Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖRTÜALTI SEBZECİLİĞİ
1 Dersin Adı: ÖRTÜALTI SEBZECİLİĞİ
2 Dersin Kodu: BAH3102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NURAY AKBUDAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Nuray AKBUDAK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Bahçe Bitkileri Bölümü
Görükle Kampusu - Bursa
Telefon: 224-2941486
E-posta: nakbudak@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin örtüaltı sebze üretiminin yapılmasına yönelik üretim tesislerini tanıması, ortam koşullarını düzenlemesi, uygun üretim tekniklerini uygulaması ve güncel gelişmeleri takip etmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türkiye için büyük öneme sahip Örtüaltı sebze yetiştiriciliği ve seraların tanıtımı yapılarak. Mesleki açıdan temel bir farkındalık ve bilgi sağlanmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yazlık sebzeleri serada üretme becerisi kazanmak;
2 Alçak plastik tünellerde turfanda sebze yetiştiriciliği yapmak;
3 Serada üretim dönemlerine göre tür ve çeşit seçmek;
4 Serada fide üretimi yapmak;
5 Bitkiye uygun üretim tekniklerini uygulamak;
6 Üretimde karşılaşılan sorunları çözmek;
7 Serada ortam koşullarını ayarlama ve kontrol etmek;
8 Yeni teknikleri kavrama ve uygulamaya aktarabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dünya’da ve Türkiye’de örtüaltı sebzeciliği Serada üretim gruplarının oluşturulması, alçak plastik tünel tesisi
2 Alçak ve yüksek plastik tüneller Sera yapı elemanlarının tanıtılması
3 Seraların sınıflandırılması ve sera yerinin seçiminde etkili faktörler Serada ortam koşullarının analizi ve üretime yönelik toprak hazırlığı
4 Sera yapı elemanları ve sera klimasının düzenlenmesi Fide üretimi için tohum ekimi
5 Seralarda toprak hazırlama, sulama ve gübreleme Aşılı fide üretimi için aşı uygulamaları
6 Serada domates yetiştiriciliği Alçak plastic tünellerde üretim
7 Serada biber yetiştiriciliği Askıya alma
8 Serada patlıcan yetiştiriciliği Budama ve diğer bakım işlemleri
9 Serada hıyar yetiştiriciliği Serada tüplü fide üretimi ve sebze yetiştiriciliği yapan işletmelere teknik gezi
10 Hıyarda ve diğer sebzelerde budama teknikleri Hormon uygulamaları, Tozlaşmaya yardım
11 Serada kabak yetiştiriciliği Hasat
12 Serada kavun ve karpuz yetiştiriciliği Raporların sunumu
13 Serada fasulye yetiştiriciliği Seralarda organik sebzeciliğin tanıtımı
14 Serada kıvırcık salata ve marul yetiştiriciliği Topraksız yetiştiriciliğin tanıtımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tüzel, Y. ve Gül, A. 2008. Seralarda İyi Tarım
Uygulamaları. Tibyan Yayıncılık, 172 s.
Sevgican, A. 1999. Örtüaltı Sebzeciliği (Topraklı Tarım).
Ege Üniv. Zir. Fak. Yay. No :528, İzmir, 302 s.
Hanan, J.J. 1998. Greenhouses. Advanced Technology
for Protected Horticulture. CRC Press Press LLC,
Boca Raton, 648 p.
Günay, A. 1981. Serler. Cilt II. Çağ Matbaası, Ankara,
323 s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir arasınav bir final ve uygulama kapsamında bir proje yürütmektedirler.
Açıklama Dersin uygulaması kapsamında öğrencilere sera koşullarında farklı sebzelerin yetiştiriciliğini yapmaları sağlanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 2 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 14 1 14
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 2 3 1 3 1 2 2 0 0
OK2 5 4 4 2 3 1 3 1 2 2 0 0
OK3 5 2 2 3 1 1 1 1 1 1 0 0
OK4 5 4 3 4 1 1 2 1 1 1 0 0
OK5 5 5 3 4 1 1 2 1 1 1 0 0
OK6 5 5 3 4 1 1 2 1 1 1 0 0
OK7 5 5 3 4 1 1 2 1 1 1 0 0
OK8 5 5 4 4 1 1 2 1 1 1 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr