1 | Dersin Adı: | ELEKTROFİZYOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | TIP2073 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ENGİN SAĞDİLEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Engin SAĞDİLEK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: esagdilek@uludag.edu.tr Tel: (0 224) 2954045 Bursa Uludağ Üniversitesi, Tıp fakültesi, Temel Tıp Bilimleri, Biyofizik Anabilim Dalı, 16059, Nilüfer, BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116596 |
19 | Dersin Amacı | Sinir ve kas hücreleri gibi uyarılabilir hücrelerde membran potansiyelindeki değişimler sinyal iletiminde önemli rol oynar. Membran dinlenim potansiyeli, dereceli potansiyeller ve aksiyon potansiyelinin oluşumundaki temel olayları incelemek, bu potansiyel değişimlerinin kayıt tekniklerini anlamak ve klinikte yer alan EKG, EMG ve EEG gibi biyoelektrik potansiyellerin nasıl kullanılabileceğini bilmek bu dersin amacıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Uyarılabilir hücre ve dokuların bu özelliklerini bilmek, klinikte uyarılabilir doku ve organların hastalıklarına daha hakim bir bakış açısı sağlayacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları | |
2 | Hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon | |
3 | İyon kanalları | |
4 | Membran potansiyeli | |
5 | Dereceli potansiyeller | |
6 | Aksiyon potansiyeli | |
7 | Aksiyon potansiyelinin iletimi | |
8 | Bileşik aksiyon potansiyeli | |
9 | Voltaj ve “patch” kenetleme teknikleri | |
10 | Elektroensefalografi (EEG) | |
11 | Uyarılmış potansiyeller | |
12 | Elektromiyografi (EMG) ve sinir ileti hızı | |
13 | Elektrokardiyografi (EKG) | |
14 | Biyoelektrik sinyallerin genel özellikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Widmaier EP, Raff H, Strang KT. Vander İnsan Fizyolojisi. 14. baskı. İzmir; Güneş Tıp Kitapevleri: 2018. 2. Herman IP. Physics of the Human Body. Springer; 2006. 3. Pehlivan F. Biyofizik. 11. baskı. Pelikan Yayınevi: 2021. 4. Çelebi G. Biyomedikal Fizik. 4. Baskı. İzmir; Barış Yayınları: 2008. 5. Guyton AC, Hall JE. Textbook of Medical Physiology. 13th ed. Elsevier; 2015. 6. Barrett KE, Barman SM, Boitano S, Brooks HL. Ganong's Review of Medical Physiology. 25th ed. USA: McGraw-Hill Companies; 2015. 7. Kandel ER, Schwartz JH, Jessell TM. Principles of Neuronal Science. 4th ed. McGraw-Hill Company; 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınav, klasik sınav, sözlü | |
Açıklama | Bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |