Dersin amacı, öğrencinin kalitatif ve kantitatif analiz tekniklerini mikro boyutlara uygulanması konusunda teorik ve laboratuar bilgi ve becerilerinin tam olarak yerleştirilmesi yanında değişik matrikslerden örnek alma ve analiz açısından metot seçimi konusunda desteklenmesidir. Böylece doktora çalışmaları sırasında karşılaşabileceği problemlere analitik çözümler getirerek başarılı olması hedeflenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Temel bilgilerinin nano düzeylerde analizlere yönelik kazanımlar
Farklı matriksler üzerinde analizi istenen analite bağlı olarak metot seçimine yönelik genel metotlardan bakışla yenilikçi yaklaşım geliştirme becerisini arttırır.;
3
Analiz sonucunun değerlendirilmesine kadar geçen süreçte belirsizliklerin sonuçlar üzerindeki etkisini değerlendirme becerisi kazanır. ;
4
Belirli grup maddelerin analizinde uygun metot geliştirir.;
5
Bilinmeyen numunelerle karşılaşıldığında uygun metot seçer.;
6
Karışım halindeki maddelerin analizlerinde uygun metotları seçer.;
7
Farklı metodları bir analizin yapılabilmesinde kombine olarak kullanır.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kalitatif ve kantitatif analiz metotları hakkında temel bilgiler
2
Analiz metotlarının geliştirilmesi veya kullanımlarında mevcut problem tespiti, mevcut cihaz ve ekipmanla gerçekleştirilebilecekler hususunda bakış açısının geliştirmek.
3
Metotların seçicilik, maliyet, doğruluk ve çalışma aralığı açısından incelenmesi
4
Kalitatif amaçlı kullanılan laboratuar bilgilerinin inovasyonla mikro analiz metotlarına geçişi
5
Kantitatif analiz metotlarının mikro düzeyler açısından modifikasyonu ve uygulamalardaki düzenlemeler
6
Katı faz mikro ekstraksiyon metodu ve uygulama alanları ile ilgili örnek çalışmaların incelenmesi
7
Spot test teknikleri ve genel uygulamalardan özel uygulama alanlarındaki örnekler (kriminolojik, biyolojik vb)
8
Ring-oven tekniği ve amplifikasyon metotlarının incelenmesi
9
Arasınav + önceki konuların tekrarı
10
Amplifikasyon metotlarının direkt, indirekt ve akümülasyon reaksiyonları ve teknik bilgiler
11
Mikro sistem teknolojileri ile temel bilgiler ve kazandırdıkları
12
Mikroakışkanlar ve laboratuvar boyutunda çip hazırlama teknikleri ve kısa tarihsel gelişim
13
Çip tekniklerinin yaşam alanı ile ilişkilendirilmesine yönelik örnekler, şeker ölçüm cihazı vb.
14
Mikro-total analiz sistemleri (?-TAS) ve mikro array teknolojileri ve uygulamalar, analitik mikro array sistemler.
Araştırmalarının sunu halinde sınıfta sunulması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
[1] Pure Appl. Chem., Vol. 71, No. 7, pp. 1331–1335, 1999. [2] Forensic Science International: Genetics 2 (2008) 349–353 [3] Sensors 2005, 5, 126-138 [4]Chinese Journal Of Analytical Chemistry Volume 34, Issue 2, February 2006 [5] Water, Air, and Soil Pollution 97: 431–441, 1997 [6] Clinical Chemistry / Spot Tests To Detect Adulterants In Urine Specimens [7] Nanotechnology, Jeremy J. Ramsden, Cranfield, ISBN: 978-0-08-096447-8, 2011 [8] www.separationsnow.com [9] www.instrumentalchemistry.com/sampleprep [10] internet kaynakları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
25
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
25
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
bağıl değerlendirme uygulanmaktadır
Açıklama
Temel kimya bilgilerinin gerçek numune için yeni yaklaşımlar geliştirmesine yardımcıdır
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
50
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
25
25
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
209
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,13
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU