Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANALİTİK KİMYADA MİKRO METOTLAR
1 Dersin Adı: ANALİTİK KİMYADA MİKRO METOTLAR
2 Dersin Kodu: KIM6004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BELGIN İZGİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Belgin İZGİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: belgin@uludag.edu.tr
0 224 29 41 728
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencinin kalitatif ve kantitatif analiz tekniklerini mikro boyutlara uygulanması konusunda teorik ve laboratuar bilgi ve becerilerinin tam olarak yerleştirilmesi yanında değişik matrikslerden örnek alma ve analiz açısından metot seçimi konusunda desteklenmesidir. Böylece doktora çalışmaları sırasında karşılaşabileceği problemlere analitik çözümler getirerek başarılı olması hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Temel bilgilerinin nano düzeylerde analizlere yönelik kazanımlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mikro analiz metot seçimi üzerinde analitik düşüncenin kullanımını geliştirilerek uzmanlık düzeyine getirir.;
2 Farklı matriksler üzerinde analizi istenen analite bağlı olarak metot seçimine yönelik genel metotlardan bakışla yenilikçi yaklaşım geliştirme becerisini arttırır.;
3 Analiz sonucunun değerlendirilmesine kadar geçen süreçte belirsizliklerin sonuçlar üzerindeki etkisini değerlendirme becerisi kazanır. ;
4 Belirli grup maddelerin analizinde uygun metot geliştirir.;
5 Bilinmeyen numunelerle karşılaşıldığında uygun metot seçer.;
6 Karışım halindeki maddelerin analizlerinde uygun metotları seçer.;
7 Farklı metodları bir analizin yapılabilmesinde kombine olarak kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kalitatif ve kantitatif analiz metotları hakkında temel bilgiler
2 Analiz metotlarının geliştirilmesi veya kullanımlarında mevcut problem tespiti, mevcut cihaz ve ekipmanla gerçekleştirilebilecekler hususunda bakış açısının geliştirmek.
3 Metotların seçicilik, maliyet, doğruluk ve çalışma aralığı açısından incelenmesi
4 Kalitatif amaçlı kullanılan laboratuar bilgilerinin inovasyonla mikro analiz metotlarına geçişi
5 Kantitatif analiz metotlarının mikro düzeyler açısından modifikasyonu ve uygulamalardaki düzenlemeler
6 Katı faz mikro ekstraksiyon metodu ve uygulama alanları ile ilgili örnek çalışmaların incelenmesi
7 Spot test teknikleri ve genel uygulamalardan özel uygulama alanlarındaki örnekler (kriminolojik, biyolojik vb)
8 Ring-oven tekniği ve amplifikasyon metotlarının incelenmesi
9 Arasınav + önceki konuların tekrarı
10 Amplifikasyon metotlarının direkt, indirekt ve akümülasyon reaksiyonları ve teknik bilgiler
11 Mikro sistem teknolojileri ile temel bilgiler ve kazandırdıkları
12 Mikroakışkanlar ve laboratuvar boyutunda çip hazırlama teknikleri ve kısa tarihsel gelişim
13 Çip tekniklerinin yaşam alanı ile ilişkilendirilmesine yönelik örnekler, şeker ölçüm cihazı vb.
14 Mikro-total analiz sistemleri (?-TAS) ve mikro array teknolojileri ve uygulamalar, analitik mikro array sistemler. Araştırmalarının sunu halinde sınıfta sunulması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: [1] Pure Appl. Chem., Vol. 71, No. 7, pp. 1331–1335, 1999.
[2] Forensic Science International: Genetics 2 (2008) 349–353
[3] Sensors 2005, 5, 126-138
[4]Chinese Journal Of Analytical Chemistry Volume 34, Issue 2, February 2006
[5] Water, Air, and Soil Pollution 97: 431–441, 1997
[6] Clinical Chemistry / Spot Tests To Detect Adulterants In Urine Specimens
[7] Nanotechnology, Jeremy J. Ramsden, Cranfield, ISBN: 978-0-08-096447-8, 2011
[8] www.separationsnow.com
[9] www.instrumentalchemistry.com/sampleprep
[10] internet kaynakları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları bağıl değerlendirme uygulanmaktadır
Açıklama Temel kimya bilgilerinin gerçek numune için yeni yaklaşımlar geliştirmesine yardımcıdır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 50 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 209
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 5 0 4 0 0 0 0 0
OK7 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr