., “Koruma Amaçlı İmar Planı Yapım ve Uygulama Sorunları”, İTÜ, Çevre ve Şehircilik Uygulama Araştırma Merkezi Projesi, No: 71/20, 1991 4. Zeren, N., “Kentsel Alanlarda Alınan Koruma Karalarının Uygulanabilirliği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İTÜ, İstanbul, 1981. 5. Kuban, D., “Modern Restorasyon uygulamaları ilkeleri üzerine yorumlar”, Vakıflar Dergisi, Sayı: 8, 1970. 6. Fersan, N., “Küçük Anadolu Kentlerinde Tarihsel Dokunun Korunması İle İlgili Bir Yöntem Araştırması” (Doktora Tezi). İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, 1980. 7. Şener, H., “Geleneksel Konutların Onarım Yenileme Çalışmalarına İhtiyaçsal Değerlendirme Yolu İle Bir Yaklaşım”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İ.T.Ü., 1977. 8. Kuban, D., “Türkiye de Kentsel Koruma” , Numune Matbaacılık, İstanbul, 20 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla 40 puanlık 1 vize ve 60 puanlık 1 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |