1 | Dersin Adı: | MÜZİK TEORİSİ ve SOLFEJ IV |
2 | Dersin Kodu: | KNS2100 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Betül B.ÖZSOY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı gulayg@uludag.edu.tr +90 224 294 27 09 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Farklı anahtarlar kullanılmış tonal ve atonal parçaları müziksel özelliklerini uygulayarak okuma, inceleme ve dinlediği ezgileri dikte etme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Karşılaştığı eserlerin notasını okuma, müziksel olarak inceleme, duyduğu melodileri nota ile ifade etme becerilerini kazanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mod ve tonalite | |
2 | Yaygın olarak kullanılan yapay ve yerel modlar | |
3 | Yakın ve uzak tonalitelere modülasyonlar | |
4 | Fa anahtarı çeşitleri, 3. çizgi fa anahtarı ile yazılmış parçalar. | |
5 | 7’li akorlar, katlanmış aralıklar | |
6 | Basit, bileşik ve aksak ölçülerde vuruş biriminin farklı yapılanmaları | |
7 | Repertuvardan seçilmiş parçalar üzerinde nüans ve artikülasyon | |
8 | Öğrenilenleri içeren parçaları okuma ve dikte etme - Ara sınav | |
9 | Atonalite kavramı, repertuvardan seçilmiş örnekler | |
10 | Akor-ezgi ilişkisi, 7li ve 9lu akorlar | |
11 | Parçaların formal analizi ve formun grafik ifadesi | |
12 | Basit ve bileşik ölçüler arasında geçişler | |
13 | Fa, sol ve do anahtarlarının karışık olarak kullanıldığı parçalar | |
14 | Repertuvardan seçilmiş parçalar üzerinden stil kavramı, tartışma. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Müzik Teorisi: - Haciev, Paraşkev. Temel Müzik Teorisi, (Çev. Ahter Destan) İstanbul, Pan Yayıncılık, 2007. - Say, Ahmet. Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansk. Yayınları, 2002 - Saygun, A. Adnan. Musiki Nazariyatı-I, Ankara, Devlet Kons. Yay. 1962. - Saygun, A. Adnan. Musiki Temel Bilgisi (II-III-IV), İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1962. Dikte-Duyuş: - Bournonvile, Armand. 250 Dictees Musicales, Paris: H. Lemoine Edit. - Laduhin, N. 1000 Temel Müziksel Dikte (1,2 ve 3 sesli), Moskova: 1986 - Lequıen, Jacqueline. Cent Cınquante Dıctees Rythmıques (A une partıe) Paris: A.Leduc Edit. Musicales - Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Une Voıx- III (115 Dictees Difficiles), Roma: Max Eschig Edit. - Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Deux Voix IV (70 dictees faciles), Roma: Max Eschig Editions. - Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Deux Voix (30 adet 2, 3 ve 4 sesli armonik dikte),Roma: Max Eschig Edit - Noel-Gallon. Cours Complet de Dictee Musicale (100 iki partili müziksel gelişime dayalı dikte),Paris: Jobert Edit. - Noel-Gallon. Cours Complet de Dictee Musicale (100 üç partili müziksel gelişime dayalı dikte),Paris: Jobert Edit. - Petıt, Sımone. Cours Complet de Dictees Musicales II-III, Paris: A.Leduc Edit. Musicales - Rueff, Jeanine. 250 Dictees Musicales Progressives a Une Voıx- II, Paris: A. Leduc Musicales Edit. - Vachey, Henri. Cours D’enseıgnement Musıcal General-3 (40 dikte), Paris: A.Leduc Edit. Musicales. - Vachey, Henri. Soıxante Dıctees (A une et deux voıx), Paris: A.Leduc Edit Solfej: - Adler, Samuel. Sight Singing (Pitch-Interval-Rhythm). İkinci Baskı New York: W.W.Norton& Company, 1997 - Arrieu C., G. Dandelot, G. Hugon ve diğ. Vıngt Lecons de Solfege Moderne, Paris: H.Lemoine, Edit, 1934. - Dandelot, Georges. Vıngt Leçons de Solfege Paris: H. Lemoıne Edit.- Dandelot, Georges. Etude Du Rythme (4. ve 5.), Paris: Musicales A. Leduc Edit. - Dandelot,Georges. Manuel Pratique pour l’etude Des cles, Fransa: Max Eschig Edit., 1999. - Gervais, Françoise. 60 Leçons de Solfege Rythmique Paris: H.Lemoine, Edit. 1967. - Lavıgnac, Albert. Solfege des Solfeges (Volume 3A-3B-3C-4A) Paris: H.Lemoine Edit. - Noel-Gallon. Vingt-Cinq Leçons de Solfege, Paris: Henry Lemoine Edit. 1960. - Noel-Gallon. Cinquante Leçons de Solfege Rythmiques (Deuxieme-2), Paris: Max Eschıg Edit., 1964. - Ottman, Robert W. Music for Sight Singing (4. Baskı) New Jersey: Prentice Hall, 1996. - Pozzolı, Ettore-Desportes,Y. Cours Complet de Solfege (6-7-8) İtalya: Ricordi Edit., 1987 - Saygun, A. Adnan. Toplu Solfej-II, İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1967 -Saygun, A. Adnan. Töresel Musiki-Op.40 (Okuma kitabı), İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1967. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dikte, solfej okuma ve inceleme, deşifre, ödev. | |
Açıklama | Değerlendirme; seslendirilen solfejlerin entonasyon, cümleleme ve müzikal ifadesi, yapısal olarak incelenmesi, çalınan ezgilerin diktesi ve deşifre çalışmaları ile yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |