Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA alevsinar@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türk edebiyatı tarihine Mehmet Kaplan’ın bakış açısından bakmak ve Kaplan’ın Türk edebiyatı tarihçiliğindeki yerini değerlendirmek
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Türk edebiyatı tarihini Mehmet Kaplan’ın bakış açısından ele almak ve Kaplan’ın Türk edebiyatı tarihçiliğindeki yerini değerlendirmek
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türk edebiyatı tarihi hakkında bilgi sahibi olur. ;;
2
Edebiyat tarihçiliğinin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. ;;
3
Mehmet Kaplan’ın edebiyat tarihiyle ilgili çalışmalarını okumuş olur. ;;
4
Mehmet Kaplan’ın edebiyatla ilgili görüşleri hakkında bilgi sahibi olur. ;;
5
Mehmet Kaplan’ın Türk edebiyatıyla ilgili değerlendirmelerini öğrenir. ;;
6
Mehmet Kaplan’ın Türk kültür ve medeniyetine yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur. ;;
7
Mehmet Kaplan Türk edebiyatı tarihindeki yerini öğrenir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Edebiyat tarihçiliği ve Mehmet Kaplan hakkında genel bilgi
2
Edebiyat tarihçiliğinin tanımı ve yöntemleri
3
Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1
4
Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 2
5
Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3
6
Şiir Tahlilleri 1
7
Şiir Tahlilleri 2
8
Hikâye Tahlilleri
9
Edebiyatımızın İçinden ve Edebiyatımızın Bahçesinde Dolaşırken
10
Namık Kemal, Tevfik Fikret ve Yunus Bir Haber Verir
11
Namık Kemal, Tevfik Fikret ve Yunus Bir Haber Verir
12
Tanpınar’ın Şiir Dünyası ve Yavaş Yavaş Aydınlanan Tanpınar
13
Mehmet Kaplan’ın Türk edebiyatı tarihçiliğinde yeri
14
Genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Salih Okumuş, “Tanzimat’tan Günümüze Edebiyat Tarihi Yazarlığı ve Edebiyat Tarihleri Üzerine Bir İnceleme”; Nazım Hikmet Polat, “Türk Edebiyatı Tarihçiliği Çalışmalarının Neresindeyiz?”; Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1-2-3; Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 1-2; Mehmet Kaplan, Hikaye Tahlilleri; Mehmet Kaplan Namık Kemal; Mehmet Kaplan Tevfik Fikret; Mehmet Kaplan, Tanpınar’ın Şiir Dünyası; Mehmet Kaplan, Yavaş Yavaş Aydınlanan Tanpınar; Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden; Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın Bahçesinde Dolaşırken; Zeynep Kerman ve İnci Enginün, Mehmet Kaplan, Ed. İnci Enginün , Mehmet Kaplan, Orhan Okay, Mehmet Kaplan’dan Hatıralar Mektuplar; Mehmet Kaplan’a Armağan, Dergâh Yayınları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
2
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU