Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KÜLTÜR VARLIKLARINDA KORUMA
1 Dersin Adı: KÜLTÜR VARLIKLARINDA KORUMA
2 Dersin Kodu: MRES118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BURCU SOYKÖK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Burcu SOYKÖK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bsoykok@uludag.edu.tr
BUÜ İznik Meslek Yüksekokulu
Mimari Restorasyon Programı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarihi çevrelerin korunması için gerekli yöntem ve tekniklerin tanıtılması. Seçilen tarihi alan için belgeleme yöntemlerinin araştırılması. Restorasyon projesine konu olan tarihi konut yapısının bulunduğu tarihi çevrenin incelenmesi. Alanın mimari, doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin analizi. Olanaklar ve sorunların değerlendirilmesi. Koruma kararlarına yön verecek olası öneri ve tasarım ölçütlerinin tartışılması, tüm bu sorunların hukuksal boyutunun ele alınması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kültür varlıklarına ilişkin mesleki bilgi sahibi olunması
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Taşınır ve taşınmaz kültür varlıkları hakkında bilgi sahibi olunması;
2 Taşınır ve taşınmaz kültür varlıkları ile ilgili koruma süreçlerinin öğrenilmesi;
3 Korumanın hukuki ve idari yapısı ile ilgili bilgiler verilmek.;
4 Uluslararası yönetmelikler, tüzükler, bildiriler ve sözleşmelerin incelenmesi.;
5 Koruma sürecini etkileyen sorunlar ile ilgili analiz yapabilmek.;
6 Türkiye'deki koruma ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin, devlet kurumlarının ve sivil toplum örgütlerinin tanıtabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Korumaya ilişkin tanımlar ve kapsam
2 Taşınır ve taşınmaz kültür ve doğa varlıkları
3 Taşınır ve taşınmaz kültür ve doğa varlıkları
4 Sit tanımı ve türleri
5 Osmanlı Döneminde kültür varlıklarında koruma
6 Osmanlı Döneminde kültür varlıklarında koruma
7 Kültür varlıklarında korumanın dünyadaki gelişimi
8 Kültür varlıklarında korumanın dünyadaki gelişimi
9 Kültür varlıklarında korumanın Türkiye'deki gelişimi
10 Kültür varlıklarında korumanın Türkiye'deki gelişimi
11 Koruma planlama süreci
12 Koruma planlama süreci
13 Korumanın türleri ve koruma teknikleri
14 Korumanın türleri ve koruma teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Anıtların ve Sitlerin Korunması ve Restorasyonu İçin Uluslar arası Tüzük, “Venedik Tüzüğü”, İtalya, 1964.
2. Çeçener, B., “Taşınmaz Eski Eserlerde Koruma Olayı”, Türkiye Birinci Şehircilik Kurultayı, ODTÜ, Ankara, 1981.
3. Zeren, N., “Koruma Amaçlı İmar Planı Yapım ve Uygulama Sorunları”, İTÜ, Çevre ve Şehircilik Uygulama Araştırma Merkezi Projesi, No: 71/20, 1991
4. Zeren, N., “Kentsel Alanlarda Alınan Koruma Karalarının Uygulanabilirliği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İTÜ, İstanbul, 1981.
5. Kuban, D., “Modern Restorasyon uygulamaları ilkeleri üzerine yorumlar”, Vakıflar Dergisi, Sayı: 8, 1970.
6. Fersan, N., “Küçük Anadolu Kentlerinde Tarihsel Dokunun Korunması İle İlgili Bir Yöntem Araştırması” (Doktora Tezi). İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, 1980.
7. Şener, H., “Geleneksel Konutların Onarım Yenileme Çalışmalarına İhtiyaçsal Değerlendirme Yolu İle Bir Yaklaşım”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İ.T.Ü., 1977.
8. Kuban, D., “Türkiye de Kentsel Koruma” , Numune Matbaacılık, İstanbul, 20
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla 40 puanlık 1 vize ve 60 puanlık 1 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 1 1 5 5 5 1 1 1 2 5 2 3 4 5
OK2 3 1 5 4 4 2 1 1 2 4 2 3 3 5
OK3 3 1 4 5 5 1 1 1 2 5 3 3 4 5
OK4 3 1 4 4 5 1 1 2 2 5 2 3 4 5
OK5 3 1 5 4 4 2 1 2 2 5 3 3 3 5
OK6 4 1 5 5 4 1 1 1 2 5 3 3 4 5
OK7 4 1 5 5 4 1 1 2 2 5 2 3 3 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr